Donar i Rebre una abraçada

Un relat de: Joan G. Pons
La riquesa afectiva d’una abraçada. Rebre i Donar.

Estimar. Sentir que som estimats. Fer gestos d’estimació, enriqueixen la percepció de viure.

I precisament un dels gestos més significatius és “donar i/o rebre una abraçada.

Una abraçada conscient, lliure i consentida té una riquesa afectiva molt complerta. I encara hi podem afegir la espontaneïtat de donar o rebre una abraçada.

Alguns aspectes conscients al voltant de les abraçades:

• Acolliment amb contacte físic.
• Actitud dels meus braços oberts.
• Actitud dels braços oberts de l’altre.
• L’acostament espontani dels braços.
• Braços i Braços que s’apropen són una relació de persona a persona.
• Una complementació: L’abraçada acompanyada del petó.

El contacte aporta unes sensacions que remenen actituds positives vers la relació personal. Una abraçada és una acció molt sincera de apropament i acollida. I omple molt !!!

Una abraçada conscient..... suggeriments:

• L’abraçada del cor: Ens abracem i procurem sentir el palpitar dels cors. Amb molta suavitat.

• L’abraçada stop: Una abraçada lliure i espontània notant la presencia de l’altre.

• L’abraçada costat a costat: Un al costat de l’altre i el braç envolta el costat amb llibertat. Sentir el costat de l’altre, tot mirant l’infinit.

• L’abraçada esquena-esquena: És una abraçada on sents l’esquena de l’altre i et dona molta seguretat.

Ens calen més abraçades conscients. Donar i Rebre. Aprofitem-ho !



Comentaris

  • gràcies joan de nou...[Ofensiu]
    joandemataro | 09-10-2011 | Valoració: 10

    i sí riem junts, sense més pretensions...

    fins aviat, sigues feliç

    joan

  • Una abraçada[Ofensiu]
    Eva Fabrés | 09-10-2011 | Valoració: 10

    Hi han abraçades que no cal que siguin acompanyades, saber que tens el recolzament d'una persona que t'abraça t'ajuda a viure acompanyat sempre. M'agraden els teus relats, una abraçada. Eva.

  • M'agrada [Ofensiu]
    Nonna_Carme | 01-10-2011 | Valoració: 10

    tot el que dius referent a les abraçades. Sóc molt amant d'aquest tipus de manifestació.

    Tal vegada no acabo de comprendre l'abraçada d'esquena-esquena. Ja hi pensaré.

    Rep-ne una de la teva companya de nanoreptes.

  • gràcies joan[Ofensiu]
    joandemataro | 26-09-2011 | Valoració: 10

    aquí t'envio una altra d'abraçada
    j.

  • Sí!!![Ofensiu]
    elenam | 23-09-2011 | Valoració: 10


    Les abraçades ens alliberen de les angoixes, ens fan sentir més estimats, ens treuen de malsons i ens fan sentir grans i sensacions immenses...
    una forta abraçada

  • ben cert joan[Ofensiu]
    joandemataro | 21-09-2011 | Valoració: 10

    el contacte és un acte emotiu de donar i rebre

    l'abraçada, el petó, la carícia.... ai quin gust !!

    joan

  • apa, quina pila de comentaris!![Ofensiu]
    magalo | 21-09-2011

    aprofito i envio molts petons i...
    ..una pila de containers plens d'ABRAÇADES!!!

    Marta

  • magalo | 21-09-2011

    I tant que ens calen mes abraçades, Joan!
    Jo per començar intentaré donar-ne més entre els meus familiars i amics. Encara que no ho tinguin per costum.Serà com un experiment.
    Ja us ho explicaré!

  • magalo | 21-09-2011

    I tant que ens calen mes abraçades, Joan!
    Jo per començar intentaré donar-ne més entre els meus familiars i amics. Encara que no ho tinguin per costum.Serà com un experiment.
    Ja us ho explicaré!

  • magalo | 21-09-2011

    I tant que ens calen mes abraçades, Joan!
    Jo per començar intentaré donar-ne més entre els meus familiars i amics. Encara que no ho tinguin per costum.Serà com un experiment.
    Ja us ho explicaré!

Valoració mitja: 10