El silenci de les llàgrimes

Un relat de: Josep Maria Basté Framis
Les llàgrimes són sempre una revelació, fins i tot encara que no arribin als teus ulls. Per això també et parlen des del neguit que les anuncia i des de la pau serena que arriba després de ser plorades, des de l’esforç i la tensió que les han precedit i des de la passió que les acompanya, com en el plor sincer del nadó, o també et parlen des del silenci estremidor amb què les plorem quan ja som grans...
Les nostres llàgrimes sinceres sempre es ploren en silenci, potser en solitud o en companyia, potser d’amagat o enmig de la gent, potser el dia més lluminós o des de la nit més fosca, potser en la festa més gran o des del dol més amarg. Sigui com sigui, però, les llàgrimes que neixen al cor sempre es ploren en silenci. Aquest és el silenci íntim, apassionat, de les llàgrimes.
No es pot plorar sense aquest silenci que és passió. Per això, una llàgrima plorada amb emoció sempre és una llàgrima furtiva. I potser per això, també, no hi ha res tan íntim ni tan perfecte com una llàgrima. El cor es dóna en les llàgrimes que arriben als teus ulls, el cap calla reverent i només parlen les llàgrimes, enmig del silenci ple que han creat. Tant li fa si escapen o no a la mirada dels altres. Si escoltes aquest silenci, serà fàcil saber què et diu.
Per un cor sincer, el silenci de les llàgrimes també és una revelació.

Comentaris

  • Llàgrimes.[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 30-06-2019 | Valoració: 10

    La llàgrima és l'expressió de l'ànima, s'ha d'ésser un gran malabarista per a fingir-la o falsificar-la. És a través d'ella que destil·lem tot.a mena d'emocions..., llegint el teu relat tots podem sntir els matisos que, les llàgrimes, poden suggerir. Un relat, el teu, que no deixa indiferent a ningú, perquè tot ell toca l'ànima.

  • Buy Movie Jackets[Ofensiu]
    deannawilliam | 27-05-2019 | Valoració: 9

    We are famous in the leather industry with our best Vanilla Ice Johnny Biker Jacket quality of leather and its stuff we are providing service from all over the world with shipping specially free shipping in the USA, CANADA, AUSTRALIA, and the UK we have our official website from where you are placing your order at a discount price so visit our website which is https://www.buymoviejackets.com/

  • Sobre el poema espiritual...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 09-03-2019

    No m'has embolicat pas, perquè jo pense que Sant Agustí, també pensava molt místicament en el seu temps. I jo en el meu poema he pensant místicament sobre Déu, que no podem imaginar-nos com és ell. Hi ha tant sobre aquest tema, que realment aquí et podria dir tants raonaments sobre qui és Déu, ja és tot misericòrdia, bondat infinita, vol a tots que hi ha en el món, i saber que ens crida a tots a la conversió. Bé que cadascú pot pensar com vullga. Nosaltres som el que hem d'agrair a ell, la nostra vida, perquè som a imatge d'ell.
    Gràcies per tot i bona nit...
    Perla de vellut

  • Hola Josep Maria...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 09-03-2019

    La veritat que m'ha emocionat el teu comentari sobre el meu poema "Ets el meu rei tot poderós", i realment no entenc aqueixa frase: Si intellexisti, non ets Deus. Com pot ser que no siga Deu. Bo, que m'he quedat un poquet perplex sobre aquesta frase. Gràcies per llegir-me'l i les teues paraules.
    Un salut...
    Perla de vellut

  • Moltes gràcies[Ofensiu]

    Moltes gràcies Perla de Vellut, de tot cor!
    Aquest text quan el vaig posar aqui era inèdit, però de fet és part del pròeg d'un llibret que m'acaben de publicar. Hi he posat molt cor en aquestes pàgines.
    Si vols,si voleu, estaré encantat de fer-vos-el arribar (si em dieu cóm).
    I pels de Barcelona, el proper dia 18 de març hi ha convocada una petita presentació del llibre (que també és un llibret petit)
    Gràcies i peroneu la"publicitat

    https://www.pageseditors.cat/ca/historia-d-una-llagrima.html

    Josep Maria

  • El plorar és passió.[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 05-03-2019 | Valoració: 10

    Un relat que m'ha emocionat moltíssim, doncs està escrit d'una manera molt tendra i molt meravellosa, on les llàgrimes són les protagonistes del cor, quan plores amb molta sinceritat.
    Josep Maria, és un relat preciós i ho expresses molt fantàsticament.
    La meua enhorabona.
    Una salutació...
    Perla de vellut

  • M'ha agragat molt[Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 20-02-2019 | Valoració: 10

    Primer de tot, gràcies per llegir-me i pel teu comentari. En segon lloc, m'ha agradat gaudir d'un relat pel de sentiments tots transmesos pel silenci de les llàgrimes , les quals ho diuen tot.
    En tercer lloc, quedo a l'espera de poder llergir-te ben aviat i gaudir textos com aquest
    NeusMC

  • Poesia[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 30-01-2019 | Valoració: 10

    Renoi, quin escrit més poètic! Prosa magnífica per descriure aquest fenòmen tan humà com ho són les llàgrimes, el plorar. Un plaer per a la lectura. Una forta abraçada, Josep Maria.

    Aleix

  • Tears[Ofensiu]
    Jordanbelfort | 29-01-2019 | Valoració: 6

    I suggested we create a new song in which you could play it fast but sing it slow, to let the harmonies ring out. I had made up such a tune, without words and taught it to the band. HelpWithAccountingHomework

  • Llàgrimes amb mesura[Ofensiu]
    Montseblanc | 18-01-2019

    Plorar una mica, unes quantes llàgrimes, pot anar bé. Però plorar massa fa malbé els ulls i l’ànima. Sí que són boniques les llàgrimes, sí que ens diuen coses tot i el seu silenci, però hi contraposaria un somriure, com una mena de neutralitzador. I els somriures sincers també venen del cor ;).

  • M.ha emocionat[Ofensiu]
    Espurnes | 18-01-2019 | Valoració: 10

    Tot el que dius en poques paraules fa un resum profund del que pot dir una llàgrima, sensible ànima la que pot veure més enllà del que es #veu#.
    Gràcies Josep Maria m'inspira i em fa anar a fons em deixo portar.....

  • M.ha emocionat[Ofensiu]
    Espurnes | 18-01-2019 | Valoració: 10

    Tot el que dius en poques paraules fa un resum profund del que pot dir una llàgrima, sensible ànima la que pot veure més enllà del que es #veu#.
    Gràcies Josep Maria m'inspira i em fa anar a fons em deixo portar.....

Valoració mitja: 9.38

l´Autor

Foto de perfil de Josep Maria Basté Framis

Josep Maria Basté Framis

24 Relats

112 Comentaris

21566 Lectures

Valoració de l'autor: 9.63

Biografia:
Hola!

Sóc el Josep Maria, vaig nèixer el juliol de 1964 al barri de Sant Andreu, a Barcelona, on visc actualment. Llicenciat en dret i en filosofia.

Després de llegir molt, fa una mica més de tres anys, quan en vaig fer 50, em va semblar que potser també jo tenia alguna cosa per dir. He publicat des d'aquell moment alguns llibres:"Finestres d'eternitat" (2014), "Amb els ulls oberts" (2015), "El temps espiral" (2017), "La vida entre línies" (2017) i "Instint de vida" (2017) (que també ha aparegut en castellà).

A finals del 2018 m'han publicat el llibret "Viure a la intempèrie", que també recull alguns dels meus relats que hi ha en aquesta pàgina (i molt més). I avui (5 de febrer 19) ha aparegut un nou llibre (mes aviat llibret també). És ben cert que el cor sempre té nous colors i territoris que esperen ser descoberts. Es titula "Història d'una llàgrima" (Pagès Editors).

Moltes gràcies!

Aqui em podeu trobar a la vostra disposició, de veritat: jbastef@uoc.edu