El so d'una sirena

Un relat de: Joaquima Pellicer Solà
El so d’aquella sirena el pertorbava,
era la sirena d’aquella vella fàbrica
que en dies feiners assenyalava
l’entrada i la sortida dels seus obrers.

El seu so li recordava vells temps,
temps de penúries i tristeses
de quan esclatà la guerra.

Aquella sirena li removia les entranyes,
li recordava l’avís de perill,
l’avís d’anar als refugis
per protegir-se del les bombes,
de l’atac de l’enemic.

Quan la fàbrica tancà portes
i aquella sirena deixà de sonar,
ell, el pare, sempre més la va enyorar.

Comentaris

  • PRECIOS[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 07-06-2017 | Valoració: 10

    Jo també de petita escoltava una sirena, veig que compartim molts fets i sentiments. Jo també vivia en una masia i soc de la teva generació i estimo la literatura-

  • Sirena[Ofensiu]
    Francesc Ballester | 18-04-2017 | Valoració: 7

    Les persones que han passat la guerra, no l´oblidaran mai.
    Felicitats, per trovar l´aficció d´escriure.
    Jo també vaig néixer al 52, però al mes de desembre.
    Rep una salutació poética.

  • Gràcies[Ofensiu]
    lantusset | 18-04-2017 | Valoració: 7

    Se m'han obert les venes, gràcies.

Valoració mitja: 8

l´Autor

Foto de perfil de Joaquima Pellicer Solà

Joaquima Pellicer Solà

8 Relats

16 Comentaris

5243 Lectures

Valoració de l'autor: 9.31

Biografia:

Vaig néixer el 1952 a la Bisbal d'Empordà, una petita ciutat coneguda bàsicament per la seva tradició ceramista. Des de molt jove he treballar d’administrativa. Paral·lelament a la meva activitat professional, he mostrat un gran interès per la literatura de creació. Com a forma d’expressió m'he atrevit amb diversos gèneres i estils: poesia, contes infantils, relats, i una petita novel.la, inspirant-me en tot allò que em suggereixen els fets, les persones o les coses que observo en el meu entorn.
El 2011 vaig publicar el poemari Coses de l’avi, coses de casa, vivències del passat; el 2012, el conte infantil En Mic i la nit de Reis; el 2020, la novel.la d’aventures El llac de les papallones; el gener de 2021, Petites històries, llegendes i tradicions empordaneses, l’abril del 2021, el conte infantil L’encanteri de la bruixa Enriqueta, i el novembre de 2021, Escrits quotidians, una recopilació de narracions d’una gran diversitat escrites en diferents etapes. També soc autora d’articles i petites cròniques que han estat publicades en revistes literàries i altres mitjans. He col·laborat en actes culturals i socials del municipi, i durant una llarga temporada vaig formar part de l’equip de Ràdio Bisbal amb una petita secció dedicada a la poesia. També he participat en recitals poètics i concursos literaris, i he estat guardonada amb diversos premis. El 2021, amb el relat El misteri de la padrina, vaig ser guanyadora de la primera edició del Concurs Literari de Narrativa Curta de Forallac.