El No-Mirall

Un relat de: Joan G. Pons

Una invitació a fer una experiència personal.

En moltes teràpies d'ajut personal es proposa la vivència de "mirar-se parcialment o totalment al mirall com una trobada, a vegades colpidora, amb un mateix."

Una proposta: Assumir conscientment el NO-VEURE, i després decidir... VEURE.

Descripció suggerent per la realització de l'exercici:

·Tries un mirall a casa. Millor gran, que projecti tot el teu cos.
·Amb fulls de diari o una roba, tapes el mirall.
·En l'espai, a prop del mirall tapat, et dediques uns minuts, tot respirant lentament, a fer la trobada amb el NO-MIRALL. Si vols pots fer-ho, sense roba.
·Quan vulguis, tu ho decideixes, t'acostes al NO-MIRALL, et situes davant i sents el que veus i no veus de la teva persona. I potser no veus el que sembla evident de veure.

Després, treus els fulls o draps que tapen el mirall.... i et mires una estona.

Connecta amb el que has sentit abans i ara, en aquests moments.

Fes una avaluació, molt lliure i tranquil·la, de tot plegat.

El No-Mirall aporta informació... i per part teva, potser, una presa de decisions.

Mantenir una certa relació íntima amb el No-Mirall ajuda, encara que sembli contradictori, a veure-hi clar.


Comentaris

  • Sempre s´aprenen coses noves...[Ofensiu]
    brins | 12-09-2009 | Valoració: 10

    Interessant teràpia la que ens expliques, quan hagi de prendre alguna decisió complicada, la provaré, perquè amb el coixí... moltes vegades no en tinc prou...

    Moltes gràcies, Joan, per tots els consells que ens dónes. Rep una afectuosa abraçada,

    Pilar



  • Bons consells![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 12-09-2009

    Sempre és bo rebre'n per ajudar a valorar-nos d'una manera més profunda. Gràcies.
    Una abraçada.

    Mercè

  • Dos en una.[Ofensiu]
    Núria Niubó | 07-09-2009

    El No-mirall em parla de com em sento, no tinc edat, tinc il.lusions, somnis...
    Al destapar el Mirall em conecta amb una realitat física que em fa desconnectar dels pensaments.
    No és que em costi acceptar la realitat que em reflexa , és que sovint passo d'ella,
    De vegades crec que sóm dos en una.

    La relació intima amb el No-Mirall em fa veure clar que encara em sento jove.

    Gràcies Joan,

    Núria

  • Conec aquesta teràpia[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 07-09-2009 | Valoració: 10

    Com que he fet diferents cursos de millora personal ,(el curs del mètode Silva, un curs d'autoestima, un de resoldre conflictes, un de tractament dels sentiments) no sé en quin de tots ells l'he practicat.
    M'alegra que continuis amb la teva missió d'ajudar la gent amb els teus relats, sense perdre mai l'entusiasme.
    Gràcies pels teus sempre bons consells.
    Petons