El mon em cau als peus

Un relat de: Rita O'Neal

Per què el meu cor se sent tant malament?
Les portes obertes.


Tinc mil preguntes que em corquen la ment,
que a tothom molesten.
El món cau en picat sota els meus peus,
fora del planeta.

L'amor s'acosta fugisserament,
tothom em detesta.
Soledat, contaminació i guerres,
i tothom de festa.

Passo caminant enmig de la gent,
ningú no em contesta.
Voldria volar i anar-me'n al cel,
i oblidar la resta.


Per què el meu cor se sent tant malament?
Les portes obertes.



Informació sobre el MELOREPTE11: Why Does My Heart Feel So Bad (Moby)

Proposta:
Per veure la cançó i la proposta del MELOREPTE11: Why Does My Heart Feel So Bad (Moby)

Votacions:
Si voleu veure les votacions

Comentaris:
Si voleu veure els comentaris

Els comentaris que em van fer millorar el poema:

"El món em cau als peus" és un molt bon relat que segueix la lletra de la cançó. Et qüestiones per què et sents malament, és com la vida mateixa: ens fem preguntes, de vegades ens sentim incompresos, ens enfonsem, veiem les injustícies que es fan al nostre voltant, mentre d'altres viuen la vida només pensant en ells. Però deixes la porta oberta. Potser a l'esperança d'un futur millor.

Per què el meu cor se sent tant malament?
Portes obertes.

Aquesta és la clau del poema. Dos versos que fan d'entrada i de sortida al poema. Dos versos que, per ells mateixos, podrien esdevenir una reflexió i una conclusió. Com bé diu la Naiade, el teu poema és una introspecció personal, un clar reflex del dia a dia de qualsevol persona sensible i incompresa. Sofriment i bellesa duts de la mà per la rima assonant que permet al poema tenir un ritme ben marcat, amb la combinació dels pentasíl·labs i els decasíl·labs (encara que "portes obertes" i "ningú em contesta" són tetrasíl·labs [en aquest segon vers se solucionaria amb la doble negació, més correcta en català: ningú no em contesta]), en estrofes de quatre versos cadascuna. Bon poema, bona proposta que transmet el missatge de la lletra de la cançó.

Comentaris

  • El MÓN de Moby[Ofensiu]
    angie | 05-06-2008

    M'encanta el grup. El teu poema té la força de la melodia i de la veu del cantant. M'agrada la imatge del món caient als peus. Tot cau. Tot es manté dempeus. Una mena de joc de paraules, de sentiments.
    "Soledat, contaminació i guerres,
    i tothom de festa."
    Ben bé el món és això.
    La musicalitat dels versos que precedeixen aquests, la trobo molt encertada.

    La música i les imatges són inspiradores de bons poemes eh?

    angie