El concurs literari

Un relat de: DomusSilvestre
EL CONCURS LITERARI


- Hola bon dia vinc a presentar-me al concurs literari.....què és aquí?
- Sí i tant! Digui'm... a quina categoria, poesia, teatre, narració curta...?
- Jo més aviat em veig més com a conte.
- Ah, molt bé, i de que va?
- Miri senyor jo crec que sóc més aviat un conte d'aquells divertits.
- Voleu dir? No ho sé, jo el veig més aviat seriós.
- Això és perquè m'he presentat amb Times New Roman. Què li sembla si canvio a Comic Sans?
- Molt millor, si vostè pretén ser un conte de riure aquest caràcter li convé més.
- Ja ho deia la meva mare que les aparences en aquest món eren molt importants si un volia guanyar mai cap premi. Sempre em deia: fill meu! Vigila amb els marges i que l'interlineat sigui l'adequat! Una lletra ni molt gran ni molt petita que et puguin llegir bé, i recorda presentar-te amb un full ben net, blanc i polit. Ella sempre em fa fer vestits de talla 12.
- Sí, molt bon consell el de la seva mare. Però no creu que per a guanyar el premi també és important el contingut? Crec que el jurat ho valorarà prou.
-També té raó. El pare ja ho deia ja, que abans d'escriure qualsevol cosa m'ho pensés dues vegades!
-Doncs molt bé, ja sap, faci's un plec i fiqui's dins aquest sobre.
- Ara mateix? No em puc enviar per correu electrònic?
- No hi ara, les bases són les bases, i afanyi's que darrera seu hi ha un poema que s'espera. Per cert, pseudònim?
-Domus Silvestre.
-Molt bé, doncs arreveure, i que tingui sort!

Comentaris

  • Boníssim!![Ofensiu]

    Reconeixeria aquest text com a teu entre milions!! M'ha encantat! És de l'estil del que vas presentar al concurs dels Tarats. Molt xulo!!
    I moltes gràcies pel teu comentari al meu "I ara què?" !

  • Molt descriptiu...[Ofensiu]
    Rafaelmolero | 07-11-2014 | Valoració: 9

    És molt descritiu i molt interessant... i és molt llevadera la lectura... té una originalitat molt bona... m' ha agradat molt... perquè fas un conte molt particular de El concurs literari... un gran salut. I fins a l'altra...

  • molt bo domus[Ofensiu]
    Endevina'm | 13-04-2014

    un relat divertit i molt ben lligat, una mica fora de marges... ;-) molt original el diàleg.

  • Ironia[Ofensiu]

    La ironia i l'humor que desprèns en aquest relat és molt interessant i la manera com personifiques el conte és molt curiosa. Felicitats i bona sort.
    Edgar

  • Jo he rigut[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 13-04-2014

    quan he arribat al "fill meu vigila amb els marges".
    Com domines això de la ironia i els dobles sentits, Domus Silvestre!

l´Autor

Foto de perfil de DomusSilvestre

DomusSilvestre

15 Relats

85 Comentaris

16482 Lectures

Valoració de l'autor: 9.88

Biografia:
Sóc aquí més per llegir que no pas per escriure. M'agrada somriure, cosa que els meus pares agraeixen, donat el cost de la ortodòncia que van haver de pagar.
Vaig néixer el 77, i el primer conte que vaig explicar no era res més que una mentida. D'ençà, els que em coneixen de prop, no em fan gaire cas.