El dia D

Un relat de: Unaquimera

Avui ho he fet.
Avui ho he fet a consciència.
Avui ho he fet per primera vegada.
Avui ho he fet com cal: amb premeditació!
Avui ho he fet per iniciativa pròpia. Qui ho havia de dir, coneixent-me!
Avui ho he fet sense més dilacions: res de "un altre dia", "sempre hi som a temps", "ja ho farem més endavant"…
Avui ha estat, sense dubtes, el dia D… dia intens, afortunat, deliciós, excitant, diferent, ideal, emotiu, tendre, apassionat!!

Algun dia havia de ser el primer. Doncs, ha estat avui. Era un bon dia: no un qualsevol, el dia del meu aniversari! En dies així, està bé provar coses noves, no? És com el primer de gener, que se presta a nous propòsits…

Jo sempre havia sentit parlar d'aquestes coses, vull dir que la gent en parla com si fos el més natural a partir d'una certa edat; bé, com a cosa de joves, també. Les revistes ho comenten; jo no en compro, de revistes del cor, però les miro a la perruqueria; les que tenim a casa, de cultureta i tal, en porten tot sovint articles d'aquest tipus. A la tele, per suposat que sempre hi ha un programa que treu el tema a debat… Sembla una opció lògica d'adults oberts, conscients.

No ho he fet jo sola, és clar. Ho hem fet tots dos… No estem casats, però som parella. Parella estable en el bo i en el millor. I si no hi ha més remei, en el pitjor. O sigui, que portem temps junts i compartim gustos i manies, dèries i costums, … hores d'ara, cadascú de nosaltres ja sap què li agrada i què no li agrada a l'altre. I de vegades, és més còmode anar sobre segur… i així acabes sempre en el mateix: Plis, plas, ja està! Servits i fins la propera…
Avui ha estat diferent. Cada vegada. Per què, ja posats, no ho hem fet un cop només… Diuen que menjar i gratar, tot és començar, oi?

Hem arrencat de bon matí. Fresquets i amb ganes. Què més es pot demanar? Després de la primera sessió, m'he tancat un moment al lavabo per "sentir-me".
Potser jo no estava massa fina, perquè m'he sentit igual que abans, igual que ahir, igual que sempre. He pensat que potser després…
- Més tard segur que es notarà alguna diferència! - m'he dit tota convençuda.

A migdia, tornem-hi. Tots dos hem sortit puntuals de la feina i hem disposat de prou temps per posar-nos-hi bé. He fruït de bo de bo.
En acabar, m'he olorat per tot arreu que m'he arribat. He pensat que la olor havia de ser una de les primeres diferències notables. Ja se sap que no tothom és sensible als detalls olfactius, però jo sí. Tot i això, no he notat cap canvi… M'he rentat bé i cap a la feina.

A la tarda, en retrobar-nos, estàvem un xic cansats i encara satisfets, així que només ens hem obsequiat amb un petit tast, per no refredar els sentits, i cadascú a la seva, per deixar espai a l'enyorament i temps al desig.
Aquesta vegada m'he resistit a la temptació de buscar transformacions en mi mateixa; he pensat que continuava essent aviat. Però quan he anat a la classe de ioga he mirat fixament als altres… en va! Em sembla que ningú ha notat res de res. I això que és gent perceptiva, amb la ment oberta.
Jo pensava, per a mi, que alguna cosa es devia intuir des de fora, no sé: un caminar diferent, més lleuger, potser; una postura més… com dir-ho? Tanmateix… una certa lluïssor als ulls… però no.
- Encara no! - he pensat, corregint-me.

I a la nit… A la nit ens ho hem pres amb calma. Amb pauses. Delectant-nos. Era el final del dia i ja no havia pressa: la pressa mai és bona per a res, però en aquestes coses està totalment desaconsellada. I a més, és clar, era la quarta vegada avui… més que quantitat, aquest cop hem optat per la qualitat i el plaer que podíem compartir i regalar-nos.
No hem escatimat temps. Ni esforç. No hem descuidat l'entorn, la música de fons, la temperatura de l'habitació, els aromes al voltant, els colors a sota, damunt, davant. Qui va escriure el manual podria estar satisfet amb nosaltres, que hem seguit totes les indicacions per fer el moment més sensual, més complaent, més grat. I no hem escatimat saliva. Ni paraules d'admiració i de tendresa. El gust, l'olfacte, l'oïda, el tacte… tots els sentits funcionant, quin goig! Em torna a agafar com un neguit només de pensar-hi, de recrear els moments compartits… I ara tenim per davant tot el cap de setmana…

Ha estat un èxit! Estic segura que no oblidarem mai el nostre dia D: Deturem el nostre Detriment! Destriem el nostre Destí saludable, Detenim el colesterol dolent, Defenestrem el greix animal, Desestimem la carn, …
Avui, per fi, ens hem llençat en braços de la Dieta vegetariana!
Salut!


Unaquimera

Comentaris

  • El dia D[Ofensiu]
    Materile | 24-05-2012 | Valoració: 10

    Ui!!! Feia dies que esperava que em diguessis alguna cosa, m'estranyava el teu silenci i no tenir "deures", així que he tornat a buscar el teu dia D i he vist que no es veia per enlloc el meu comentari. Ara ho comprenc tot, o millor dit: no comprenc què va passar.

    Felicitats pel teu relat: espectacular fins al final. Has aconseguit que em perdés dins de les suposicions... i dins de l'erotisme. Un relat molt ben treballat que, a més, aconsegueix atrapar el lector i no donar-ne pistes.

    Me n'adono que sóc una pobra aprenenta i tu una gran mestra (això ja ho sabia).

    Una abraçada,

    Materile

  • Ets fantàstica![Ofensiu]
    Josoc | 02-02-2011

    SSubscric fil per randa tot el que diu l'Aurora. Ah, la teva suposició d'una errat en el meu NADAL és encertada.

  • Picarona, reina del "suspense",[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 10-11-2010 | Valoració: 10

    que ens has tingut amb l'ai al cos pensant allò de "no pot ser que sigui allò que sembla que és, perquè llavors seria massa explícit, massa
    evident. Segur que es refereix a una altra cosa, però què serà, què serà?" És clar hi ha hagut la temptació de mirar el final però això MAI, no es pot perdre el fil de la història precipitant-se com un acte urgent. Segons el manual s'ha d'anar paladejant a poc a poc, traient el suc de cada paraula, de cada carícia, de cada olor...
    Si ja ho dius prou tu...! I ens has tingut aquí, amb el desig ben viu per a saber quina picardia t'havies empatollat aquesta vegada.

    Molt bo lo del règim vegetarià! Jo estic per apuntar-m'hi.

  • Que sigui el principi d'un gran canvi[Ofensiu]
    llacuna | 11-07-2010 | Valoració: 10

    del sentits!

    Una abraçada,

    Llacuna

  • ahir va ser...[Ofensiu]
    joandemataro | 11-07-2010 | Valoració: 10

    el dia D, del poble CATALÀ...

    UNA ABRAÇADA catalana...

    joande

  • Sensual i engrescador.[Ofensiu]
    Núria Niubó | 09-10-2009 | Valoració: 10



    Realment encisador aquest relat. Llegint-lo he gaudit d'una delicada descripció plena de sensualitat.
    Ja pensava que no em trobaria un final eròtic , si que imaginava algo relacionat amb el cos, però extern, he arribat a creure que es tractava d'alguna mena de massatge amb olis essencials, o be de xocolata ... no sé algo així.
    M'ha sorprès el desenllaç, estava ben engrescada , sense presses, deixant volar la imaginació. Una manera exquisida de començar una dieta per el delit en que ho viu la parella amb il·lusió i amor.


    Una abraçada i una rialla,
    Núria

  • Sorpresa ![Ofensiu]
    Joan G. Pons | 02-02-2009 | Valoració: 10

    Boníssim. He gaudit. Caminant, tot llegint, pel teu Relat he gaudit de com explicaves una relació complerta de parella.

    Després amb complicitat de la parella, sorpresa final. He rigut amb ganes.

  • ei picarona[Ofensiu]
    ESTEL | 24-01-2009 | Valoració: 10

    ens has enganyat, peró avui no si us plau,
    avui toca carn.....vinga que segur no et pots resistir.
    La veritat és que deu ser satisfactori menjar només verd per tenir la sensació de neteja del cos, seguint el teu relat és més que satisfactori, per arribar al clímax, jejeje

    un peto molt gran i a cuidar-se!!!!!!!

  • Aquest relat em va fer somriure i aquí t'hi deixo la meva felicitació![Ofensiu]

    ENHORABONA, UNAQUIMERA!!!

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?


    Salut i lletres!

    V

  • És curiós[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 07-11-2008 | Valoració: 10

    És curiós, tinc la sensació que els lectors "sabem" que ens enganyes. I, a més a més... volem ser enganyats!
    Una abraçada D... veritat!
    - Joan -

  • L'hora H[Ofensiu]
    Capità Borratxo | 08-04-2008 | Valoració: 10

    Sovint hi ha dies D a la nostra vida, i fins i tot hores H... M'ha agradat com descrius la petita "obsessió" pel canvi que experimenta la protagonista, que es passa el dia D pendent de si els altres li noten res d'especial.

    Ah, gràcies pel comentari!

    Per cert, si em permets una petitona crítica al text (crec que seria l'única que es podria fer): em sembla que no fas un ús adequat de la paraula "tanmateix". Però igualment el text està per sobre d'això.

    Enhorabona pel relat!

  • Clar de lluna | 06-04-2008 | Valoració: 10

    ...M'he divertit llegint el relat, s'intueix que no serà el què ens pensem, doncs seria massa fàcil, al final una dieta, je je je... Gràcies per fer-me passar una bona estona!

    Una abraçada, com diries tu, vegetariana!

  • encertat el plantejament, manté la incògnita[Ofensiu]
    joanalvol | 25-03-2008 | Valoració: 10



    És ben cert que sempre hi ha dies especials
    dels quals se'n guarda un record inesborrable
    Dies "D" que no es desen a la memòria ordinària, sinó en el més pregon de la consciència.

    Una abraçada vegetariana.
    Joanalvol

  • Sorpresa[Ofensiu]
    megane | 22-01-2008 | Valoració: 10

    La sorpresa final és bona. M'admira i m'alegra.
    Bona lectura. Com sempre. Sigui prosa o poesia, aprenc de tu.
    Tinc examens per dies.
    m

  • Començar de nou[Ofensiu]
    franz appa | 14-11-2007

    Llegeixo aquest relat un any després, si fa no fa,que el publiquessis, i per tant ja has passat un nou aniversari. Els aniversaris nostres són una mica banals, habitualment. Un cèlebre llibre sobre els aborígens australians deia que ells no celebren el naixement, celebren quan adquireixen noves habilitats, aprenen alguna cosa, senten que han canviat d'alguna manera...
    Aquest que descrius sí és un canvi "australià"! És fabulós que hi hagi gent que sigui capaç de planificar radicalment aquestes coses, tan "naturals", d'altra banda...
    No sé si tu és d'aquesta mena, en tot cas ens ho fas empassar -als lectors- completament. Jo, no, no sóc així: sóc vegetarià, però vaig fer-m'hi impremeditament, a poc a poc, amb la lenta cadència dels dies... Aquest relat, al contrari, ens guanya per KO, al primer assalt, com han de fer-ho els relats breus, i ens porta en un ràpid vol cap a un final que -ho intuïm- ens revelarà un equívoc, però que igualment ens sorprèn...
    Una abraçada

    franz (amb un somriure gran)

  • Sorprenent com sempre[Ofensiu]
    trumfa | 27-10-2007 | Valoració: 10

    Gràcies per convidar-me a llegir aquest relat. Més que res per que és un d'aquells textos frescos que un no es pot perdre.
    Es d'aquells escrits que un cop xuclats et fan sentir més fort i alegre.
    Mentres em deixava acaronar per el ritme de les paraules, la part racional del cervellet intentava copsar el doble sentit. I m'ha sorprés el final. No esperava arribar al sensual món culinari.
    Una abraçada somrient.
    Trumfa

  • Vicenç Ambrós i Besa | 08-10-2007 | Valoració: 10

    Gràcies per convidar-me a llegir aquest relat i per brindar-me la possibilitat de deixar-hi algun comentari més, a la llista. Molt llarga, per cert, aquesta llista de comentaris, la qual cosa demostra que el teu relat... ha calat fons!

    Com alguns comentaristes t'han comentat, jo també m'he imaginat que al final ho desbarataries tot. És a dir, en comparació amb les expectatives. Però he gaudit llegint-lo. He somrigut durant tota la lectura. El dia D. Ho descrivies amb tanta delicadesa i precisió que es veia a venir: al final, volta completa als esdeveniments!

    Un plaer llegir aquest relat. Breu, Divertit. Intens, Molt ben portat. En resum, una lectura molt recomanable. Una lectura de qualitat, d'aquelles que deixen bon sabor a la boca (vegetarià o no vegetarià, jeje!)

    Una forta abraçada, Unaquimera, i moooooltes gràcies per tots els teus comentaris!

    V.

  • ho torno a provar....[Ofensiu]
    MarBlava | 31-01-2007 | Valoració: 10

    però no hi ha manera: és impossible imaginar el final, que com sempre em sorprén absolutament!
    És increible la imaginació i el poder creatiu que tens...ets una mestra dels desenllaços inesperats. Quan arribo ansiosament al final esperant-me el que mai és, he de tornar a començar per no perdre'm cap detall.
    M'encanta lleger-te.
    Vull donar-te un milió de gràcies pels teus comentaris, especialment pel de Maslow, ha sigut un bàlsam pel meu estrés. Comentaris com el teu i els d'altres relataires fan possible altres poemes més relaxats...
    Escriu-re és un plaer, però llegir-te i comentar-te encara ho és més.
    Una abraçada molt especial!

  • És absolutament....[Ofensiu]
    Reguitzellera | 11-12-2006 | Valoració: 10

    inimaginable!!! mentre transcorria el text, m'anava preguntant quina podia ser aquella cosa, perque de ben be es veia que no seria el que semblava....

    m'has impressionat... de debo, fantàstic, preciós.

  • uo! genial![Ofensiu]
    kispar fidu | 05-12-2006 | Valoració: 10

    boníssima tota la redacció del text! tots els detalls, les opinions d'ella mateixa, els moviments, les sensacions, els gustos... es veia a venir que el que semblava lògic del dia D no fos realment el que es donava a entendre i fes un gir brusc al final, per algun motiu havia d'estar classificat (o qualificat) com a Humor, no? jejejeje

    Però tot i que des del principi m'esperava un canvi, el relat m'ha mantingut la intriga i el dubte fins al final, no sabia entreveure per on sortiries! i el final m'ha sorprès moltíssim! qui ho havia de dir! una Dieta! jejeje

    i el joc final hi posa el toc clau: el seguit d'expressions referents a la Dieta i a la cuina, quan encara no s'és sabedor del tot del motiu del dia D, cada paraula començant per D, deixant entreveure la salut, la cuina, la dieta... i finalment, el destapament total de la intriga!

    Dieta!!!! jejejeje

    boníssim! realment, m'ha encantat!!!!

    per cert, Felicitats per la caça de castanyes!

    ens veiem per aquí, entre lletres!
    petons,
    Gemm@

  • Quin dia D més profitós![Ofensiu]
    nousica | 03-12-2006 | Valoració: 10

    M'agraden aquests relats d'equívocs que fas. He rigut molt al final.

  • Bon regal d'aniversari[Ofensiu]
    Naiade | 20-11-2006 | Valoració: 10


    Com sempre, mai sé per on em sortiràs, per un moment m'has ben enganyat.
    Saps mantenir l'intriga i l'equívoc, fins l'últim instant. Colesterol.....greixos, això no quadrava.
    Realment ets genial.
    Espero que seguirem en contacte.

    Una forta abraçada sense gens de greix animal.
    Naiade

    PD : He estat infinitament contenta quan desprès de uns dies de ordinador espatllat, he trobat els vostres coments.

  • Simon | 17-11-2006 | Valoració: 10

    Del primer a l'últim! Ha costat però he trobat la clau! Eheheh! és bona la jugada a la falsa dotzena que és prim!
    T'imagino fent acròstics, jeroglifics, sopes, creuades....
    Bona tria d'adjectius! Em quedo amb emotiu, semblava més fàcil emocionant o especial.
    Més, per favor!
    SB
    ( ja ho han publicat, el tercer, el tens a la teva disposició!)

  • Ja m'imaginava...[Ofensiu]
    AVERROIS | 15-11-2006 | Valoració: 10

    ..mentre llegia el teu relat, que en faries alguna... Molt bé, la veritat és que jo també ho vaig intentar de vegeteriar-me, però quan vaig veure que la pell se'm tornava verda vaig optar per l'hamburguesa de sempre. És broma.
    Una abraçada de les que no fan mal, però que escalfen l'ànima.

  • OSTIA, OStia, Ostia..[Ofensiu]
    escaldot | 13-11-2006 | Valoració: 10

    Com si del meu aniversari es tractes m'has fet tot un regal en el dia D, ,,,intens, afortunat, deliciós, exitant...

    uns pastissets de sensacions, convits, festa grossa i amb un molt bon humor subtil que quasi m'engresca..

    En saps de tot aixó!!

    Collons , el teu comentari m'ha tret els colors.

    Petonets..

  • m'agrada, com t'ho fas?[Ofensiu]
    monsvariats | 13-11-2006 | Valoració: 10

    bo com sempre, excitant com ens sols tenirnos acostumats, continua aixi i com diuen...llarga vida al sexe (o era al rock and roll?)

  • Carnestoltes06 | 13-11-2006

    puc felicitar-te encara?
    moltes felicitats!
    molts dies D!
    molts plaers!
    i algo de Carn!

  • Carnestoltes06 | 13-11-2006 | Valoració: 10

    Paraula magica que crea suspens! El dia especial "ho" és, i divertit i sensual.
    En nom del plaer, et felicito pel relat!
    Carn

  • Especial[Ofensiu]
    Simon | 13-11-2006 | Valoració: 10

    el relat del dia diferent, descrit a moments que permeten la ironia fina, l'humor soterrat i l'escriptura fluida.

    A reveure, SB

  • si....[Ofensiu]
    Orgull_de_classe | 11-11-2006 | Valoració: 10

    Em mantens fins al final...quieteta davant la pantalla....visualitzant el que m'expliques...

  • Jo també...[Ofensiu]
    F. Arnau | 10-11-2006 | Valoració: 10

    M'he sentit identificat amb el teu magnífic relat.
    M'ha recordat quan vaig deixar de fumar, ara farà 5 anys. Les pinzellades tant d'humor com les d'erotisme, m'encanten. Cada vegada pense més que tenies raó al dir que els nostres estils s'assemblaven... Tu escrius molt millor...
    A més, avui també és el meu aniversari!
    Faig 53 anys i sóc del 53. Vetges tu!

  • Ejem![Ofensiu]
    Xocolatina | 10-11-2006

    se m'oblidava que... Moltes felicitats! Per molts anys! Una estirada d'orelles! I un petonet! i una abraçada gran! i una llepadeta de cumple!
    Tina

  • Es bo[Ofensiu]
    Xocolatina | 10-11-2006 | Valoració: 10

    tenir un dia D cada cert temps, per provar coses noves, per celebrar que tenim coses que celebrar.
    Es bo el relat teu, m'ha agradat l'humor fi i les referencies a varies coses diferents que acaben forman un conjunt interessant: les ganes, les idees, les sensacions, els sentits, sobre tot l'atenció prestada a tots els sentits que descuidem massa sovint.

    Una llepadeta bona,
    Xocolatina

  • Especial![Ofensiu]
    Aquarela | 09-11-2006 | Valoració: 10

    Especial el dia, especial el relat!
    M'agrada el que has escrit, m'agrada tenir dies assenyalats!
    Ho he llegit i rellegit i et soc sincera: és un mostrari d'indirectes, de fantasies, de realitats!

    Una abraçada pleneta de colors, sabors, aromes, suavitats, armonies...

  • Ei...quina ballaruca eh?[Ofensiu]
    angie | 09-11-2006

    El ritme del relat desperta interés al lector i a més a més el fas esperar quelcom, l'enredes i no és fins a les darreres frases on li mostres la rialleta... jejeje

    Està molt bé, uq!. L'eròtica és present cada dia i cada dia pot ser el dia D. (a més a més...tots els dies comencen per aquesta lletra...jajajaja què dolent o què bo, quin doble sentit més pujat de to...). Apali, rodolí!

    smuaks

    angie

  • Ah! Que tinguis més com aquest![Ofensiu]
    Txell Pellicer | 09-11-2006 | Valoració: 10

    Ara veig que ahir va ser un dia D de veritat!!!
    FELICITATS! Pels anys i pel relat!
    Que compleixis molts i que escriguis més!

    Sort en lany que tens per endavant!!!!!!!!
    Et desitjo molts dies D,
    Pell



  • Quanta raó que tens![Ofensiu]
    Txell Pellicer | 09-11-2006 | Valoració: 10

    Hi ha dies que inspiren, dies que sempre recordarem, dies que voldriem olvidar, dies D...
    Aquest que expliques és bonissim, ja voldria jo tenir d'aquests!

    Sort,
    Pell

    Gracies pels teus anims, per la teva abraçada i per la noticia: si que mha fet il.lusio! no mho esperava!!

  • El paladar, xicona,...[Ofensiu]
    rnbonet | 08-11-2006 | Valoració: 10

    ...també té la seua eròtica. I l'olfacte... I la vista... T'imagines l'erotisme visual, olfactiu i saborós d'una perdiu marinada a la serena de la nit, i guisada amb unes quantes herbes aromàtiques? Perquè això del vegetarianisme, encara que siga 'ovo-lacti', d'eròtica, poqueta!
    Tu has demostrat, però, que qualsevol tema és bo per fer literatura; sabent-se tractar, això sí!
    Salut i molta rebolica!
    PS. Per molts anys! Quantes estirades d'orella? ¿O és secret?

  • un canvi conscient...[Ofensiu]
    ROSASP | 08-11-2006

    Has jugat amb la idea d'un dia especial. Qualsevol dia pot ser així. Realment hi ha vegades que tots els sentits semblen anar a una, que les sensacions ens embolcallen en un llit de cotó fluix. És com si de cop poguéssim sentir el nostre cos en tota la seva dimensió i la ment també l'acompanyés en aquesta descoberta.
    Et guardes una carta a la mà fins al final. Ens parles d'un canvi, de fer-se vegetarià, però tots els canvis conscients són una petita mort de quelcom conegut i un renéixer a noves experiències.

    Aprofito per felicitar-te. Et faig arribar unes quantes estirades d'orelles i molts petons!

  • Un relat ingeniòs...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 08-11-2006 | Valoració: 10

    ... i de bon llegir fins el final, que ja s'intueix que serà diferent del que apunta el propi relat però no per això deixa de sorprendre que estiguessis referint-te al fet de convertir-se en vegetarians.
    M'encanta aquesta manera que tens d'escriure, elaborada però senzilla al mateix temps.
    Estaré pendent del que vagis enviant.
    Una abraçada

  • PER MOLTS ANYS!!![Ofensiu]
    Gorwilya | 08-11-2006 | Valoració: 10

    He vist pel fòrum que era el teu aniversari, i com que no recordo si et vaig tornar el comentari que et devia, ho aprofito i et felicito per aquest dia tan especial com el d'avui! ;P
    Espero que continuis complint molts anys més, i que amb ells arribin molts més escrits! ;P

    M'ha agradat molt aquest! L'últim que m'esperava era que fossin vegetarians. Durant tot el text es crea la intriga de què estan parlant, i fins el final de tot no et marxa aquesta intriga, donant un gir sorprenent! La teva manera de plasrmar-ho tot és genial, només de llegir ja t'anaves fent una imatge mental de com es sentien els personatges, tot i que no sabies de què parlaven.

    Et segueixo llegint!

    Petons i una abraçada!!

    Gorwilya

  • Et desitjo[Ofensiu]
    Unaquimera | 08-11-2006

    bones emocions, simdos, bones de veritat!

    I t'agraeixo molt i molt els teus comentaris: fins ara, cada vegada que m'has comentat un relat, has encertat un dia en concret en què han estat especialment ben rebuts!
    Pots tornar quan vulguis a passar per aquí, que les teves paraules seran molt ben rebudes.

    Una abraçada ben especial,
    Unaquimera

  • També es un dia D per a mi[Ofensiu]
    simdos | 08-11-2006 | Valoració: 10

    M'agrada't molt llegir-te un altre cop i saber que ja arribat, per fi, un nou dia D: aquests tipus de dia es repeteixen cíclicament, tots sabem de manera conscient que n'arribarà un altre, però, tot i això, no deixa mai de sorprendre't quan arriba el que en somnis esperàvem.
    Qui sap de quina novetat podrem gaudir, qui sap els presents i els futurs de cadascun de nosaltres... l'únic que hem de desitjar i de saber és que sempre hi ha algú que ens estima molt prop nostre.
    Jo soc del món de la carn, el dia del vegetal el trobo encara llunya, tot i que he pogut gaudir d'un agradable plaer de tardor en aquest nou relat teu en un nou dia D !!
    Suaus emocions t'acompanyin.
    simdos

  • Ara entenc[Ofensiu]
    brideshead | 08-11-2006

    allò que vas demanar al fòrum...

    El dia D és avui! Et felicito per aquest text tan ben rumiat i escrit. Crec que la teva evolució en l'escriptura, tant en la vessant descriptiva com en la qualitat narrativa, està en uns moments de dolç "crescendo".

    Una abraçada ben forta, Uq!

  • Quina intriga![Ofensiu]
    Arbequina | 08-11-2006 | Valoració: 10

    Tanta que em deia tot el relat: per on em sortirà ara? Evidentment intuïa un gir inesperat, però no aquest: vegetarions!? No m'ho esperava i, com sempre m'has sorprés.
    El relat manté la màgia de la intriga fins al final, està molt ben estructurat i narrat... m'ha agradat moltíssim, sempre gaudeixo amb la teva lectura.

    Una forta abraçada i fins la propera.

    Arbequina.

  • segur que sí que es notava...[Ofensiu]
    gypsy | 08-11-2006 | Valoració: 10

    en l'optimisme i en la lluïsor dels ulls.
    Potser els altres eren poc sensibles o estaven massa cansats i per això no notaven res.

    Gran decisió!
    Molt bon relat UQ!

    petons

    gypsy

  • jeje !![Ofensiu]
    Angel Negre | 08-11-2006 | Valoració: 10

    Felicitats veïna, un bon relat, tot i que sembla molt evident, notes que el final canviarà de cop i volta, i donaras el gir que dones.
    De totes les maneres es un plaer llegir-te, i per suposat felicitats

    Un farcellet de petons i una abraçada matinera per tu uq

    Josep Mª

Valoració mitja: 9.95

l´Autor

Foto de perfil de Unaquimera

Unaquimera

111 Relats

5300 Comentaris

582808 Lectures

Valoració de l'autor: 9.95

Biografia:
Vaig néixer un 8 de novembre fred (sóc escorpí i fredolica des de llavors!) en un lloc diferent d'on visc ara, però sempre he viscut a prop del mar. Penso que a la meva sang porto gotes d'aigua salada. I a la pell, alguna escata...

La mar de blau, per moments tan ombrosa;
la mar de verd, tan bella i perillosa;
la mar de gris, que es veu majestuosa;
la mar d'acer, tan entremaliosa...

El futuro es una acuarela y mi vida un lienzo que colorear...

La vida és bonica, però de vegades complicada.

Gracias a la vida que me ha dado tanto... Me ha dado la risa, y me ha dado el llanto: así yo distingo dicha de quebranto, los dos materiales que forman mi canto. Me ha dado la marcha de mis pies cansados: A quien quiera acompañarmela, por favor vayamos pasito a paso, si hemos de ir mejor de la mano...

He viscut un llarg viatge i encara em queda coratge per avançar... amb les cartes de la vida jugo la seva partida: no em rendiré! Un altre dia ha començat!

... no vale la pena andar por andar, es mejor caminar pa'ir creciendo: volveré a contarte que he soñado colores nuevos y dias claros.

I per uns breus moment una estona de cel, ja no importa el demés, una estona de cel i per un instant tot s'haurà aturat.

Me niego a vivir esclava de mis heridas.

Hi ha dies en què, entre la gent i els crits, sense motiu i estúpidament, crec que sóc feliç. Tinc ganes de cantar i cridar, de saltar i de riure sense cap perquè... Vull estar contenta! Per això m'enfronto al cada dia, sense motius i estúpidament, amb un gran somrís!

Tu sonríe y verás como todo parece que brilla! Los ratos oscuros se harán de colores mientras sobre alegría y no falten canciones. A poquito que sonrias llegará la alegría, de los ratos peores germinan los buenos: sonreir no se compra, no vale dinero. Ei! Sonríe!

Desitjo somriure sense crosses, sense pautes, sense haver de demanar permisos i poder parlar sense estrafer la veu, ... si no us sembla massa.
Duc llunes i cançons per arracades!
El vent, cruel i savi, s'enduu les cançons dels dies que deixo enrere. I per fi, trobo el descans en els somnis perduts i retrobats, en qualsevol revolt del camí que continua.

Per contactar: unaquimera@hotmail.com

Si desitges deixar un comentari, ENDAVANT!
Estaré encantada de llegir-ho i saber de tu: la teva opinió, les sensacions que t'ha provocat un relat, qualsevol aspecte que facis constar, el suggeriment que et sembli més oportú fer serà ben rebut i RESPONDRÉ A TOTHOM més aviat o més tard!

Sóc en aquest web per aprendre, experimentar amb noves propostes, col•laborar amb altres autors i participar en qualsevol fet que ajudi a mantenir viu RC, l'espai que compartim i del qual en gaudeixo:

- Concurs de Microrelats de l'ARC: Secrets. Participant amb relats seleccionats: Dins i fora i Filla.

- Concurs ARC de Poesia Social 2011: Vaig participar amb Ara no sé, publicat al llibre col.lectiu "Tensant el vers".

- Projecte Barcelona, t'estimo: Relataire participant el 2008 i 2011 amb COR A COR, PAS A PAS.

- Gimcana Virtual Literària ARC 2010: participant i Guanyadora! No va ser fàcil, però ja que sap que som una colla de "bojos per les lletres" ;-))

- Poemes il•lustrats: Vaig participar en el concurs, on van seleccionar Enfiladisses.

- Poesia eròtica: Ho vaig intentar i ara alguns dels meus versos són al llibre "Erotisme som tu i jo": AMB, Joguines de dona, SENSE, Xàfec.

- Microrelats: Vaig respondre a la convocatòria, trobant-me entre els autors del volum "10x10 Microrelats" amb Condemnats veïns! (Culpa).

- Reptes del fòrum:
* Repte en prosa, el "clàssic" : He participat com a reptaire i jutgessa.
* Conte, un repte llarg: He participat com a contaire i jutgessa.
* Nanorepte: Nanoreptaire en pràctiques.
* MiniRepte: He participat com a minireptaire i organitzadora.
* Repte Poètic-Visual: He participat com a poetaire i organitzadora.
* MeloRepte: He participat meloreptant i proposant melodia.

- Propostes del Fòrum:
* Taller literari: Relataire participant. Va estar bé mentre va durar... http://es.geocities.com/tallerrelats.
* Interrelat: Relataire participant. Intent de novel.la col.lectiva... http://es.geocities.com/qwark79/principal

- Celebracions col.lectives a RC:
R en Cadena
Els senyors Angel Negre i Gerard Vila Nebot em van encadenar i jo he passat la cadena a: Alícia Gataxica, buscador, estrangera i mjesus.

* 5è ANIVERSARI d'RC!
Vam celebrar-ho a la nostra "enganxosa" manera...
Photobucket