Doble confessió

Un relat de: copernic

El canó d'una pistola brillà en la penombra de l'església. Uns passos silenciosos i la boca d'un Magnum 45 pressionà la templa esquerra de Mossèn Andreu. Començant a suar, el capellà mormolà un inaudible “aquí no hi ha res de valor” “No vinc per diners. Només vull una confessió” contestà una veu ronca i profunda. L'home obligà el rector a agenollar-se i es ficà dins el confessionari. “Avui seràs tu el que buidaràs de brutícia la teva ànima” “Jo, però si sóc un home temorós de Déu” respongué Mossèn Andreu gairebé plorant. “Et faré memòria: internat de Sant Miquel, a principis dels 70. Recordes?” El capellà mantingué amb prou feines la resistència .“L'internat de Sant Miquel? No he estat mai en aquest lloc.” “Segur? No eres tu el frare que feia la ronda nocturna quan els interns ens quedàvem a dormir en el col·legi?” Mossèn Andreu es desmuntà, començà a sanglotar, entenent-ho tot de sobte. “T'agradaven els nens d'aquella edat, no, fill de puta? Te'n recordes de com vares entrar a l'habitació on dormíem tots? Em vas descordar la bragueta del pijama i acostares la teva boca fastigosa dient-me que allò era bo i agradable al Senyor. Vaig sentir un plaer ignorat i rebutjable a la vegada. Saps, quan vaig ser un adolescent pensava que era homosexual i quan anava de putes i em feien un francès se m'apareixia la teva calba lluenta i no hi havia manera de que se m'aixequés...
Sortí del confessionari i posà el canó de la pistola a la boca de l'aterrit capellà. “Veus com has confessat? I sense dir res pràcticament. El teu plor t'ha delatat”. Premé el gallet i trossos de cervell relliscaren sobre la sang a l'altar lluent.
“Llàstima. Potser hagués estat millor que el seu crim el turmentés tota la vida i una vegada mort, que se l'emportessin els dimonis. Segur que ni Déu l'hauria perdonat” va dir mentre s'eixugava les llàgrimes amargues però alliberadores de la confessió..

Comentaris

  • Doble felicitació[Ofensiu]
    nuriagau | 09-04-2011

    Quants relats m’he perdut durant aquest temps que no m’he passat per RC! Celebro haver decidit tornar-hi activament i passar pel teu racó. Un relat original i ben estructurat que tracta d’un tema de gran actualitat i molt menyspreable.
    No puc afegir res més que el que ja t’han comentat altres companys relataires. Només que has sabut crear, amb molt poques paraules, un doble canvi de papers molt “pel•liculero”.
    Ens seguirem llegint.
    Núria

  • La calba lluenta que no s'oblida[Ofensiu]
    Frèdia | 02-03-2011

    Un record de petit que pot trastocar la vida d'un home. Un record que segurament és més comú del que ens imaginem. Una situació en què es canvien els papers: el confessor passa a ser el confessat i la víctima passa a ser el botxí. L'estètica del relat també compta i, en aquest cas, has triat explicar-ho amb una escena molt plàstica, amb violència explícita, amb el cervell esmicolat damunt de l'altar. El resultat és un relat efectiu, que passa bé i amb una denúncia que no passa desapercebuda. Bona feina, astrònom!

  • Molt bon relat! :-)[Ofensiu]
    gypsy | 27-02-2011






    :-))

  • Aquest relat, transmet[Ofensiu]
    panxample | 22-02-2011 | Valoració: 10

    indignació, ràbia i lliga mol be amb aquest poema de denúncia tinc el pap ple
    Avant

  • Duríssim relat![Ofensiu]
    Nonna_Carme | 22-02-2011

    Quina càrrega més feixuga la d'aquest pobre home que el porta a una solució dràstica.
    Tot i que El Vaticà ha demanat perdó per aquests abusos comesos a infants, si em permets la meva opinió, penso que no és suficient. Haurien de ser expulsats de la comunitat i castigats durament per anys que hagin passat. Si no es veien amb forces per a resistir les temptacions de la carn que no fessin vots de castedat. Ningú els obligava.
    Tot i la seva duresa és un relat que denota la teva mestria a l'hora d'escriure.
    Una abraçada, amic copernic.

  • Relat justicier[Ofensiu]
    Vicent Terol | 21-02-2011

    El relat transmet la ràbia de la indignació justificada. Un relat justicier. M'agrada.

  • crohnic | 21-02-2011 | Valoració: 10

    Fantàstic relat, copernic!!

  • uf, un relat molt potent[Ofensiu]
    joandemataro | 21-02-2011 | Valoració: 10

    i molt colpidor per la denúncia i per la trama en sí mateixa
    gràcies per compartir els teus relats
    abraçades
    joan

  • Poques persones...[Ofensiu]
    AVERROIS | 20-02-2011 | Valoració: 10

    ...que els hagi passat una cosa així s'atrevirien a fer el que relates. Segurament és el que es mereixen alguns d'aquets "Servents del Senyor". Un tema molt al ordre del dia i que descobreix tot un món tèrbol en que molt nois i noies han patit molt.
    Aquest relat si vols mirar-ho lliga molt amb el que ha escrit "GXC85" anomentat "Abús d'Autoritat" Quasi diria que és un bon final per el seu relat.

    Una abraçada.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de copernic

copernic

338 Relats

1182 Comentaris

386259 Lectures

Valoració de l'autor: 9.78

Biografia:
Per qüestions de feina he hagut d'interompre la meva producció periodística i literària. Després del tsunami i amb l'aigua al seu lloc torno a començar: Déiem ahir...