Dues Persones Lliures

Un relat de: Carme Dangla

Pensaments caçats al vol, abans no s'esvaeixin definitivament.
El Montnegre, 27 de novembre de 2005, 11 del matí

Dues Persones Lliures
No ha canviat res dins meu, només és que sóc un dia mes gran.
No he descobert res nou, senzillament he aplicat allò que ja intuïa.
No he sentit res extraordinari, però ho he sentit millor que mai.
No he perdut una cosa única, l'he regalada.
No he fet falses promeses d'amor etern, només un pas més en l'amistat.
Més que un plaer indescriptible, un goig infinit.
Més que un esclat dels sentits, una tempesta dels sentiments.
Més que un esdeveniment únic, un començament.
Més que possessió, llibertat.
Dues Persones Lliures

(Dedicat a dues RC i RR que m'han ajudat pel camí)

Comentaris

  • "...No he perdut una cosa única, l'he regalada."[Ofensiu]
    tramuntana | 29-06-2006


    M'ha semblat un relat molt original! Dues persones lliures...

    d'aquest escrit destacaria:

    "...Més que un esdeveniment únic, un començament."

    "...Més que possessió, llibertat."

    laura^^

  • és guai[Ofensiu]
    AnNna | 02-04-2006 | Valoració: 8

    mola :P

  • Llibre | 11-01-2006

    Dues Persones Lliures (així, amb cada paraula amb la seva inicial majúscula), certament, vindria a ser el que descrius en aquest relat. Potser no es tracta de la millor narració del món. Potser no aporta una idea diferent i original, ni uns recursos estilístics i literaris transgressors... Però hi ha una densitat de sentiments que molts altres relats, treballats i revisats, no tenen.

    Són, com bé indiques a la introducció, pensaments llençats al vol abans que no s'esvaeixin. I just per això, perquè estan caçats en el mateix moment en què veien la llum, tenen la força que mostren.

    Dues Persones Lliures... Un Munt de Pensaments Lliures!!!

    LLIBRE

    PS.- M'han dit que en el fòrum preguntaves on es podia llegir la ressenya sobre "La derrota de l'àngel", de Vicenç Villatoro. Doncs bé: la trobaràs AQUÍ. El nick del qual penja aquest relat el vam crear entre l'Alícia Gataxica i jo, amb la intenció de penjar ressenyes, comentaris de lectures... En definitiva, amb la intenció de compartir lectures. Bé perquè ens hagin agradat, bé perquè no ens hagin fet el pes, bé pel simple plaer de compartir-les. Per tant, et convido no sols a llegir aquesta ressenya, per la qual ja et vas interessar, sinó a penjar qualsevol altre feta per tu i que vulguis compartir amb la resta de relataires. Una abraçada!

  • com més et llegeixo...[Ofensiu]
    Yáiza | 24-12-2005

    ... més m'agrada com escrius...
    És una sensació especial llegir-te, sento que t'estic coneixent a tu. Realment quan escrius i poses el cor i tots els sentits, i això es nota. Sense reserves, et mostres tal com ets. Per mi això és més important que el vocabulari, el ritme i la rima...
    Et segueixo llegint,

    Yáiza

  • ambre | 03-12-2005

    mmm !!!
    tens força, molta força però... pensa que la poesia no només són síl·labes i rima (ho dic pensant en -tots- els teus poemes) deixa't anar com ara !! pensa en el món... dada..tata ... "el mundo una bola confusa" (de Salinas...) Alliberat!! deixa de comparar el nord amb el sud i barreja-ho tot sense complexes ... Sé que no sóc ningú per donar consells però realment veig en els teus poemes alguna cosa especial que em fa dir-te això... Alliberat!!

  • germanaaaaaaaa![Ofensiu]
    RainBow_CoLouRs | 29-11-2005 | Valoració: 10

    no se si va dedicat a mi :s
    Pero com si ho fos!!

    Doncs be k dir de tu carme! que sempre estas alla per ajudarme :D com no!
    Per aconsellarme, i fer q no torni a caure en els mateixos errors que he comés.

    Gracies x tot el q has fet per mi, i per tot el que faras per endavant!

    Besades!

    Sempre amb tu ;D

  • Carmeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee[Ofensiu]
    estel | 29-11-2005 | Valoració: 10

    maca, veig que tot ha anat super bé! :P !!!! com me n'alegro per tu, que ja feia dies que no en sabia res jejej i ens vas deixar abandonats peraquí rc eh!!! :) es nota que el relat t'ha sortit del fons del cor, a veure si el pots compartir amb qui ja saps qui!!! jeje

    ara sense tanta conya, és encisador i molt sincer, captiva!

    molts petons! ens veiem! :P

  • Quines sensacions...[Ofensiu]
    ROSASP | 28-11-2005

    més precioses has capturat al vol.
    Moltes vegades no cal que passi res d'extraordinari per comprendre la màgia i l'encís de cada moment.
    Sorgeix aquest somriure intern sense saber ben bé com, es comprenen de cop moltes coses que només s'intuien.
    Una bufada de felicitat que fuig de les promeses i s'apropa més a la vida!

    Petonets!

  • Una "ànima" lliure[Ofensiu]
    kispar fidu | 28-11-2005

    Aquest escrit refelcteix una llibertat extraordinària. Llibertat de poder realitzar el què vols. Llibertat basada en l'autosuficiència, la qual aprecio i admiro molt.

    M'he quedat amb la frase de "No he fet falses promeses d'amor etern, només un pas més en l'amistat." perquè sincerament, m'hi sento identificada. De l'amor, me n'he quedat just a les portes. Just a les portes, a fora, però exactament a l'entrada d'una gran amistat.

    M'agraden totes les sensacions i pensaments que descrius en cada frase. Jo també els he sentit sovint... persones lliures!

    Tinc curiositat per saber que vol dir exactament lo de RR (entenc lo de RC, és clar! però lo de RR no... jejeje! tens dret a fer-me quedar amb el subte, eh!!! jeje, però m'agradaria saber-ho! ;) ...per curiositat!)

    Apa! nanit!
    Gemm@

Valoració mitja: 9.33

l´Autor

Foto de perfil de Carme Dangla

Carme Dangla

20 Relats

176 Comentaris

41702 Lectures

Valoració de l'autor: 9.80

Biografia:
Vaig néixer el dia de Nadal de 1989, sóc del Maresme però m'agrada més la muntanya, sobre tot el Montnegre, que el mar.
Trec bones notes però estudio molt poc. Potser d'aquí un anys estudiaré matemàtiques.
De moment, el curs 2006-2007 el faré a Lille (França) amb una beca que he guanyat.
No tinc germans ni gaires amics, però els que tinc, són molt bons, encara que els puc veure poc.
M'agrada la música, però gens les discoteques.
Sóc amant del misteri, les conspiracions, els secrets i les històries complicades o sorprenents.
Sóc una optimista integral però quan m'emprenyo sóc terrible i dolenta amb els que m'han fet mal.
M'encanta la nit, els mussols, els rats penats, els gats i les cuques de llum. A vegades me'n vaig a dormir tota sola al mig del bosc, que és quasi l'única vegada que agafo el telèfon mòbil de casa, que el compartim tots tres.
Sóc tan rara, que no he discutit mai amb els pares des que tenia deu anys, però és que els meus pares també són molt rars. i entre els tres formem una república democràtica.
Tampoc no tinc les orelles foradades ni em poso mai braçalets, anells o penjolls.
Mai m'han donat diners, fora del del transport i despeses fixes, però sempre m'han donat oportunitat de guanyar-ne.


R en Cadena

En Jeremias em va encadenar i jo he passat la cadena a la Perestroika i a la NdEada

(descobreix què és "R en Cadena")