El coneixeu És el Follet "Sastre Personal"

Un relat de: Joan G. Pons

He conegut al Follet SASTRE PERSONAL.

I m'ha invitat a la seva Botiga. Una botiga molt especial i curiosa.

I també és una Botiga selectiva, m'ha dit.

-Què vol dir Botiga selectiva ? Discriminació de clientes-clients ?
-No. Selectiva en funció del què oferim.
-És una Botiga de Roba....
-És i no és per tothom.
-Això és discriminació !
-No, És selecció. La persona que entra ha de triar un vestit dels tres que oferim. No tenim altre gènere. És una botiga especialitzada.
-Ja m'has picat la vena de la curiositat. T'escolto.
-I original, doncs demanem un canvi de vestuari.
-Complicat oi ?
-Segueix escoltant. La majoria de gent porta a sobre tres vestits. Oferim un canvi, una renovació i una neteja.
-Tres vestits ?
-La gent i segurament tu també vesteix:
Un vestit rovellat
Un vestit "m'ho mereixo"
Un vestit tal qual
-Jo vesteixo cada dia, obrint l'armari i trio...
-És més profund.
-T'ofereixo un altre tria.
-Avia'm ?
-Mira... el vestit rovellat....
-No m'agrada el rovell. És brutícia que es diposita a la superfície, corroint-la.
-Molt bé, Joan. Doncs hi ha gent que passeja per la vida amb un vestit rovellat.
-Vols dir ?
-Gent que arrossega pautes, criteris, formes de pensar.... no renovats, no actualitzats. Gent amb idees tancades, petrificades.... vaja, rovellades. És difícil conviure, compartir, amb aquesta gent.
-Miraré a l'armari. No m'agraden els vestits rovellats. Els llenço.
-I el vestit "M'ho mereixo" ?
-Cadascú té el que es mereix... jo porto aquest vestit.
-Què has de merèixer ? Viure és merèixer ? Viure és una carrera de reconeixement ?
-No.... No, de cap de les maneres.... Jo visc i prou. I em trobo amb altres que viuen....
-I... ???
-Agrada sentir l'aplaudiment.... Un aplaudiment merescut.
-Joan, depens d'aquest aplaudiment merescut ?
-Vaja la pregunta incisiva.... Agrada molt i....
-Natural que agradi. Però no ho esperis. Llavors estàs condicionat... i a vegades coaccionat. No ets lliure.
-De totes maneres, és un vestit còmode, agradable....
-Jo sols he donat unes senyals.
-De moment, no el llenço.
-I aquest ?
-Sembla molt nou... és un vestit d'estrena ?
-No, és el vestit "tal qual".
-Tal qual ?
-Sí, és el vestit de la naturalitat, de la realitat, de com ets i no tant de com voldries ser.
-Per això, és tant nou.... sembla poc usat !
-Certament. Ens agrada fingir i menys ser com som.
-Jo vull ser.... però....
-Tens por ?
-Sí, és una mena de por... de dubte.... hi ha quelcom dins meu que em diu.... és molt atrevit aquest vestit.... vigila.... la gent no ho acceptarà...
-T'importa la gent ?
-No. A vegades sí.... tenen certa influència....
-T'animo a vestir "TAL QUAL".

Miro l'armari. De tres vestits, sembla que hi ha un que quasi és per estrenar.

És maco estrenar. Em vesteixo i surto al parc de la vida amb el veu vestit TAL QUAL.

Comentaris

  • Vestits i estils[Ofensiu]
    Unaquimera | 23-12-2008 | Valoració: 10

    Sempre tens un follet a la teva disposició per exemplificar actituds, teories, pensaments, postures... és un recurs ben simpàtic i clarificador!

    En aquest cas el teu Sastre Personal ha descrit de manera contundent els tres vestits més habituals i tu has triat: enhorabona per la teva opció i gràcies per la reflexió que has volgut compartir!
    Ara rumiaré una estona amb quina roba em vesteixo...

    Mentre ho faig, t'envio una abraçada vestida de festa,
    Unaquimera

  • Ullsblaus1 | 17-12-2008 | Valoració: 10

    només he dit que durant una temporada no escriure, però comentaré i vloraré igualment. La nota no és que m'importa més, sinó que darrere un comentari despectiu veure la nota, és la gota que omple el got. Igualment gràcies per l'ajut.

    Bon nadal, salut i records!
    ullsblaus1