El sentit de la meva vida

Un relat de: joandemataro

Se’m marceix el cor en soledat
perquè és en el silenci que veu clar,
doncs res l’intoxica ni l’enganya
i se sap malaltís i es recorda buit…
No pot amagar-me el seu patiment.

Se m’esquerda l’ànima en soledat
perquè és en la sinceritat que vol existir,
però no troba aigües on emmirallar-se
i perd la identitat i deixa d’estimar-se…
No pot amagar-me la seva buidor.

Se’m ressequen les alegries i les esperances;
com fulles de tardor cauen
i per més que ploro les llàgrimes es perden
dins la incomprensió d’un món
que no acccepta la debilitat.

Se’m crema el temps i vola fet cendres;
dubto, ja ,que abans de marxar
li trobi el sentit a la meva vida.
No puc amagar-vos el meu desencís,
doncs tampoc li trobo sentit a la mort.


Si us plau, us prego,
no em deixeu sol amb mi mateix…

Comentaris

  • Ai, ai , ai ...[Ofensiu]
    Annalls | 19-01-2013

    ...que tocadeta me quedat !!! Com més et llegeixo més m'agrada el que dius!!
    Aquí t'has ben despullat, i no ha passat res més que la constatació, de que tot i que de mentalitats podem ser molt diferents, en quant a sentiments i preguntes tots ens assemblem. >Del més alt al més baix, del més guapo al més lleig, ric o pobre...sols cal tenir dos dits de front. I ens necessitem, i molt els uns als altres o estem perduts.
    La soledat no es bona, es com si una bombeta s'hens anes apagant per dintre i entrem en un estat molt poc desitjable. Amb mesura si que n'es de bona,ens permet posar ordre a moltes coses però has d'estar valent, si tens un mal dia , has de fer l'esforç´de buscar algun amic , de sortir...l'energia entre uns i els altres ha de fluir !!!!
    El sentit de la vida , de la mort deu ser el mateix, a les filosofies orientals i occidentals creia haver-li trobat però no se ..ara no se res--- i es fotut !

  • Gran tema[Ofensiu]
    bombetadellum | 25-04-2012 | Valoració: 10

    filosòfic tan i tan debatut que mai es clourà. Et recomane a pel·li el sentit de la vida dels monthy paython si no l'has vista ja.
    Pel que fa al poema...Gran Bell i ple de sentiment, preciós.
    Bombeta

  • La soledat, sentiement trist...[Ofensiu]
    Gemma Matas Gustems | 03-04-2012 | Valoració: 10


    Puja l’ànim Joan. S’ha de saber omplir la soledat. Com? Anant a una platja propera, passejant vora l’aigua càlida del mar, anant al teatre, trobar i viure l’escalfor d’aquells actors que donen vida als personatges que interpreten d’una obra que va ser escrita per algú que com tu, sap posar lletres sobre el paper i trobar un bon argument.

    Una trucada a un amic, unes paraules, un somrís, tantes coses... el que sigui, però NO tenir la soledat per companya.

    Una abraçada. Com pots veure, em “torno a incorporar”

    Gemma

  • La soletat[Ofensiu]
    elenam | 01-04-2012 | Valoració: 10


    és un sentiment que ens acompanya ja que neixem sols i morim sols i quan anem a dormir o decidim alguna cosa sempre estem amb nosaltres mateixos, hi ha moments en que és dur i dificil, ara bé la vida ja és això és com una muntanya rusa i hi ha moments de pujada però d'altres de baixada.
    De totes maneres trobaràs el sentit en petites coses i en dies que a vegades no saps perqué tenen una màgia especial.
    Una forta abraçada plena de tendresa

  • Cal gent que ens emmiralli[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 01-04-2012 | Valoració: 10

    Joan, la teva capacitat d'emmirallar-nos és fantàstica. Cal gent com tu que faci aquesta feina tan difícil de posar sobre la taula els problemes. I el de la soledat n'és un de molt gran. A vegades, per molt que lluitem, ens trobem sols. Amagar-ho, no porta enlloc. Ensenyar-ho, és vital. Tu, com ningú, ens fas aquesta feina, que, n'estic segur, també farà en tu el treball més positiu. A escriure Joan, a fer-nos reflexionar! Una abraçada.

    Aleix

  • Què difícil[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 31-03-2012 | Valoració: 10

    se'ns fa remuntar el vol quan les ales flaquegen, oi Joan ? Però pensa que , no sé si ja t'ho he dit alguna vegada, que la pluja no dura sempre.
    Escriu, escriu, escriu ! Encara que no comenti sempre, sempre et llegeixo i t'admiro.
    Una abraçada, maco !

  • aquell sentiment...[Ofensiu]
    Anaïs | 29-03-2012 | Valoració: 9

    La solitud... que desconeguda, que cruel quan la coneixes, que injust quan la vius i tens gent al teu voltant...

    Anaïs

  • gràcies[Ofensiu]
    joandemataro | 27-03-2012

    Photobucket



    GRÀCIES, DE DEBÒ, A TOTS ELS QUE M'HEU DEIXAT UN COMENTARI AL MEU ÚLTIM POEMA I A MOLTS ALTRES QUE HAN VINGUT A LLEGIR-LO, COM FEU SOVINT

    DE CADA UN DE VOSALTRES EN TREC APRENENTATGES I CALIU I ÉS PER AIXÒ QUE US DEMANO QUE NO EM DEIXEU SOL JA QUE ENCARA ESTIC EN PERÍODE DE " RECONSTRUCCIÓ"

    UNA ABRAÇADA BEN GRAN I FINS AVIAT

    joan

  • Sentir-se sol...[Ofensiu]
    brins | 27-03-2012 | Valoració: 10

    Quin sentiment tan punyent... Ens corseca l'ànima tant si estem realment sols com si ens en sentim tenint companyia. No té res a veure amb l'aspecte físic, és una angoixa interior molt difícil de definir.

    Un poema commovedor, felicitats!

    Una abraçada,

    Pilar

    PD. T'he enviat un correu, Joan, espero que l'hagis rebut

  • estic amb tu[Ofensiu]
    magalo | 27-03-2012

    Em sembla que jo no et seré de gaire ajuda doncs el que tu expreses en aquests versos bells i sensibles és exactament el que sento jo. Em sembla estar llegint el que jo penso de la vida i de la mort. Crec que hauriem de saber viure l'ara, gaudir intensament de les coses bones que ens rodejen i apartar tan com poguem el que ens sembli perjudicial i això inclou els pensaments negatius. Jo ho procuro cada dia. No és fàcil. Però si et serveix de consol, estimat Joan, no estàs sol.

    Petonassos i passa un magnífic dia!
    Marta

  • El sentit de...[Ofensiu]
    free sound | 26-03-2012 | Valoració: 10

    ... la vida és viure-la, abraçar-la, estimar-la...
    Com escriure per anar cantant. Sols i acompanyats és bonic caminar-la,
    i de cada racó veure’n el seu encant.
    Una abraçada ben forta!
    Sempre amunt!!! (Sempre surt el Sol!)

  • hi ha un sentit![Ofensiu]
    Espiral | 26-03-2012

    Jo crec que abans de marxar trobaràs el sentit de la teva vida, però es tracta de trobar-lo abans que sigui tant tard... prova de buscar-lo canviant l'últim vers i demanat a la gent que et deixi una estona sol amb tu mateix.
    molt bo el poema, expressiu, crític amb tu i amb el la societat: "la incomprensió d’un món que no acccepta la debilitat"
    Salut!

  • No n'estàs, de sol[Ofensiu]
    Illadestany | 26-03-2012 | Valoració: 10

    Hola, guapo. Jo crec que l'únic sentit de la vida és estimar: estimar els amics i els amors, el fills i els arbres, les flors i la lluna, la pluja, les ones, l'àliga i l'estany. I, especialment per a nosaltres, la paraula compartida en el cant i a cau d'orella, en la lectura i en l'escriptura que intercanviem quan sentiments com els que tu tan bé expresses ens corprenen. No estàs sol. Estem aqui per llegir-te i per capir-te, i també per escriure't.
    Una intensa abraçada
    Illadestany

Valoració mitja: 9.8