El somni d'una nit d'estiu

Un relat de: gustav
La nit és xafogosa i els grills reciten la seva cantarella persistent. La senyora Burns, aliena a l’aguda simfonia, descansa el seu cos paquidèrmic sobre el matalàs amarat de suor. A l’altra banda, el seu marit, arrupit en un petit cabdell de carn i os, somia paradisos ultraterrenals on, enjogassades, el persegueixen tot de senyores que marquen mugrons. Mentre dorm, gràcies a un instint ancestral, aconsegueix no ser absorbit per l’enorme desnivell que provoca el cos de la seva immensa parella. Però aquesta destresa inconscient no el protegeix de cops, empentes i pessics, fruit dels somnis massa reals que ocupen la ment adormida de l’enorme veïna de catre. Són molts anys de lluites desiguals i aquesta nit a dit prou. Encara ajagut, insomne, remena sota el coixí i extreu un objecte de petites dimensions. S’incorpora maldestre i s’asseu a la vora del jaç. Mentre balandreja ridículament unes cames esquifides, que ni tan sols arriben a terra, acciona l’andròmina que té entre les mans. De seguida un so delicat i dringadís omple la cambra. A fora un gos borda malenconiós, potser empès per la música. L’home s’aixeca amb un saltiró calculat i abraçat a un enorme coixí rodeja el llit amb sigil. Dubta per un instant però no hi ha volta enrere. Resolt s’abraona sobre l’amorfa figura al temps que prem el coixí contra el seu rostre. La dona es desvetlla i, astorada, es defensa amb moviments convulsius. Ell, amb un esforç titànic, mira de mantenir l’equilibri i la pressió sobre el rostre. Sembla un nen sobre un búfal de fira. Dos cops està a punt de ser propulsat contra l’armari empotrat, però s’aferra a la víctima amb totes les seves forces. Per fi el cos que té a sota cedeix rendit, sense més forces per lluitar. El braç esquerre de la dona penja inert en senyal de capitulació. L’home, xop de suor descavalca la seva immensa muntura i, al temps que les últimes notes de la capseta de música s’escolen lànguidament, s’estira al costat del cos sense vida, tanca els ulls i en pocs minuts somia que es perseguit per unes nimfes trapelles, de llavis carnosos i pits arrodonits.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de gustav

gustav

60 Relats

90 Comentaris

36784 Lectures

Valoració de l'autor: 9.79

Biografia:
M'agrada escriure. Escric sense pretensions i sempre que puc, quan no puc (qüestió d'obligacions quotidianes), me n'adono que ho enyoro massa.

jsimon24@xtec.cat