EL DÒMINO EMOCIONAL

Un relat de: Joan G. Pons
En aquest joc, hi ha unes fitxes, anomenades, “dobles”.

El doble sis, el doble blanc, el doble quatre, el doble dos.....

Hi han jugadors experts, que quan tenen “dobles” diuen: ¡la partida és meva!. Altres no valoren els dobles i procuren jugar-los quan més aviat millor.

En el terreny emocional viure és un joc seriós i potser jugar els dobles poden aportar alternatives positives en el GRAN JOC del viure i conviure.

Intento lligar fitxes de dòmino i esclats emocionals.

EL DOBLE BLANC. En el dòmino és una fitxa que no té valor, encara que sí té joc. En el viure quotidià, hi ha moments, que per alguna causa, ens quedem en blanc. No sabem com reaccionar. No trobem la nostra benvolguda Autoestima. Costa trobar els recursos per omplir aquesta plana en blanc de la nostra vida.
També des de un altre perspectiva, ajuda aquest “doble blanc” a fer plana en blanca netejadora de la càrrega emocional.

EL DOBLE 1. Aquest DOBLE suggereix el valor de l’autonomia personal. El valor de l’Autoestima Creativa. La unitat 1 és forta en si mateixa. Invita a descobrir, valorar i utilitzar les nostres possibilitats personals davant els reptes que la quotidianitat ens planteja.

EL DOBLE 2. La xifra 2 és la suma de dos xifres: 1+1. És el doble de la convivència de parelles. El 2 és un conjunt de dos persones, sense perdre la seva individualitat. És una suma i per tant plena d’oportunitats i descobertes.

EL DOBLE 3. És l’inici d’un grup. És la constatació de la força del grup. La col•laboració i bona entesa de tres en un projecte aporta molta empenta per la consecució d’objectius. Els tres també suggereix l’arbitratge. Mecanisme humà que ajuda a la “posta en comú”, assumir acords, un cop deliberades les alternatives i opcions, enfront la consecució dels objectius.

EL DOBLE 4. Aquesta xifra és ja una bona senyal. Quatre són quatre unitats compartint i embarcades a tota una aventura de relació. I també és una doble parella on les iniciatives reben molta energia. Quatre persones ben unides poden fer una molt bona feina.

EL DOBLE 5. El 5 és un número que agrada a molta gent i el doble encara més. És un doble que aporta seguretat i confiança. És un doble que totalitza un 10 i per tant un suport ple de força. Interessant veure els perfils d’aquesta xifra. Rectes i Corbes.

EL DOBLE 6. Hi ha jugadors que si tenen aquesta fitxa, la volen col•locar a la taula de joc quan més aviat millor.
També és una fitxa d’inici de joc. Iniciar és enriquidor i possibilita arrancar de nou. Plana nova creativa i modificativa.
A vegades, costa comprendre que tenim aquesta oportunitat INICIADORA, amb tot que ofereix de canvis i recreacions.

- Joan, has acabat.... em pregunta el meu bon amic Follet.
- Sí
- Dons ho sento, aquest Relat no em diu res ! No jugo al dòmino.
- Entès, bon amic.... però sí juguem al Dòmino de la Vida... Té, un regal.
- Què és ?
- El joc del Dòmino.


Comentaris

  • I seguim fent històries,[Ofensiu]
    free sound | 02-09-2011 | Valoració: 10

    entre jocs i cabòries...
    I el follet va pensant,
    relacions mentrestant...
    Creatiu sempre n'ets,
    i de tot contes fets...
    Gràcies pels comentaris.

  • Matemàtiques amb punts suspensius[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 26-08-2011 | Valoració: 10

    I és que les matemàtiques donen per molt, per més i per menys, depèn de diversos factors que poden alterar el producte final. Les parelles són compartir, potser sumant, potser dividint, potser multiplicant, potser restant. Depèn del mateix que depenia abans. I suma i continua. Un relat Joan que, de nou, ens aportes pensament. Gràcies. Una abraçada.

    aleix

  • bona analogia entre...[Ofensiu]
    joandemataro | 26-08-2011 | Valoració: 10

    els nombres i les relacions entre persones joan
    un joc seriós aquest

    fins aviat
    j

  • a lliriblanc[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 26-08-2011

    Gràcies pel teu comentari. Sorpresa amb la teva valoració. I repeteixo gràcies.

  • DE DOBLE BLANC...[Ofensiu]
    Sandra Domínguez Roig. | 26-08-2011 | Valoració: 6

    Moltes gràcies per enviar-me el relat!, celebro que algunes coses siguin com sempre, i aplaudedixo la teva constància-
    Una abraçada.

  • Jugant (seriosament)[Ofensiu]
    Englantina | 26-08-2011

    M'agraden els teus jocs de paraules i les teves metàfores, Joan.
    Jo, per si de cas, em doblo!!!
    Una abraçada!

Valoració mitja: 9