Efemèrides (o Currículums)

Un relat de: deòmises
Arribo a casa després d'haver-me arrossegat en l'enèsima entrevista de feina, tot defensant una còrpora amb data de caducitat per damunt d'un currículum impecable. Prenc la dutxa que necessita cada porus de la pell per desempallegar-me de la nova plantofada d'una negativa previsible. I caic rendit damunt del llit en eixugar-me mínimament amb la tovallola. Rebobino i rememoro el reguitzell de preguntes capcioses que cercava una tara en el conjunt per on penetrar i abraonar-s'hi, i així refusar els mèrits presentats i optar per alternatives més joves i mal·leables. La lliçó apresa a la perfecció per les empreses és anteposar la docilitat en detriment de l'experiència.

Acluco els ulls i esborro l'amargor de l'afer: vull gaudir del silenci de l'apartament. Els nens són a l'escola fins a mitja tarda, la Patrícia plega a les tres. És a dir, encara tinc un marge d'un parell d'hores per recuperar-me del tràngol de saber que, un cop assolida la quarantena, esdevens inútil i invisible per al mercat laboral. I, a corre-cuita, prepararé un àpat senzill i frugal perquè ella no es capfiqui més del que calgui. Sobretot avui, que l'efemèride s'ho val. El desànim d'un matí no eclipsarà quinze anys de matrimoni. Moments tristos i anècdotes alegres, que formen una bona col·lecció que, en el global, és positiva i satisfactòria. Em relaxo lentament i les cabòries em llisquen fora de la ment i la consciència m'abandona fins que...

...un xiuxiueig suau i dolç em retorna al món. Sense comprovar-ho a cap rellotge, sé que m'he adormit i he perdut la noció del temps. Però el to que sorgeix dels llavis que em freguen la pell no denota rancor ni enuig. Sols pronuncien, a cau d'orella, un imperatiu suggeridor que em reactiva el cervell. Però l'únic que sóc capaç de recordar és que els nens són a l'escola fins a mitja tarda. Captiu i desarmat, sols ara m'atreveixo a obrir els ulls i observar el seu cos deliciós, que també ha assolit la quarantena. No dubto que la Patrícia ha decidit el menú per mi.

Comentaris

  • M'agrada[Ofensiu]
    jovincdunsilenci | 24-04-2016 | Valoració: 10

    Hola. aquest mes he decidit fer-te cas amb això de deixar-me caure un poc més per ací. Crec que solament aprendré a escriure escrivint.
    Conste que el teu relat, encara que no tan poètic com el que et vaig comentar l'altra vegada, també m'ha agradat força. Reflecteix una problemàtica molt actual. Sembla ser que, en aquest país, o bé és massa prompte o massa tard. Sort que el teu protagonista té al seu costat la Patrícia, que hi ha bones vibracions, que mai no s'ha de perdre l'esperança i, tard o d'hora una porta s'obrira.

  • home amb sort[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 24-04-2016

    És un home amb sort aquest marit de la Patrícia. Digues-li que no es capfiqui que segur que se'n sortirà.
    Un relat reivindicatiu i amb final feliç malgrat la derrota inicial.
    Fins al proper!

  • Un dia difícil[Ofensiu]
    Materile | 19-04-2016

    Buscar feina és una feina molt pesada. Si quan la trobes t'agrada, doncs molt bé.

    Ens descrius perfectament com n'està d'esgotat i el xiuxiueig que el desperta... sort dels petons que tot ho curen.

    Una abraçada,

    Materile

  • Impecable[Ofensiu]
    magda | 15-04-2016

    escena cinematogràfica amb un missatge no per senzill menys important: sublimar les frustracions en somnis. O en realitats que ens fan somiar.

  • molt bonic[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 15-04-2016 | Valoració: 10

    Bonic i tendre. M´agrada molt

l´Autor

Foto de perfil de deòmises

deòmises

372 Relats

1005 Comentaris

306597 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Pèrgoles (o Escandinàvia)


Perquè el comiat no esborra els solcs deixats
A la teva pell, digues-me adéu totes les vegades
Que desitgis, que només sóc teu, en cos i ànima,
I en el teu record, perenne com els paisatges ignots.

Perquè passejar no és una almoina abandonada
A la intempèrie de voler i no poder, entre llençols
Perfumats d'una passió que remou les entranyes,
Desitja aquest meu cor mortal un cop més demà.

Perquè retornaré on vaig besar-te tantes vegades,
Sense cercar altres llavis que els teus, necessitat
Meva, ànima bessona, mare, esguard serè, letícia;

Perquè guarir les ferides sempre ajuda a avançar
Cap a la mà disposada a entortolligar l'esperança,
Seré teu, tan intens, profund com l'enyor que em guia.



***

Tot s'acaba, inclús el somni més bell, per manca de resiliència...


***



deomises@gmail.com

EL MEU BLOG:

Es desclou la tenebra...

Lluís
13.05.1978