El badiu de la Banyeta ( conte per la quitxalla).

Un relat de: La Banyeta del badiu

La Banyeta és una petita dimonieta.

Entremaliada i juganera, que no és deixa veure.
És remenuda i s'esmunyeix al sentir qualsevol soroll.
Només és deixa veure pel nens de la casa, que van a jugar amb ella al seu badiu.

Els nens hi poden jugar amb ella sempre que volen, ella en el fons te ànima de nena petita, encara que te molts i molts anys.

La Banyeta és la guardiana del badiu, i de la canalla de la família propietària.
Ella, està aposentada en un badiu, com és diu a les eixides
en la ciutat de Badalona.

La Banyeta vetlla els jocs i la son dels petits de la casa.
Els nens la poden veure i li parlen i ella els hi contesta i els hi conta contes,perquè en sap molts, fa anys que ho va fent.
La Banyeta ja havia contat contes als seus avis, als seus pares i als seus tiets dels nens d'ara, quan ells eran petits.

En quasi tots els badius de Badalona, els propietaris dels badius tenen plantat un micaqué ( nesprer ), que fa micacos ( nespres).

A la Banyeta el que més li agrada menjar són micacos,per això la canalla de la casa que te aquest badiu, ja saben on trobar-la...enfilada al micaqué, el més gran i el que fa el micacos més molsuts i dolços... menjant micacos !.

Ella, s'estima al seus nens,com ella diu, ells son els fills dels fills dels seus fills.
Ella, ja contava contes als que ara son els avis de la casa, que també en d'altres temps també havien sigut nens.

La màgia de la Banyeta tot ho pot, la seva tasque és fer feliços als nens i vetllar per ells.

Quan els nens compleixen els 8 anys,la Banyeta els hi ha de llençà en el nasarró, pols d'estels barrejada amb un pulsim de lluna plena.
Això fa que el nen o la nena s'oblidin de que la Banyeta existeix.

Aquest és el dia més trist per la Banyeta, que els seus amiguets s'hagin d'oblidar d'ella.

Però la vida continua, les generacions faran que aquests nen d'avui, quan siguin grans tinguin nens i aquets, podran a veura a la Banyeta.

La vida és una roda, i la Banyeta ho sap, i està contenta en el seu badiu menjant micacos.




Comentaris

  • Molt badaloní[Ofensiu]
    Nubada | 21-07-2007

    He vist aquest títol a relats a l'atzar i evidentment ja he sabut que era de la Banyeta.
    Un conte senzill, que evoca les il·lusions infantils i em transporta al record dels reis vénen i les cireres de pastor... En Tasi segur que més d'un cop va jugar amb la banyeta al seu badiu.
    Jo no en tinc de badiu, saps? Tinc un balconet bufó i petitó, amb vistes a un trosset de mar i a un trosset de Serra de Marina... però un badiu és un badiu...

l´Autor

Foto de perfil de La Banyeta del badiu

La Banyeta del badiu

150 Relats

452 Comentaris

180357 Lectures

Valoració de l'autor: 9.64

Biografia:
Badalonina de soca-rel.
Amb ànima de Palamosina.

web. importans per mi :

www.hospitalitat.org
Ajuda al nostre proïsme sensa paternalisme.

www.altarriba.org
www.protectoramataro.org

Ajuda als amics de 4 potes, ens estiment desinteresadament, Ells també tenen sentiments. :-)


M.Pilar Rovirosa i Sánchez.
- La Banyeta del badiu -