EL JUTGE VENJATIU

Un relat de: aurora marco arbonés
EL JUTGE VENJATIU

Hem rebut els nostres presos
amb signes d’estimació.
Saben que els acompanyem,
que hem omplert carrers i places
demanant la llibertat,
Que no n’hi ha prou amb que siguin
en terres de Catalunya,
que els volem lliures i a casa.

I ara el jutge venjatiu
els vol inhabilitar.
Pretén arrencar els honors
que a les urnes van guanyar
per acabar d’humiliar-los,
per vèncer la gosadia
d’haver defensat la terra
per a tots els catalans.

Potser algun dia aquest jutge
també acabarà entre reixes
per abús en el seu càrrec,
per tant d’orgull i supèrbia,
per haver-nos odiat tant.
Però ell sap que mai tindrà
el caliu dels seus “compinches”,
que no rebrà admiració
ni agraïment ni afecte.
Tant sols patirà el menyspreu
que mereix la seva infàmia.


Aurora Marco i Arbonés
12 de juliol 2018


Comentaris

  • Sobre aquest poema...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 20-11-2018 | Valoració: 10

    Què bo i què interessant poema, sobre aquest jutge venjatiu.
    Deu de pagar-ho bé, i tindrà les seues conseqüències....
    M'ha agradat molt.

    Una abraçada...
    Rafael Molero Cruz
    Perla de Vellut

  • Hola, Aurora.[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 03-08-2018

    No sé si no vaig dir-te prou bé com entrar al fòrum o és que el teu braç t'impideix escriure.
    Crec que vaig dir-te una cosa malament: No has de clicar USUARI ni CLAU. Has de posar senzillament el teu nom d'usuari i la teva clau. Després cliques entrar .Lo altre com ja et vaig dir.
    Petons.

  • El menspreu[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 01-08-2018 | Valoració: 10

    Aquest jutge com a símbol de l'odi, del menspreu, de la mala llet. Tant de bo sigui jutjat ell també un dia i pagui per tot el mal que sap que ha fet, per totes les decisions que sap que són injustes, per inventar-se falsos arguments per culpar. En fi... Una forta abraçada, Aurora. Continuarem lluitant!

    Aleix

  • Gràcies Aurora.[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 01-08-2018

    Entrar al fòrum és molt fàcil

    Primer has de clicar usuari, clau, entrar i fòrum
    .Clicar "crear nou tema"..
    Escriure el que vulguis dir.
    Clicar "enviar".


    Lamento lo del teu braç.

    Peonets

  • Rcuperació ràpida,[Ofensiu]

    Xkelet, una fèrula impresa en 3D per guarir ossos trencats
    https://www.viaempresa.cat/.../xkelet-una-ferula-impresa-en-3d-per-guarir-ossos-trenc...
    BONA i PROMPTA RECUPERACIÓ ET DESITJO.... Nil.

  • Ara llegiré el teu poema.[Ofensiu]

    Però no sé si te'l podré comentar gaire perquè m'he trencat el braç dret i em costa una mica escriure. sObretot dominar el ratolí, que se m'en va cap allà on no vull. PErò et dec el comentari, que t'hauré de fer d'aquí un mes perquè he d'estar 6 setmanes amb el guix. Petons, guapo.

  • Ara llegiré el teu poema.[Ofensiu]

    Però no sé si te'l podré comentar gaire perquè m'he trencat el braç dret i em costa una mica escriure. sObretot dominar el ratolí, que se m'en va cap allà on no vull. PErò et dec el comentari, que t'hauré de fer d'aquí un mes perquè he d'estar 6 setmanes amb el guix. Petons, guapo.

  • Quant de temps [Ofensiu]
    Nonna_Carme | 01-08-2018

    durarà aquesta injustícia?
    Bon poema de denúncia, Aurora.

    El darrer comentari que et vaig fer et dèia que entressis al fòrum si volies.
    Et dic ara el perquè. Avui fa quinze dies va morir, després d'una llarguíssima malaltia, el meu estimat marit LLuis.
    Procuro ser forta i valenta però m'és MOLT DIFÍCIL:

    Petons
    Estic vivint uns dies super difícils

  • Heroïna de RC.[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 31-07-2018 | Valoració: 10

    Bon dia Aurora, sempre tan combatent...ets la nostra eroïna de RC! el teu cor i la teva pensa, totjorn, és amb els nostres germans patriotes empresonats. Els teus mots traspuen patiment i alhora esperança. Quan et llegeixo percebo una punxada al cor per no pensar-hi gaire amb els que van donar la cara per nosaltres. Fins ara no he fallat a cap manifestació se suport... Però, serà que estic passant penúries econòmiques que... jo, hi esmerço la meva energia, la patriota, en compondre bells poemes de caire homoeròtic en el nostre bell catalanesc del món. Ara he acabat un poema, Al-Jacuzzi, d'allò més libidinós, però que espero que t'agradi tant com a mi m'acaba d'agradar el teu.
    És d'admirar que la gent de seixanta cinc anys llargs en avant s'involucra tant en la lluita per la nostra emancipació nacional. Tu ets una d'aquestes i es per això els teus poemes de protesta, no solament denuncien fets intolerables dins del que ens volen fer creure que és una democràcia consolidada, ans també deixen testimoniatge d'uns fets històrics que passaran a formar part dels annals de la humanitat....Un petó, Nil.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de aurora marco arbonés

aurora marco arbonés

215 Relats

1941 Comentaris

251258 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Diuen que tinc sentit de l'humor. No cal que m'ho diguin, ho sé. I no és pas una qüestió de genètica, ans al contrari, ja de bon principi vaig mamar l'unamunià sentiment tràgic de la vida. Però vaig desenvolupar el sentit de l'humor com a mecanisme de defensa. És el meu as guardat dins de la màniga. He passat la major part de la meva vida en les aules bregant amb adolescents, i no he pogut practicar massa aquesta qualitat, tot i que n'he practicat d'altres, tant o més importants.
Un mal dia vaig caure a l'infern i m'hi vaig passar una temporadeta però no em va agradar gens ni mica i no penso tornar-hi ni de visita.
Les meves millors amigues són les paraules, elles i jo ens ho passem força bé, riem, deixem caure unes llagrimetes si cal i ens sentim agermanades per un interès comú: explicar històries, en prosa o en vers.