El racó del passadís

Un relat de: Victre
Ho faig quan tots dormen.
Les nits dels dies que ho necessito.

Mentre tots dormen, m'aixeco de puntetes i, sense fer soroll, em poso la disfressa de lladre del temps.

M'aixeco i agafo una manteta d'aquelles marrons a quadres, i m'assec sempre en el mateix racó del passadís de casa. L'únic racó que, després d'investigar molt, he trobat que em permet veure'ls als tres.

I des d'aquest indret que només jo conec, perquè només jo sé per a què serveix, observo com dormen.
Des d'allà assegut, amb la manteta, paladejo la seva respiració.
Ballo amb els seus sons.
Mesuro els seus moviments amb la màxima inexactitud que en sóc capaç.
I jugo, amb un comandament de plastilina, a que em deixen interactuar amb els seus somnis de dibuixos animats.

I, abans de tornar al llit, agafo el temps, el refredo, i començo a alentir-lo fins que n'obtinc la consistència que vull.
Aleshores m'hi llanço a sobre, retinc l'instant amb mans i peus, i el doblego ben petit. I amb les mateixes dificultats que si fos el gran mapa de la nostra felicitat, me'l guardo a la butxaca secreta que m'imagino que té la manteta.

No sé si sabíeu que un instant, quan l'atures, es converteix en etern.

Comentaris

  • Moltes gràcies[Ofensiu]
    Victre | 23-10-2016

    Moltes gràcies a tots pels comentaris!

    La intenció era reflectir un pare de família que vol immortalitzar la felicitat del moment que està vivint.

    És veritat que m'agrada ser un pél críptic, però també crec que el sentit final de cada relat li acaba donant cada lector. I m'agrada que sigui així!

    En prenc nota!

    Víctor

  • Excel.lent relat[Ofensiu]
    unicorn_gris | 23-10-2016 | Valoració: 9

    Em sembla un relat amè i bo.

    No l'he entès al 100%, però pel que crec haver entès, es tracta d'una persona, potser un nen, que per alguna raó desconfia dels familiars i els vigila de nit. ¿Una simple trapelleria ingènua i infantil?

    T'animo a seguir escrivint amb una mica més de claredat.

    Ens veiem!!

  • La manteta[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 22-10-2016 | Valoració: 10

    Em recorda aquell personatge de'n Charlie Brown, en Linus crec, que sempre agafava una manteta. Felicitats pel to del relat, poètic cent per cent i per l'originalitat del tema. Una forta abraçada.

    Aleix

  • Enhorabona[Ofensiu]
    magda | 22-10-2016

    per un relat poètic, fresc i original. Boníssim final.

l´Autor

Foto de perfil de Victre

Victre

191 Relats

178 Comentaris

96646 Lectures

Valoració de l'autor: 9.75

Biografia:
Vaig néixer al 1977.
Sóc metge, acupuntor i estic estudiant el grau de psicologia.
En el meu temps lliure escric relats.

Des de que escric, sempre he mantingut una lluita entre mantenir els relats ocults, o fer-los publics. Una barreja entre dubtes, vergonya, i la joia de que altres et llegeixin.

El meu mail és victreespiga@gmail.com

Al blog https://lletresigargots.wordpress.com trobareu tots els meus relats, la majoria amb il.lustracions incorporades.