El pintor

Un relat de: NiNeL

Trià un pinzell del pot de metall i n'examinà la punta, tot passant-hi dos dels seus dits, eliminant qualque resta encrostada si calia. Rumià una mica, el front arrugat, fins que la inspiració es féu present. Empunyant el pinzell com si del dit d'un déu se tractàs, acaronà amb l'àpex un dels dos únics caramulls de pintura de la seva paleta, el qual tremolà talment un pastís de gelatina. La fusta semblava tenir vida pròpia, hom podria imaginar-la desdient-se d'haver ofert les dues torretes al pintor. L'aquarel·lista provà ara de perforar l'altre claper. La duresa del cresp impedia la brotxa de perforar-lo, així que pitjà més fort, fins que hi provocà una menuda obertura. Un bri d'humor començà a rajar carena avall, i de mica en mica omplí el tàlveg que definien els dos gavells. El torrent de fluid incompressible regalimà paleta avall, fins que caigué dins la badadura. S'afanyà i amb l'àpex de la llengua destrament pellucà la saba que en queia. Exhalà, satisfet d'enviar-se el colorit beuratge. El color de la seva llengua no havia variat, així sí el de les seves poques dents. Assegurà el pinzell dins la mà i com volent recuperar part de la pintura escampada amb la mateixa brotxa pintà sobre la pala una línia recta, resseguint la que s'havia creat en trencar el segon caramull. Inexplicablement, el gest provocà l'efecte contrari al desitjat: a la paleta s'hi féu una escletxa llargaruda, de la qual en començà a brollar la més impol·luta pintura. La paleta semblava agitar-se espasmòdicament, mentre un ribell expressament col·locat al seu davall en recollia el líquid. Ell no podia més que observar-ho cofoi. Després, sense més explicacions, com si d'un cor que deixa de bategar se tractàs, la pintura deixà d'aflorar i la pala aturà els seus planys. L'home fregà el pinzell sobre un pedaç tacat de vermell i tornà a deixar-lo al pot.

Comentaris

  • salroig | 29-01-2007 | Valoració: 10

    Seria convenient que ta mare el llegís.

  • Excel.lent descripció de l'artista...[Ofensiu]
    Unicorn Gris | 17-01-2007 | Valoració: 10

    M'has deixat ben impressionat. Així és l'art, sí senyor.

    T'afegiré als meus preferits, tu promets.

    Apa, salut!!!

l´Autor

Foto de perfil de NiNeL

NiNeL

72 Relats

190 Comentaris

96215 Lectures

Valoració de l'autor: 9.83

Biografia:
Si voleu contactar amb jo, escriviu-me a
tocatdelala (arrova) gmail.com

Vos recoman els relats de salroig.