El secret

Un relat de: ceip_angel_guimera

Hola Ramonet
- Hola mare!
- Ui, veig que tens el nas ben vermell, vine a vora l'estufa que t'escalfaràs una mica!
- Uff! Si, que avui fa molt de fred al carrer!
- ...
- En què estàs pensat, fill?
- Per què ho preguntes?
- Perquè veig que estàs rient tot sol...
- Sí, és que els de la colla es pensen que perquè sóc el mes xic sóc també el més burro.
- Ah si? I com és això?
- Ja fa dies que notava que m'amagaven alguna cosa. A tothora xiuxiuejaven a la meva esquena, i quan els preguntava de què parlaven em sortien amb un ciri trencat. Però avui els he enxampat! Sí senyor!
- A veure, explica...
- Doncs érem a casa d'en Joanet, perquè ens ha demanat que l'ajudéssim a fer el pessebre, i mentre estava col·locant les figuretes a la cova tornaven a xerrar fluixet perquè no ho sentís. Només he pogut pescar alguna paraula solta: "compte, què és un secret" ha dit el Manel "què no ho senti en Ramonet" també ha dit en Joan. I quan els he preguntat que què deien, en Ricard, tot escapant-se-li el riure, m'ha dit: "Res, parlàvem de que els pastors haurien d'estar més a prop de la cova"
- I així, no has pogut esbrinar què és el que t'amaguen?
- Espera mare, que no he acabat! Llavors he dit que m'he n'anava, però m'he posat darrere la porta a escoltar el que deien. I he sentit que en Josep, que sempre es fa el xulo perquè és el més gran, ha dit: "Vigileu a parlar d'això davant del Ramonent, que ell encara és petit i no sap qui són els Reis!"
- Això ha dit?...
- Si, ja veus tu quin secret! Com si jo ja no ho sabés qui són els reis!!
- ...Ah... ja ho saps?
- I és clar! Tu també et penses que jo sóc tonto o què? Els Reis són: en Melcior, en Gaspar i en Baltasar!
- ...
- Mare! Però què t'agafa ara?, no m'abracis tan fort que em fas mal!

Comentaris

  • que maco...[Ofensiu]
    ixnuir | 19-11-2007

    m'ha agradat molt, sobretot el final. l'abraçada de la mare és tan... carinyosa...
    i el nen tan feliç...
    qui pogués tornar a creure amb els reis mags, i amb les fades, i amb cavalls alats...

    seguiu publicant, que tot sigui pels infants (i per la literatura...)

    ixnuir

l´Autor

Foto de perfil de ceip_angel_guimera

ceip_angel_guimera

1 Relats

1 Comentaris

609 Lectures

Valoració de l'autor: 5.00

Biografia:
Alguns dels relats d'aquesta pàgina ja han estat publicats a RC. Els pengem aquí per tal de fer-hi els comentaris com a exercici de classe.

Últims relats de l'autor