Dosis mínimes de literatura

Un relat de: Unaquimera

La sensualitat provocadora:

Messalina proposa. Scherezade promet. Mata-Hari l'excita. Cleopatra l'atreu.
Triar una sola, entre les suggerents propostes d'aquest xat literari, resulta complicat!



La innocència, sense recer davant la crisi:

L'empresa redueix les set cabretes a cinc. Dels nans, només quatre resten en actiu. Els tres porquets temoregen futures retallades...


L'erotisme per excel·lència:

Al febrer, per l'aniversari, li regalà un Kamasutra il·lustrat a tot color.
Al novembre, ella pareix tres quilos d'obsequi rosset.



La bogeria clàssica:

Aquells gegants l'havien enganyat abans, aparentant molins. Dubtà.
Sentint les campanades, nítides veus monstruoses, aixecà la llança, prest a l'atac.



Unaquimera

Comentaris

  • Quanta[Ofensiu]
    Josoc | 25-02-2011

    sàvia grandesa en la saviesa d'aquests nans!

  • molt bons relats[Ofensiu]
    joandemataro | 25-01-2011 | Valoració: 10

    plens de fina ironia i un toc de bon humor
    abraçades
    joan

  • Dosis mínimes i òptimes ![Ofensiu]
    Núria Niubó | 25-11-2009 | Valoració: 10

    No se pas quin triar d'aquest Nanos, tots en el seu tema els trobo tant perfectes ! És com si no es poguessin dir d'altra manera.
    El que més m'ha arribat al cor, és "La bogeria clàssica" és poesia pura.
    La sensualitat, la crisi, l'erotisme, la bogeria, ens parles d'una manera magistral, en l'art de dir molt en poques paraules d'uns temes molt profunds. És la síntesi servida en safata !

    Una càlida abraçada,
    Núria



  • Excelent![Ofensiu]
    surina | 23-06-2009 | Valoració: 10

    Converteixes les paraules en sensacions.
    La teva qualitat com escriptora és indiscutible.
    Enhorabona Unaquimera.

    Irene Tironi

  • Dosis mínimes?[Ofensiu]
    leonardo | 23-06-2009 | Valoració: 10

    Jo diria més bé l'essència de la vida: sensualitat, erotisme, inocencia, bogeria... ingredients molt ben dosificats en aquest elixir que ens reveles tant màgicament.

    Una abraçada amb un punt de bogeria

    leonardo

  • No vull[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 31-05-2009 | Valoració: 10

    No vull fer el comentari més llarg que qualsevol nano. Per tant, solament puc dir que em deixes ben bocabadat.
    Una abraçada!
    - Joan -

  • Quatre [Ofensiu]
    Nonna_Carme | 30-05-2009 | Valoració: 10

    dosis mínimes però que palesen, una vegada més, el teu enginy.
    El del obsequi rosset, deliciós, em suggereix : qui no vulgui blat que no vagi a l'era" i el darrer que un puntet de bogeria i gosadia,
    sempre és convenient.
    Una abraçada, Unaquimera.
    Nonna_Carme

  • Tu sí que ets la más grande![Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 25-05-2009 | Valoració: 10

    Escriguis el que escriguis, tot és bo, sense desperdici, mesurat, pesat, comptat i contat amb una imaginació lùcida i serena.
    Ja no sé què més dir.
    Petons, xavala.

  • CARAI UNAQUIMERA[Ofensiu]
    lluis perealbert | 24-05-2009

    Carai noia ets una promesa de la literatura catalana, o be ja una realitat inquisidora pels amans de les lletres. gracias pels teus relats.

  • 4 Retaules[Ofensiu]
    Igor Kutuzov | 23-05-2009

    M'ha agradat molt el de la innocència. I és que és així... Nans, porquets i cabretes. Però qui escolleix ser nan?

    El del Quixot, té una alegria, un viure el moment amb intensitat, que m'ha fet somriure. M'ho apunto pels moments de incertesa.

  • m'encanta[Ofensiu]
    Lior | 22-05-2009 | Valoració: 10

    mai deixarà de sorprendre'm el que ets capaç de fer amb tan poques paraules, de debò.
    M'han encantat els teus "nanorelats".
    Fins aviat.

  • El comentari sucós:[Ofensiu]
    Màndalf | 13-05-2009

    "Ella li feu comentari així sense importància.
    Mentre ell el llegia, el comentari s'expandí, badà i regalimà dolces gotetes d'amistat."

    Ai coi, encara m'hauré passat de paraules, quantes eren?

    Petons "a la romana" (jejeje)

    M

  • Molt ingeniós![Ofensiu]
    Cendra de flor | 13-05-2009

    Felicitats

    Cendra de flor

  • El que donen de si els "nanos"![Ofensiu]
    F. Arnau | 09-05-2009

    Llegint aquesta teua darrera entrega, he pogut confirmar que el Nanorepte dóna molt de si.
    M'agrada la teua manera d'agrupar-los per temes, com la Literatura en aquest cas. Les referències estan molt ben trobades, i també el desenvolupament de cada microrelat, ja que resulten tots quatre força originals...
    L'enhorabona!!!
    ... I tard o d'hora ens seguirem trobant als Nanoreptes.
    Una forta abraçada!
    FRANCESC

  • Fabulós![Ofensiu]
    annah | 06-05-2009 | Valoració: 10

    Crític, divertit, senzill i clar!

    Felicitats!

    Anna

  • Punts febles[Ofensiu]
    Bonhomia | 04-05-2009 | Valoració: 10

    Relat molt dolç, atrau molt, deixes en evidència els punts febles de tots nosaltres. I les coses inevitables que succeeixen, no pas per atzar, sinó perque fem el nostre camí, ja sigui reprimits, embogits, amb sort,... de fet deixes entreveure més de quatre maneres d'actuar. Ets una bona psicòloga.

    Una abraçada!!!!


    Sergi

  • Quatre[Ofensiu]
    brins | 04-05-2009 | Valoració: 10

    delicioses gustacions de literatura.

    La SENSUALITAT, dubtes quotidians que a vegades són, com tu molt bé dius, força complicats.

    La INNOCÈNCIA, amb la càrrega de la crisi, un problema ben actual...

    L´EROTISME, un estímul. Per què no?

    La BOGERIA, una lluita, un escut a vegades, per poder sobreviure.

    Tots aquests elements de la vida, ens els has presentat amb humor fi, amb ploma d´escriptora. Enhorabona!

    Rep una hiperabraçada,

    Pilar

  • Ei!!![Ofensiu]
    Vicenç Ambrós i Besa | 03-05-2009 | Valoració: 10

    Quatre microrrelats (però micro, micro, eh?) que, efectivament, no només no treuen temps a ningú sinó que a més a més arrenquen un somriure.

    Sensualitat, crisi (boníssim!!!), erotisme i bogeria: quatre elements tan humans com la vida mateixa, jeje!

    Bona tria de candidates pel primer relat. No m'estranya que no sàpiga a qui escollir; jo també em trobaria desorientat!

    Ai la crisi! No hi havia atinat, en el fet que tingués una ombra tan allargada! Pobra Ventafocs: vés a saber com li haurà quedat la carrossa després de la reducció de pressupost. Ara bé, per descomptat que el cost en el personal és el pitjor: de set cabretes ja només en queden cinc, de nans només en resten quatre però... quin terrible dilema amb els tres porquets! Això pot ser el final d'un conte multigeneracional. La crisi no té compassió!

    L'erotisme sempre té un puntet de misteri, i en aquest microrrelat no hi ha cap excepció al respecte: perquè rosset, en lloc de morè? Aix, misteris, misteris, jeje!

    I tancar el microrrecull donant pas a Don Quixot, és tot un luxe! És clar que la bogeria té moltes alters cares, també...

    Gràcies per toooots els teus relats i comentaris!!!

    T'envio una forta abraçada!!!

    V

  • pitusa63_61 | 03-05-2009 | Valoració: 10

    Tot i ser breu, m'agradat força. Un peto breu pero amb calidesa.

  • Thyst | 03-05-2009 | Valoració: 10

    els plaers del minimalisme

    una abraçada, senzilla i clara, de 8 lletres.

  • Arrenglerar els mots[Ofensiu]
    Avet_blau | 02-05-2009 | Valoració: 10

    Ja costa arrenglerar les paraules,
    perque prengui vida el conjunt;
    i moure-les davant i enrera,
    fins a trobar aquell punt d' equilibri,
    i amb un màxim de color.

    avet

  • Dosis justes i encertades[Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 01-05-2009 | Valoració: 10

    He esdevingut sensual, innocent, eròtica i boja tot llegint els teus nanos tan ben trobats. Un tastet deliciós i enginyós que m'ha arrencat uns quants somriures.
    Gràcies pel teu comentari, però la senyora Bruna s'ha pres uns dies de vacances, qui sap si per pensar-se alguna bola impactant que enlluerni al doctor Volat. En fi, ella té la paraula, ja es veurà...
    Com sempre, he gaudit llegint-te Unaquimera.
    T'envio una abraçada voladora que, de ben segur, ja t'ha arribat.
    Mercè

  • tu la fas, [Ofensiu]
    ESTEL | 29-04-2009 | Valoració: 10

    amb la mínima dosi, la justa i necessària per fer-la exquisida.
    Pícara, inocent, eròtica i boja, com la vida mateixa.
    El saber fer, és el que se m´ocorre en llegir aquests nanos.

    Deixa´m donar-te una abraçada, que és, posiblement, el que millor se fer. Això sí, una ben especial

  • Una dosi recomanable[Ofensiu]
    nuriagau | 29-04-2009 | Valoració: 10

    Molt bé, Unaquimera!

    Demostres una gran habilitat per a la creació de nanorelats i un coneixement literari que saps aprofitar en els teus texots.

    Felicitats per aquests nanos!

    Núria

  • Dosis humorístiques[Ofensiu]
    Aquarela | 29-04-2009 | Valoració: 10

    Gracioses dosis, que refresquen mites literaris i els ofereixen amb humor. I amb amor?
    Humor i amor s'agraeixen sempre, ho saps.

    Una pinzellada color de somriure!

  • Intel.ligent i escrit amb gràcia.[Ofensiu]

    Què més se li pot demanar a un escriptor?
    Una abraçada,
    Shaudin

  • 1...2...3...4...[Ofensiu]
    Naiade | 28-04-2009 | Valoració: 10

    Passo la vista poc a poc delectant-me en cada dosis, quina trio? Torno e llegir, ara més detingudament, encara no sé em quina em quedo!!! Decisió final :
    "Totes, quatre dosis de cop." I sense efectes secundaris.
    M'han agradat moltíssim totes, però la del obsequi rosset és deliciosa.
    Una abraçada sense dosificar

  • Mínimes[Ofensiu]
    megane | 28-04-2009 | Valoració: 10

    de tamany, màximes mostres d'enginy.
    Llegeixo i somric. Quatre vegades i més.
    Aprenc molt de tan poc.
    m

  • Veig que patim del mateix mal, jaja[Ofensiu]
    angie | 28-04-2009

    Les frases curtes, enginyoses i amb una espurna de filosofia, em tenen darrerament enganxada. I només falta venir a llegir les teves dosis, que són com desenllaços d'històries, que el lector s'ha d'imaginar. I per a mi, allà on cal imaginació, és on m'agrada perdre'm quan tinc una estona.
    Molt bons, Unaqui!!!!

    angie

  • Xocolatina | 28-04-2009 | Valoració: 10

    M'he empassat les quatre dosis i ohoh, són bones, fan somriure, i hi ha una que m'inspira...........
    Vaig a escriure abans no se m'escapi, una llepadeta d'agraiment!

  • Veig que segueixes...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 27-04-2009 | Valoració: 10

    regalant-nos aquests pomets de frases ocurrents i exquisides que, a més dels somriures, ens atrapen i ens fan desitjar-ne més. Totalment d'acord amb algun comentari que he llegit, sobre el fet que el valor de la literatura no ve condicionat pel nombre de lletres.
    Una abraçada molt gran, Unaquimera.

  • Potser, xicona,...[Ofensiu]
    rnbonet | 27-04-2009

    ... no hi haja massa 'literatura' en aquestes 'nanosentències'; sí que hi ha, per contra, molta 'filosofia'.
    Salut i rebolica!

  • Màximes[Ofensiu]
    franz appa | 27-04-2009

    Crec que se'n diu de la màxima una mena d'asserció, tal vegada pedant, que pretén englobar una mena d'ensenyament, sobretot moral. Vaja, una mica pretensiosa.
    No és el cas d'aquestes joioses dosis mínimes de lietartura que clouen en la seva breu extensió abundants suggeriments i saludables efectes secundaris per a les dosis de mandra intel·lectual que -ai!- sembla que tenim molts lectors, cada vegada més addictes -sembla- a espigolar superficialment i menys a reflexionar. Que la llargada del text no està renyida amb la capacitat de generar reflexió, aquests quatre regals en són un exemple.
    Una abraçada,
    franz

  • M'han agradat molt[Ofensiu]
    Romy Ros | 27-04-2009 | Valoració: 10

    dos d'els nanos: el de la sensualitat provocadora i l'erotisme... molt bons per ser molt evocadors i plens de vitalitat; vaja, gairebé com tu. Una abraçada plena de felicitat i un xic de picardía!

  • Potser[Ofensiu]
    Valentí Valent | 27-04-2009 | Valoració: 10

    són mínimes, però són bones: concentrades en la quantitat adequada i de sabor agradable!
    Segur que curen -no com altres dosis que només purguen- o refresquen la memòria.
    Endavant!

  • Doncs[Ofensiu]
    Txell Pellicer | 27-04-2009

    per això no em sonaven aquells dos, saps que sempre si puc llegeixo els nanos.
    Has pogut dinar?

    Sort en la literatura, llarga o curta!

  • Aclariment.-[Ofensiu]
    Unaquimera | 27-04-2009

    Recordo haver escrit el nanorepte de l'erotisme responent al tema "Regals d'aniversari" i el de la bogeria a la proposta sobre "Deliris"; tots dos van ser presentats i van rebre força vots.

    En canvi, no tinc present, en canvi, el tema per al qual vaig escriure els altres dos, ni si vaig arribar a presentar-los dins el termini establert... de vegades, quan vaig a penjar algun nano em trobo la votació en marxa...

    Abraçades breus però bones per a tothom que passi per aquí,
    Uq

  • Roses de regal[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 27-04-2009 | Valoració: 10

    Per mi màxims. Un regal. Molt bon recull. Picant i insinuador. M'he deixat. Gràcies.

  • hehehe, són bons![Ofensiu]
    Txell Pellicer | 27-04-2009 | Valoració: 10

    A mi m'han provocat quatre, pel cap baix, de somriures, hehehe!
    Són bons aquests "nanets", m'agraden molt.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Unaquimera

Unaquimera

111 Relats

5300 Comentaris

584419 Lectures

Valoració de l'autor: 9.95

Biografia:
Vaig néixer un 8 de novembre fred (sóc escorpí i fredolica des de llavors!) en un lloc diferent d'on visc ara, però sempre he viscut a prop del mar. Penso que a la meva sang porto gotes d'aigua salada. I a la pell, alguna escata...

La mar de blau, per moments tan ombrosa;
la mar de verd, tan bella i perillosa;
la mar de gris, que es veu majestuosa;
la mar d'acer, tan entremaliosa...

El futuro es una acuarela y mi vida un lienzo que colorear...

La vida és bonica, però de vegades complicada.

Gracias a la vida que me ha dado tanto... Me ha dado la risa, y me ha dado el llanto: así yo distingo dicha de quebranto, los dos materiales que forman mi canto. Me ha dado la marcha de mis pies cansados: A quien quiera acompañarmela, por favor vayamos pasito a paso, si hemos de ir mejor de la mano...

He viscut un llarg viatge i encara em queda coratge per avançar... amb les cartes de la vida jugo la seva partida: no em rendiré! Un altre dia ha començat!

... no vale la pena andar por andar, es mejor caminar pa'ir creciendo: volveré a contarte que he soñado colores nuevos y dias claros.

I per uns breus moment una estona de cel, ja no importa el demés, una estona de cel i per un instant tot s'haurà aturat.

Me niego a vivir esclava de mis heridas.

Hi ha dies en què, entre la gent i els crits, sense motiu i estúpidament, crec que sóc feliç. Tinc ganes de cantar i cridar, de saltar i de riure sense cap perquè... Vull estar contenta! Per això m'enfronto al cada dia, sense motius i estúpidament, amb un gran somrís!

Tu sonríe y verás como todo parece que brilla! Los ratos oscuros se harán de colores mientras sobre alegría y no falten canciones. A poquito que sonrias llegará la alegría, de los ratos peores germinan los buenos: sonreir no se compra, no vale dinero. Ei! Sonríe!

Desitjo somriure sense crosses, sense pautes, sense haver de demanar permisos i poder parlar sense estrafer la veu, ... si no us sembla massa.
Duc llunes i cançons per arracades!
El vent, cruel i savi, s'enduu les cançons dels dies que deixo enrere. I per fi, trobo el descans en els somnis perduts i retrobats, en qualsevol revolt del camí que continua.

Per contactar: unaquimera@hotmail.com

Si desitges deixar un comentari, ENDAVANT!
Estaré encantada de llegir-ho i saber de tu: la teva opinió, les sensacions que t'ha provocat un relat, qualsevol aspecte que facis constar, el suggeriment que et sembli més oportú fer serà ben rebut i RESPONDRÉ A TOTHOM més aviat o més tard!

Sóc en aquest web per aprendre, experimentar amb noves propostes, col•laborar amb altres autors i participar en qualsevol fet que ajudi a mantenir viu RC, l'espai que compartim i del qual en gaudeixo:

- Concurs de Microrelats de l'ARC: Secrets. Participant amb relats seleccionats: Dins i fora i Filla.

- Concurs ARC de Poesia Social 2011: Vaig participar amb Ara no sé, publicat al llibre col.lectiu "Tensant el vers".

- Projecte Barcelona, t'estimo: Relataire participant el 2008 i 2011 amb COR A COR, PAS A PAS.

- Gimcana Virtual Literària ARC 2010: participant i Guanyadora! No va ser fàcil, però ja que sap que som una colla de "bojos per les lletres" ;-))

- Poemes il•lustrats: Vaig participar en el concurs, on van seleccionar Enfiladisses.

- Poesia eròtica: Ho vaig intentar i ara alguns dels meus versos són al llibre "Erotisme som tu i jo": AMB, Joguines de dona, SENSE, Xàfec.

- Microrelats: Vaig respondre a la convocatòria, trobant-me entre els autors del volum "10x10 Microrelats" amb Condemnats veïns! (Culpa).

- Reptes del fòrum:
* Repte en prosa, el "clàssic" : He participat com a reptaire i jutgessa.
* Conte, un repte llarg: He participat com a contaire i jutgessa.
* Nanorepte: Nanoreptaire en pràctiques.
* MiniRepte: He participat com a minireptaire i organitzadora.
* Repte Poètic-Visual: He participat com a poetaire i organitzadora.
* MeloRepte: He participat meloreptant i proposant melodia.

- Propostes del Fòrum:
* Taller literari: Relataire participant. Va estar bé mentre va durar... http://es.geocities.com/tallerrelats.
* Interrelat: Relataire participant. Intent de novel.la col.lectiva... http://es.geocities.com/qwark79/principal

- Celebracions col.lectives a RC:
R en Cadena
Els senyors Angel Negre i Gerard Vila Nebot em van encadenar i jo he passat la cadena a: Alícia Gataxica, buscador, estrangera i mjesus.

* 5è ANIVERSARI d'RC!
Vam celebrar-ho a la nostra "enganxosa" manera...
Photobucket