EL NEN AMB SABATES NOVES

Un relat de: Antonio Mora Vergés
Fa 68 anys que cada primer d’any el visc amb aquella il•lusió infantil d’estrenar calçat, que sovint els primers dies ens feia mal, i que se’ns acabava adaptant tant perfectament al nostre peu, que ens sentíem incomodes quan anàvem descalços.




He gaudit sempre compartint aquesta dèria meva de Conèixer Catalunya, a la que s’afegiria desprès la tribuna del Berguedà, tot son punts de vista, Guimerà.info, i recentment el DIARI DE CASTELLAR DEL VALLÈS, i per evitar la terrible injustícia de l’oblit que consisteix en deixar de fer esment d’alguna persona, no citaré a ningú – sou tants !!! – , sapigueu però, que tots/es ocupeu un trosset del meu cor de forma permanent.

A tots, homes, i dones, que heu caminat al meu costat, gaudint també de les vostres sabates noves, i de la curiositat pròpia dels infants, alhora que el meu agraïment, us faig arribar el desig de trobar-nos en aquest 2019, i fer camí fins aquella esglesiola, o aquell bosc de faig, o al moli de.., o ... Catalunya és una meravellosa caixa de sorpreses com ja sabeu.

Hem de viure encara, tants i tants racons !!!!

Gràcies des del fons del cor, coneixercatalunya@gmail.com , tribuna@guimera.info , castellardiari@gmail.com

Comentaris

  • Gràcies a tu![Ofensiu]
    Romy Ros | 06-01-2019 | Valoració: 10

    Moltes gràcies a tu pels teus comentaris i sobre tot, per la difusió dels nostres relats i/o contes per la geografia literària de Catalunya. Viatjant incansable i relataire dels racons encantadors de casa nostra. Tot això no te preu!.
    Que el nou any et sigui portador, una vegada més, d'aquesta vitalitat que despertes i comparteixes!.
    Seguim endavant, sempre endavant!

  • montserrat vilaró berenguer | 04-01-2019 | Valoració: 10

    Gracies per ser-hi i pel que fas , estic contenta de caminar al teu costat encara que sigui poca cosa la neva col·laboració . Seguirem endavant doncs

  • Conèixer és saber[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 03-01-2019 | Valoració: 10

    I tant que hi ha racons per conèixer i, per tant, saber coses de la nostra estimada Catalunya! És la nostra, com les nostres sabates, que acabades de comprar fan mal, però que te les estimes perquèt'ajuden a caminar. Antoni, una forta abraçada i a continuar coneixent Catalunya!

    Aleix

  • Caminante...[Ofensiu]
    joandemataro | 03-01-2019

    Molt bé, Antonio. Sabates noves i a seguir caminant ... nous i vells camins . Bon any 2019!
    Joan

  • Sabates incansables[Ofensiu]
    Montseblanc | 03-01-2019

    Recordo quan la meva sogra explicava que ella es va comprar les seves primeres sabates quan ja tenia vint anys i en feia deu que treballava. Ella va ser qui va regalar les primeres sabatetes a cada nét. Pels que ja han nascut en temps d’abundància es fa difícil entendre l’autèntic valor d’unes sabates noves i pròpies...
    Espero que les d’aquest any també se t’ajustin perfectament i que puguis continuar voltant per tot Catalunya.
    Que tinguis un 2019 ple de passes i de troballes!

  • Entranyable.[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 01-01-2019 | Valoració: 10

    Encara que jo he estat a Alaska i a les muntanyes d'Austràlia i el Canada per posar un exemple... I que no sóc gaire aimant de la vida camperola, tot i venir de pagesos per les quatre bandes i haver-me dedicat a aquesta ocupació durant més de deu anys...Sóc una persona d'urbs, de ciutat com un vell patrici romà. M'agrada el contacte amb la gent, amb la diversitat i la tolerància que ofereix la ciutat i la seva domesticada arquitectura... Però tot i amb això, valoro i aprecio la gent com ara vos, dedicada plenament a salvaguardar la memòria històrica dels nostres progenitors més remots. Agraeixo la vostra felicitació d'Any Nou pera tots els relataires. Una foto molt bonica i entranyable i una explicació que em fa tornar a la meva infantesa. Sou vos l de la foto?

  • Caminant incansable[Ofensiu]
    Romy Ros | 01-01-2019 | Valoració: 10

    No et conec personalment, però per tot el que de tu he pogut llegir... t'imagino com un incansable caminant, senderista i descobridor de racons preciosos de Catalunya. Això no té preu! Felicitats i benaurat 2019 per a tu també.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Antonio Mora Vergés

Antonio Mora Vergés

6914 Relats

1201 Comentaris

5424686 Lectures

Valoració de l'autor: 9.72

Biografia:
Antonio Mora Vergés, l'Argentera 1951, col·laborador del setmanari La Forja de Castellar del Vallès, Nova Tarrega, de Tàrrega , Diari de Sabadell, La Tosca de Moià, El Balcó de Montserrat de Vacarisses.
Editor del blog :
coneixercatalunya.blogspot.com ,
col·laborador de les pàgines web www.guimera.info, i els diàris digitals de : www.moianes.net
http://www.naciodigital.cat/manresainfo/
http://www.naciodigital.cat/llusanes/
http://www.naciodigital.cat/elripolles/
http://www.baixllobregatdigital.cat/
e.mail mora.a@guimera.info
e.mail amora@moianes.net
email guimera.mora@gmail.com