El que no es pot comprar amb diners

Un relat de: Avet_blau

El que no es pot comprar amb diners.

Cerco amb obsessió, pels camins de la vida,
tot allò que no es pot comprar:
un somriure, o aquell colors de l'albada;
una carícia, o la remor de fulles dins el bosc.

Tot té preu i tot val diners,
en la subhasta de la vida,
però el llenguatge del cor,
no el pot comprar cap cartera...

Sóc en un parc i els nens juguen amb el terra, amb les fulles i pinyes
i tenen al costat, oblidada, una caixa de robots i nines.

Una noia somriu al seu amant, amb unes arracades d'or a la mà,
mentre busca als seus ulls, el mirall per un t'estimo!

Un xicot llegeix en veu alta un llibre a un avi cec,
i el somriure del avi omple de llum al parc.

Una mare contempla feliç al seu fill dormit al cotxet,
i aquest li retorna la claror d'un diamant que l'hi humiteja als ulls.

Però hi ha un poeta en un recó amagat, que ho veu tot, i s'inspira:
i que guarda fulles, aromes i somriures en el seu cor.

Avet_blau

Comentaris

  • Amb diferents mots...[Ofensiu]
    Esquerrana | 13-08-2008

    ...diem el mateix. Et torno la visita i deixo la meva petjadeta en el teu...curiosament diem el mateix però amb diferents mots : La felicitat, de butxaca o no, està en coses que no es poden comprar amb diners. Una abraçada, que segueixes en el meu rànquing de preferits...

  • La veritable riquesa [Ofensiu]
    - | 08-07-2008

    de la vida rau justament en allò que no té preu. La natura, la vida en sí mateixa, les persones, amb els seus sentiments i els que desperten en nosaltres.
    Sentir és viure, i viure és sentir...

  • No tot es compra[Ofensiu]
    Ullsblaus1 | 21-06-2008 | Valoració: 10


    Tens raó, les coses que ens fan més feliços a la vida són les coses que no es paguen, com l'amor, la família,etc... Per això els rics, mai aconseguiran arribar a la felicitat completa. Et seguire llegint, espero que tu també. Gràcies.

    ullsblaus1

  • Agraïment[Ofensiu]
    Bonhomia | 17-06-2008 | Valoració: 10

    És ben cert que l'amor no es pot comprar amb diners, doncs cal una essència personal que definim o que més aviat defineix el nostre cor! Així doncs, et dóno completament la raó.
    Què vols que et digui, un comentari per a una poesia com aquesta només pot ser un agraïment per la reflexió, doncs vivim en una societat tan industrialitzada que convides a la intimitat de l'ànima vers les coses espirituals i allunyes les preocupacions.


    Sergi

  • Poeta en un racó amagat...[Ofensiu]
    Nubada | 16-06-2008

    ... gràcies pel poema!
    El llenguatge de la poesia tampoc no es pot comprar.

  • Hola, amic.[Ofensiu]
    brumari | 15-06-2008

    Ens parles de riqueses que no es poden comprar amb diners, però que, paradoxalment, no estan a l'abast de tothom, perquè només pot gaudir-les qui és capaç de valorar-les.

    Molt bona la imatge dels infants que juguen amb fulles i pinyes, i deixen de banda les joguines més sofisticades. El més lamentable és que la insistència dels grans sempre acaba deformant la seva encantadora sensibilitat.

    Una abraçada

  • Clar de lluna | 15-06-2008

    ...Vivim en un món on sembla que tot es pugui comprar amb diners i sembla que sense ells no es pugui fer res. Sí que es poden comprar moltes coses, no ho negaré, però el "modus vivendi" d'aquesta societat amaga sota les pedres allò que realment és important! La felicitat no la dóna el TENIR! Ho descrius molt bé en el teu relat, aquelles petites coses que no es poden comprar són immensament grates pel cor.

    Una abraçada!

  • gypsy | 15-06-2008

    hi ha un poeta sempre, en algun lloc. Algú que mira i sent en silenci per a fer-ne bellesa dels mots.
    Algú amb la teva mirada especial que escandeix versos per a ser llegits.

    gypsy

  • ------[Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 14-06-2008 | Valoració: 10

    Materialment quasi tot es pot comprar amb diners.
    Sí que podem comprar sexe, però no comprarem l'afecte ni l'amor, ni els sentiments ni l'alegria ni el plor ni un somriure; el més important de la vida no te preu, no hi ha cartera que ho pugui adquirir. M'ha agradat com has descrit amb destresa cada una de les escenes que has vist primer en la natura, desprès aprofundint en gent de la plaça.

    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta

  • Tens raó![Ofensiu]
    Magrat | 12-06-2008 | Valoració: 10

    Les coses més importants de la vida no es poden comprar amb diners. Em sembla que els èssers humans busquem la felicitat a l'exterior i en les coses materials quan realment hauríem de buscar al nostre interior...

    Un poema preciós, m'ha agradat molt.

    Fins aviat!

  • GRÀCIES[Ofensiu]
    Somiadora Emboirada | 11-06-2008 | Valoració: 10

    A cada una de les situacions has trobat una mirada diferent, una mirada plena de llum, de vida. T'has allunyat d'allò material i has aprofunditzat en allò espiritual, ple de màgia, com al llàgrima del nen del cotxet. M'has fet emocionar, i per això et vull donar les gràcies. He entrat per veure si trobava alguna cosa interessant, però no he trobat una cosa interessant... he trobat una poesia plena d'amor, de llibertat i de destig.

    Una Abraçada molt forta de Núria.

    //*//

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Avet_blau

Avet_blau

120 Relats

704 Comentaris

134810 Lectures

Valoració de l'autor: 9.88

Biografia:
Sanitat , 56 anys. Casat.
m'agrada la natura , els colors l' aire fresc: LA LLIBERTAT.
Adoro la muntanya i els seus colors,
el silenci i la pau.
Menjo i cullo del meu hort, que treballo.
m' agrada expresar sentiments amb paraules i música, m'allibera l'esperit.
M'agrada captar imatges, mirades:
i despres estar llargues estones mirant i recordant.
Ajudo a amorosir el dolor i tornar somriures, si puc.

juliol 2009
publicat llibre:
Relats, poemes i reflexions a la vora d'un Avet blau
ed. Minima ( girona)

any 2010:
he tret 4 CD- DISCS, de MÚSICA ( new age - chillout,):
NÚVOLS, FONTS, VENTS, OCELLS.
EN PROJECTE : ARBRES 2011.
es regala un exemplar de CD amb el llibre : RELATS....
( LLIBRERIA GELI de girona )


Avet_blau@yahoo.es (correo)

lacoctelera.com/burcet (imatges)
avet_blau@yahoo.es (correo)
http://xavierburcetdotcom.wordpress.com/Avet_blau (google)
Foto: Girona temps de flors