El nom no fa la cosa, ni l'hàbit al monjo.

Un relat de: Antonio Mora Vergés

LÓPEZ ORIGEN I SIGNIFICAT És un cognom d'origen patronímic, doncs prové del nom propi LOPE. Les diferents branques però, no tenen cap relació ja que la idea d'adoptar el López com derivat del nom propi Lope es va fer en diferents llocs a la vegada.

Patxi, Paco, Francisco

Consumatum est !, els dos presumptes "adversaris" de l'escena política s'han tret la màscara, i tots podem veure que més enllà dels acrònims PP, PSOE, ambdós son bàsicament la mateixa cosa ; nacionalistes espanyols !
Alguna ànima candida - encara n'hi ha - pensava que el nom Patxi, feia la cosa, és a dir un basc. Està clar que el nou Lendakari és més López que Patxi.

FRANCISCO LÒPEZ., a Euskadi , JOSÉ MONTILLA a Catalunya, això és segons els "progressistes" una prova fefaent de la democràcia en que viu el Regne d'Espanya.
De veritat creieu que algun dia un català o un basc arribaran a la Presidència del govern ?.

Patxi, Josep,... la conversió a les llengües basca i catalana dels noms en castellà Francisco i José , és únicament un recurs de màrqueting ; els resultats obtinguts la Generalitat i el Govern Basc, confirmen certament que és un excel·lent recurs.

Fins a la mort d'un altre Francisco, no era possible inscriure un nom en català al Registre Civil; per mantenir viu el record d'aquella ignomínia, conservo l'Antonio, l'única accepció que permetia l'Estat espanyol .

© Antonio Mora Vergés

Comentaris

  • No interessa a bascos ni catalans arribar a ser presidents d'espanya[Ofensiu]
    llamp! | 09-05-2009 | Valoració: 10

    Espanya, Espanya, penjada d'una canya, si la canya cau, Espanya adeu-siau!!!

    Salut!

l´Autor

Foto de perfil de Antonio Mora Vergés

Antonio Mora Vergés

6915 Relats

1201 Comentaris

5429955 Lectures

Valoració de l'autor: 9.72

Biografia:
Antonio Mora Vergés, l'Argentera 1951, col·laborador del setmanari La Forja de Castellar del Vallès, Nova Tarrega, de Tàrrega , Diari de Sabadell, La Tosca de Moià, El Balcó de Montserrat de Vacarisses.
Editor del blog :
coneixercatalunya.blogspot.com ,
col·laborador de les pàgines web www.guimera.info, i els diàris digitals de : www.moianes.net
http://www.naciodigital.cat/manresainfo/
http://www.naciodigital.cat/llusanes/
http://www.naciodigital.cat/elripolles/
http://www.baixllobregatdigital.cat/
e.mail mora.a@guimera.info
e.mail amora@moianes.net
email guimera.mora@gmail.com