El gest d'aixecar la mà

Un relat de: Victre
Recordeu abans, no fa gaire temps (tot i que en qüestió de temps, no fa gaire pot ser una eternitat) quan el conductor del cotxe del davant t’aixecava la mà, per donar-te les gràcies per un canvi de carril que li havies facilitat?

O potser recordeu més la versió del vianant que quan, tu dins del cotxe, t’aturaves perquè creués, et dedicava el mateix gest d’agraïment?

Doncs què voleu que us digui, una altra cosa que ens hem deixat perdre.
I no és una pèrdua qualsevol.
El simple gest d’aixecar la mà, era una manera de comunicar a l’altre l’agraïment pel respecte vers la teva realitat.
Cada vegada que algú feia el gest d’aixecar la mà, enviava un potent missatge que s’expandia a la velocitat de la llum i contagiava a tot l'univers.
Un missatge farcit d’empatia, i que transmetia (a qui el sabés interpretar) la confiança i el caliu que només tenen les relacions entre humans.

I, sense saber com ni perquè, algún dia algú va decidir que havíem d'abandonar aquesta costum.
I des d'aquell dia, és encara més trist i solitari anar en cotxe.
I els vianants només miren els mòbils. I ni veuen com t'atures per deixar-los creuar.

Jo, per si algú en té ganes, he fundat "El Club dels que seguim aixecant la mà", i cada dia l'alço més sovint, tant en cotxe com caminant.
En veure'm amb la mà enlaire contínuament, la gent pensa que estic com un llum.
Però jo estic convençut els inadaptats són ells.

Comentaris

  • Per cert...[Ofensiu]
    Endevina'm | 20-11-2016

    no sé si has vist que tenim un concurs a la pàgina i que aquest relat hauria entrat a la convocatòria si hauries pitjat la casella del concurs, al final d'on es penja el relat.

    Be, dir-te que el mes vinent va de trens, si tens alguna cosa a explicar.... ja ho saps.

  • Bona experiència la teva[Ofensiu]
    Endevina'm | 20-11-2016

    I si comentem el fet dels intermitents? qui els posa ara? els mateixos que aixequem la mà, potser?
    Jo ara encara l'aixeco, però amb timidesa, sense fer gaires escarafalls, no fos cas que l'altre, el del cotxe quan jo vaig a peu, se li pugi la mosca al nas i acceleri.

    Hem de posar en marxa el club dels aixecamans!!

    Un relat divertit i graciós, però que no fa riure, el tema, vull dir.

    Ferran

  • Jo també![Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 19-11-2016 | Valoració: 10

    Jo també sóc un dels que aixeca la mà. A Ribes de Freser no hi ha semàfors (bé, n'hi ha un davant de l'estació, que funciona si toques el botonet) i, la veritat, no hi penso quan aixeco la mà. És un gest natural que em surt d'agraiment. És cert que estem perdent aquests costums, m'afegeixo al teu club i m'alegra també dir "Bon dia!" quan et creues amb una persona, coneguda o no. Comuniquem-nos! Una abraçada.

    Aleix

l´Autor

Foto de perfil de Victre

Victre

191 Relats

178 Comentaris

96155 Lectures

Valoració de l'autor: 9.75

Biografia:
Vaig néixer al 1977.
Sóc metge, acupuntor i estic estudiant el grau de psicologia.
En el meu temps lliure escric relats.

Des de que escric, sempre he mantingut una lluita entre mantenir els relats ocults, o fer-los publics. Una barreja entre dubtes, vergonya, i la joia de que altres et llegeixin.

El meu mail és victreespiga@gmail.com

Al blog https://lletresigargots.wordpress.com trobareu tots els meus relats, la majoria amb il.lustracions incorporades.