El cubell malparit i els budells del lampista

Un relat de: Mena Guiga
Un cop uns budells plens de gasos van deixar anar una llufa que va matar una mosca vironera que gaudia d'una pel·lícula d'amor romàntic -en les divuit vides anteriors també la fruïa, tot i estar formatejada diferent: formiga perifèrica, gat mig tronera, gos amb expressió Sigurney Weaver, sogra apocalíptica, monja que no resa, esquirol dissecat menys l'ànima, tieta soltera amb consolador sota el matalàs, comptable tímid que només menja cigrons,...

L'esperit de la mosca difunta estava cabrejada: la descomunal alemanya, aquella Sigrimunda, mena de deessa rossa de contorns marejaires, i l'excelsior Friedmanner, aquell ari que induïa a desvari retrosexual, se li enduien l'atenció, i si era a l'Índia més embriagadora, millor que millor.

Però aquell home que bullia patates i deixava evaporar-se tota l'aigua i cremar el cul de l'olla cada vegada impedia que ella -fos formiga, gat, gos, sogra,....mosca...pogués arribar al clímax que aquell film gloriós li inspirava. Sentia tanta, tanta ràbia!


El lampista no en tenia ni idea de les males vibracions que havia causat dinou cops seguits. Perquè, amb desencís, o mala llet, o avorriment, o... havia aixafat l'insecte explorador i embadalit amb la història; tombat de mort el gat xafarder amb un cop de sabata amb sola de ferro; eliminat per error el gos refredat amb dosi per a dinosaures; dut amb terrible retard la sogra a urgències; fet morir d'un atac de cor la monja que mirava des d'una finestra, amb prismàtics, en ser descoberta; llençat i trencat la bestiola de bosc; engegat la tieta suspiraire a l'habitació, que feia nosa; acomiadat el company comptable amb qui mirava el film, que va traspassar en un accident; ...i la darrera, la inhalació de ferum insoportable i la mosca a millor vida. Millor? I què passava més, en aquella pantalla? Tots els sers que l'havien conformat clamaven saber-ho... i alhora venjar-se.


Van tocar el timbre. El lampista va deixar anar un rot d'insatisfacció i va estirar els braços entumits. Va rascar-se la barbeta i es va punxar amb uns quants pèls que el van deixondir del tedi d'estar-se al sofà color Burdeus amb coixins to Deepest Caribbean que llardosejant amb la roba de feina. Va remenar el cul per posar-lo a lloc i es va dirigir al pis de baix.

Era un dia de febrer que no era trenta. Feia fred de novembre. La foscor de fora, no obstant, s'igualava a la d'un maig imbecilitzat per aires suggerents.

Va obrir. Poc il·luminat -ben bé com ell- es va trobar amb un gibrell que feia de cubell.

Va pensar que era un lot extraviat amb material necessari que algun cor generós li regalava. Desitjava tant una canonada d'acer no acre! O paper de vidre desenvitricollat. O una clau anglesa que parlés esperanto.

Les il·lusions són males companyes.

El cubell, de sobte, va fer lluir unes tisores tacades de sang.

L'home va pensar que eren les de la dona de la germana de la cosina del col·lega de feina, que tallava remolatxes amb aquella eina en un circ gastronòmic. Una bona cosa: estarien ben esmolades i saludables. Les netejaria amb un drap de roba de drap. Servirien per a tallar xerrera de vídues insatisfetes que atabalaven i volien rebaixa en la factura.

Llavors va observar un altre objecte més fosc. El va palpar. Eren unes ulleres de sol amb la montura de pell de vedell antropomòrfic, molt buscades per els antropomorficovedellistes, entre els quals coneixia el germà del cosí del pare del col·lega de feina. Les hi vendria a preu de vedell antropomòrfic, que és superior al de l'or.

Estava gaudint. I més quan, en agafar les ulleres, va trobar que ocultaven un paperet. Es tractava d'una entrada per al cinema que en un lustre de temps seria construït al bàter de l'alcalde del poble, que li sobrava espai. Era tan generós! I més encara allò: el repartir a canvi de res invitacions per a l'estrena del film 'Jo ho he fet tot per a vosaltres i sé que ho fareu tot per mi'. Va deixar caure unes llagrimetes.

Unes llagrimetes...

Era l'esperat. Llavors es va activar.

El cubell-gibrell o gibrell-cubell es va transformar.

L'essència emprenyada i justiciera de les dinou víctimes el va engolir.

A terra van quedar els elements enganyifa que havien fet la seva feina: inspirar una imaginació psé-psé (la del lampista)... i això que la mosca no era tsé-tsé.

Total: que aquell ser inesperat i inimaginable, tot saltironant, va assolir la sala d'estar. Just quan els anuncis acabaven de no acabar.

I sí, síiiiiii: va poder mirar el que quedava, el que faltava de la pel·lícula. Només el molestava una cosa: la digestió del paio aquell que, encara espantat allà on havia anat a parar -univers entre paral·lel i via disgusta- no descansava de relaxar budells... aquell cop en va.









Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de Mena Guiga

Mena Guiga

879 Relats

930 Comentaris

435470 Lectures

Valoració de l'autor: 9.83

Biografia:
Sóc del 66.
I d'octubre.
I m'agraden les dues dades.


La vida.
El sentit de la vida és sentir-la, més que no escoltar-la.
Hi fan molt l'actitud i la voluntat (quin tàndem amb alts i baixos!).
He après que cal tenir-ho ben present (en cada moment present) i que si caic, caic, i si vull m'aixeco. I que a vegades cal ajuda, com també podem (hem) d'ajudar, sers socials com som. I de la patacada sempre alguna cosa en queda. L'ànima, però, no ha de voler aquest pòsit: el trascendeix, ha de fer-ho És molt més. El pòsit de la patacada és perquè el bon cervell se'n faci càrrec i ho integri. (com estic parlant! sóc jo?).

Entenc que som/podem ser/... : ànima-amor, entrega i unicitat, creativitat i complexitat.

'Sense pressa, sense treva', com deia Goethe, deixa-m'ho tenir clar, perquè...senzillament: és la vida.

L'escriure per què i per a què.

I seguir. Sent vulnerable i transparent (hi ha mesures, però el màxim possible), amb l'acceptació de les virtuts i els defectes.

La comprensió que dins aquesta vida n'hi ha unes quantes i que en el procés de canvi, en el fluir (puto verb! ...ara que pitjor és ''pillar') i els trams que comporta -mai indolors- és necessari. Per ser més qui sóc i per oferir la meva esfera, però també saber-la preservar (aquest fragment m'ha quedat un pèl 'miquelmartipòlic!: esfera, preservar) ;)

Mantra: jo agraeixo, jo estimo (aplicat o assajat, l'important és tenir-lo present).



Aquesta etapa que em fa abraçar-me, l'alegria en la tristesa i a l'inrevés. Si li dic 'maduresa' em foto una hòstia, perquè sembla com si la nena petita que duc a dins hagués de morir. I no és així. Me l'estimo.

Les queixes són mentides vestidetes de ganes de fer perdre somriures.

Abans la natura i les persones-persones que la matèria. Abans que el tenir, el ser. O un tenir-ser equilibrat, coherent i conscient. Gens fàcil, que els mots bonics i de compromís han de passar al nivell demostració-acció (hi ha ha graus, és clar).

I el món, tan tocat de tantes tecles...fa mal.

Si no hi ha res més allà dalt, en la serenor còsmica.... Sí que hi és. Abraçar el cel cada nit i escalfar-se amb els estels que brillen sense demanar res. I va a tongades.

Les paraules. El llenguatge. Els sons. Una màgia, quan està ben dut. Jo tinc la dèria d'escurçar noms propis...entre d'altres que qui em llegeixi-coneixi (és indivisible) captarà.

El 2018 he passat a ser VEGANA, la decisió més maca de la meva vida. Saber que no col·laboro gens en la indústria càrnica, làctica, d'ous, de la pell, de l'oci amb animals, de l'experimentació amb ells...fa estar millor. Crec, sincerament, que el veganisme és la llum del món i l'únic sistema redemptor.



****Tinc publicat un llibre de relats (tocant el tema eròtic, l'humorístic...i més): 'Al terrat a l'hora calenta' (Nova Casa Editorial). El meu primer fill gran. Els altres, contes per a infants, coescrits amb A.Mercader i il·lustrats per mi, són un dels rierols del feix que em conforma i va conformant.

butxaca5@gmail.com