El món de les meravelles

Un relat de: Naiade

La nostre terra és per a ells el món de les meravelles.
De països llunyans venen, amb l'esperança de ser un més de nosaltres.
Amb la certesa de que aquest món que idealitzen, es real.
Estalvien el que no tenen, fent bossa comú.
S'embarquen a la aventura amb el beneplàcit de la família, que espera míserament que aquell ser privilegiat, els porti amb ell, allà on no hi manca res, on no patiran fam, ni moriran per foteses.
Viuran amb cases dignes on hi haurà aigua i tindran foc i llum nomes obrint un botó.
Venen mig morts, però carregats d'il·lusió. Treballaran, guanyaran diners i podran tenir una casa, i portaran la família.
Xauxa.
Pobres innocents. No saben que els espera.



Comentaris

  • Una reflexió[Ofensiu]
    brideshead | 27-10-2006

    autèntica, trista, però tan real... sembla, per desgràcia, el tema de moda i resulta que ho és. Els immigrants vénen a les nostres terres tot esperant una nova vida, un futur millor, lluny de la pobresa dels seus països d'origen. Però ben pocs aconsegueixen fer realitat els seus somnis... els uns perden la vida en l'intent de viatjar, d'altres arriben però només poden malviure en ciutats de ciment i egoïsme, on poc importa el patiment aliè... alguns tenen una mica de sort i es poden llaurar una mica de pervindre, amb una certa esperança per sobreviure.

    M'agrada la senzillesa amb què has parlat d'aquests pensaments i la crítica que en fas, perquè certament, moltes d'aquestes persones no saben el què els espera en arribar "al món de les meravelles"...

    El quadre que tens posat a la biografia m'encanta: és ple de vida, de color, de llum. Pel que dius, imagino que l'has pintat tu, oi? Doncs, la meva enhorabona!

    Una abraçada. Ja veus, de mica en mica, tots ens anem descobrint i llegint... no creguis que estem sols!

l´Autor

Foto de perfil de Naiade

Naiade

246 Relats

1711 Comentaris

275320 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Fa temps que escric, necessito plasmar el que porto dins. També m'agrada pintar, pel mateix motiu.
Però escriure per un mateix no té cap gràcia, necessito estar en contacte amb gent que també li agradi i poder compartir i intercanviar opinions, consells.
Varen parlar-me de relatsencatala i aquí estic, satisfeta de formar-ne part.

R en Cadena



(fes clic a la imatge i descobreix què és "R en Cadena")


Lèvingir en va encadenar i jo he passat la cadena a orchid i entortilligat. També a gaia1, Follet, Blaumar i Atlàntida

Per qualsevol cosa aquest és el meu e-mail:

mlloretp@gmail.com