Drac de tempesta

Un relat de: Eponine7
Despertar amb una alenada d’aire fresc i humit.
S’obre la finestra. El vent.
I just en aquest instant el cel s’il•lumina de sobte ressaltant les siluetes dels ornaments del paisatge, aquí i allà.
I la Natura fa un bram amb tot el seu poder, com un drac enfurismat.
Després, el silenci ininterromput regna a l’ambient, com si la vida s’hagués aturat de sobte. Només llavors el batec constant de la pluja que cau sobre Banyoles s’atreveix a trencar-lo.
Una línia parteix el cel. I fa tremolar la terra.
El monstre brama de nou, ara ja amb queixa constant.
La monotonia torna amb un cel massa gris.
La roba estesa clama per anar a volar lliure i, endebades, s’estremeix a ritme del vent.
A fora, sols un cotxe temerari travessa els camps.
Desorientada, la pluja embogeix. “Quin camí?” “Tots els camins duen a Roma”. I les gotes es precipiten amb desordre en les diferents direccions de l’espai.
El verd beu amb delit després de tants dies. Recuperarà poc a poc l’antic esplendor.
Inspiració. Olor fresca de terra humida: benestar.
El vent s’apaivaga en un airet fresc que amb prou feines gosa bufar-me les orelles i les galtes.
La roba estesa ja s’ha rendit en el seu somni de ser ocell.
I quan tot sembla tornar a la calma, el gemec final, fort, contundent, ratifica l’arribada del cavaller poderós.
El drac mor agonitzant, deixant l’estela d’un matí gris d’Abril.
La traca de final de festa.
La vida segueix.

Estiu 2003

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer