Dotzena dotzena de nanos

Un relat de: nuriagau

*

01.Daltonisme semàntic

-Senyoreta, uns quants nens em deixen vermell.
-Què diuen que t'avergonyeix?
-No ho sé, em critiquen quan no hi sóc.
(Tema: Els colors)

---o0o---

02. Mentre acariciava la gata

Enfeinada a tothora fent feliços els altres, conclogué que, com la gata, de tant en tant, calia només deixar-se estimar.
(Tema: Gats)

---o0o---

03. Mare col·laboradora

-Castigo l'Aleix de cinc a sis per acabar uns deures.
-Professor, podria ser fins a les set? Aniria al perruquer.
Basat en un cas real
(Tema: Quines penques!)

---o0o---

04. Bucle

Escrivia i es quedava amb la sensació que no havia sabut trobar les paraules encertades. I ho tornava a intentar...
(Tema: La vena d'escriure)

---o0o---

05. Aprofitant la plaça de minusvàlids

Sortí del cotxe aparcat. Simulant coixesa, caminà amb les crosses. Sentí un sobtat pim-pam! Com els atletes, arrencà a córrer.
(Tema: Txam! Sorpresa!)

---o0o---

06. Tenim la paella pel mànec!

L'única vaga que paralitzaria la societat seria la de les mestresses de casa:

Dones, diguem: "Prou!",
Reclamem el nostre sou!

(Tema: Les vagues)

---o0o---

07. Immoralitat farmacèutica

-Si els retrovirals poden salvar els milions de subsaharians seropositius, per què segueixen morint?
-Els medicaments són un negoci, fill.
(Tema: Les farmacèeeeeeeeutiques)

---o0o---

08. Ara neda sense carbasses

Els pares deien d'ell que els havia sortit carbassa perquè n'havia rebut moltes de professors i de xicotes, però ara...
(Tema: Carbasses)

---o0o---

09. Maternitat de seda

Viure el naixement d'un fill, l'alletament, acaronar-lo, parlar-li, somriure-li, mirar-li als ulls... rere la reixa de seda, és maternitat?
(Tema: Burka)

---o0o---

10. Coincidències amb els humans (I)

-Sortim al vespre, quan refresca -diu la mosquita.
-Els mascles no som perillosos, però ens esclafen igualment -diu el mosquit.
(Tema: A l'estiu, tota cuca viu)

---o0o---

11. Coincidències amb els humans (II)

-Treballem a dins i fora del rusc -diu l'abella.
-Fem poca feina i ens aparellem amb la reina -diu l'abellot.
(Tema: A l'estiu, tota cuca viu)

---o0o---

12. Els mestres preferiran l'hivern

Amb les retallades de sou, no podran pagar calefaccions, aires condicionats, viatges... Preferiran l'escalfor humana i l'animació dels trenta alumnes.
(Tema: Hivern o estiu... què preferiu?)

---o0o---


Comentaris

  • Molt bons[Ofensiu]
    Lecram | 18-11-2019 | Valoració: 9

    M'agradat molt llegir aquestes col·lecció de nanos, m'han fet passar una molt bona estona.

    Gràcies per compartir-los.

    Marcel

  • Dotze dotzenes[Ofensiu]
    Nubada | 18-07-2010

    Dotze dotzenes... deu n'hi do!

    Jo tot just he arribat a les deu desenes. Vas començar molt més tard que jo i m'has superat.

    Els teus nanos tenen un fina ironia que reflexa el quotidià, la vida de família, la feina, l'actualitat...

    En destaco un: "mentre acariciava la gata". Una lliçó que hauríem d'aprendre.

  • Bona col·lecció de Nanos 10![Ofensiu]
    Núria Niubó | 13-07-2010 | Valoració: 10


    Cada un per si sol té una gran història , no creus que seria un bon exercici fer d'un Nano un Repte Clàssic?

    Tot llegint-los he pensat, vaig a votar-ne tres, per ordre de preferència, per si de cas hi ha empat.

    EN PRIMER LLOC I NANO GUANYADOR:

    12. Els mestres preferiran l'hivern

    Pel to irònic en que toques un tema tan actual i punyent, i per damunt de tot, perquè deixes molt alta l'estima en que tenim als nostres alumnes.

    EN SEGON LLOC:

    02. Mentre acariciava la gata

    Perquè m'encanten les gatetes especialment i sobretot pel missatge de tendresa.

    EN TERCER LLOC:

    05. Aprofitant la plaça de minusvàlids

    Per retratar tan bé la picaresca de la nostra societat, amb una anècdota ben certa per desgràcia.

    Ho sento els altres també m'agraden molt, però les normes són les normes!

    FELICITATS GUANYADORA!

    Una abraçada,
    Núria

  • Volia dir...[Ofensiu]
    brins | 05-07-2010

    que has triat un gènere narratiu molt bonic que ens permetrà tornar a la infantesa.

    Un petó!

  • Quin goig![Ofensiu]
    brins | 05-07-2010 | Valoració: 10

    Quina relació tan magnífica de nanos. Tot i que ja havia tingut el plaer de llegir-te'ls en el Nanorepte, ha estat un gran plaer poder tornar-los a llegir tots juntets. Felicitats!

    No saps com m'hauria agradat poder participar en el Repte dels contes que acabes de proposar, Núria, però ja saps que començo les vacances. Estic segura que tindràs molts participants; has triat un tema molt bonic.

    Fins a la tornada, Núria, una forta abraçada!

    Pilar

  • gràcies núria guapa...[Ofensiu]
    joandemataro | 05-07-2010 | Valoració: 10

    pels teus comentaris i ànims i felicitats per aquests nanos, sobre tot els relacionats amb l'ensenyament, són molt bons.
    braçada
    joande

  • Bon material, Núria![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 04-07-2010 | Valoració: 10

    Amb vint paraules intentaré dir-te que has creat un munt de mini històries plenes d'enginy, tendresa i humor. Felicitats!
    Petonets!

    PS. Mercè

Valoració mitja: 9.8