EL MIRALL

Un relat de: Joan G. Pons
CAL MIRAR-HO TOT !!!

El títol és una afirmació opinable.

També pot ser una pregunta.

En la nostra quotidianitat, simplifiquem, a vegades, per massa pressa, comoditat, manca d’inspiració, i no fem “mirades conscients i complertes”.

El sentit de l’observació vers els detalls materials que ens envolten de forma molt propera... encara que són mancats d’expressió verbal, aporten un cert missatge, tot demanant atenció....enriquidora, colpidora.

Exemples:

El saler de la taula d’un restaurant
Un programa de TV que veus i no has escollit
L’ou al frigorífic que no trobes i cerques alternatives
La roba estesa, encara humida

Saltant a les persones el MIRALL és la mirada que et mira.

Una història...

No venc miralls, però com molta gent tinc uns quants miralls per casa.

He fet una experiència.

He triat un mirall gran. Triat o, millor, seleccionat el mirall gran que tinc.

He estat una estona davant d’ell, en silenci, mirant... mirant-me.

He notat que de l’aspecte físic el mirall em suggeria una mirada vers al meu interior.

A vegades, he intentat connectar amb el meu jo interior, i m’he perdut.... foscor, bosc d’interrogants... laberint d’entrades i sortides...

En canvi, el mirall m’ajuda. Projecte gairebé tota la meva figura i descobreixo capacitats positives que m’ajuden a sortir del laberint interior.

Em miro al mirall i sóc jo viu i amb ganes de viure amb mirall o sense.

Gràcies mirall gran.

El poder de la mirada conscient !!!!

Comentaris

  • El mirall...[Ofensiu]
    Jordi Abellán Deu | 12-03-2014

    és tan sols l'instrument. Crec que el que ens expliques en el teu escrit ho porta a terme la mirada mirant endins, amb sinceritat, escapant dels enganys que nosaltres mateixos ens receptem, com si fossin analgèsics, d'un dolor insuportable.

    M'agrada molt la teva reflexió.

    Potser et vindrà de gust comparar-la amb un escrit meu que es titula "El mirall dels teus ulls"

    Enhorabona per l'escrit.

  • és així, joan[Ofensiu]
    joandemataro | 11-03-2014 | Valoració: 10

    el mirall a vegades t'agafa desprevingut i et fa prendre consciència... et connecta amb l'interior i t'empeny a la vida

    una abraçada !
    joan ;-)