Diumenge a la tarda

Un relat de: Siset Devesa

Diumenge a la tarda, després del braç de gitano i del cafè, l'Ernest va decidir que ja era hora d'iniciar la seva carrera literària. El dia abans, dues veïnes que li havien llegit la carta al director van dir-li que estava molt ben escrita, i ell s'ho va prendre més que com un afalac, com un repte. Va manar als nens abaixar el volum del televisor i es tancà a l'estudi amb vocació creadora. Tiraria per la poesia i tornaria a fumar. Tabac negre. Havia llegit que una cigarreta encesa als dits lubrica les neurones i fa que els adjectius flueixin amb major precisió. Decidí que la seva rima seria assonant, que concediria escassíssimes entrevistes, i que sempre diria pestes de l'obra de JV Foix. A les contraportades dels seus llibres no hi figurarien mai dades biogràfiques i miraria que l'editor organitzés les presentacions en locals d'estètica minimalista de l'extraradi.

Quan van cridar-lo per anar a sopar, esbossà un somriure indolent. Seria un autor de culte. Un autèntic poeta maleït, com ell, no és una cosa que aparegui cada cinc minuts.

Comentaris

  • Un relat molt bo...[Ofensiu]
    Vallespir | 01-02-2008

    ...i amb diverses lectures.

    Amb aquest títol i la seva inevitable connotació negativa, jo hi llegeixo l'home amb cert sentiment d'estancament, amb la sensació d'haver ja esgotat molts projectes (feina estable, fills més o menys granadets, rutina...) i que de sobte troba en la literatura un bri de llum en la seva vida, alguna cosa que li genera il·lusió i que, per tant, el fa moure... probablement cap enlloc, però moure al cap i a la fi.

    Un relat que, amb poques línies, aconsegueix de transportar-te sense esforç a indret, situació i estat anímic. Es pot demanar res més?

    Molt bo, realment, molt bo.

    P.S.: en veure el títol en els comentats d'avui m'he vist empès a llegir-lo. Probablement perquè tinc penjats dos relats de cap de setmana (un també de diumenge, però al matí, i un de dissabte a la tarda) on també els temes aquests de la rutina i la manca d'il·lusió en són protagonistes (sense cap somni, però, que provoqui moviment).

    Salut,

    Roger

  • Això és una passada[Ofensiu]
    bufanúvols | 21-12-2007 | Valoració: 10

    .

  • amb un somriure[Ofensiu]
    ANEROL | 21-12-2007 | Valoració: 10

    et dic que m'agrada, és simpàtic, sense perjudicis ni complexes.
    Felicitats pel teu aniversari i bones festes

  • Tot i que sembla un plagi[Ofensiu]
    hipocrates | 11-12-2007 | Valoració: 10

    llunyà d'una idea de Paul Auster (llegeix, si no ho has fet, les històries de Nova York d'aquest autor), i que jo no faria mai el que ell diu perquè hores d'ara ningú no sap qui són Foix, Bartra ni Riba, i el que tocaria és criticar despietadament el Cassasses, la Dolors Miquel i altres suposats trencadors literaris dels país (sobre tot algun pseudofilòsof guanyador de premis), vist el context en què ens movem et proposo que el teu escriptor disseccioni, preferiblement de forma negativa, els titulars de la selecció nacional de Relats en Català, sí els que estan a l'esquerra del teu text...

  • Bon relat![Ofensiu]
    ferrys | 11-12-2007 | Valoració: 10

    Coincideim amb moltes coses, Siset!!
    és un bon relat que relfexa el diumenge. tabac negre, jejeje
    molt bo!!
    desprès, m'agradaria dir-te que jo també en dic pestes de JV Foix, no m'agrada gens, i a sobre ens el fan estudiar. I llavors diuen que la vida de l'estudiant és molt bona. Doncs llegint poemets de Foix... Poc bona, e?
    jajaja

    Ferrys

    Merci pel comentari!!

  • Amb poques ratlles...[Ofensiu]
    Autobahn | 09-12-2007 | Valoració: 10

    ... has fet un retrat de l'autor amb "actitud" (una actitud, per cert, feta a mida i a correcuita i especulant sobre les circumstàncies).
    Hi trobem acidesa i tendresa agafadetes de la mà -al cinquanta per cent- en una descripció en la que ens demostres un fi coneixement del ésser humà.
    Molt bó!
    Per cert: gràcies pel comentari al meu relat.(sóc en Florenci, amb el nick de lector)

  • Siset[Ofensiu]
    ginebre | 09-12-2007 | Valoració: 10

    arribo tard als teus relats! Feia temps que no et llegia, i ja és hora que et faci un comentari.
    Tens uns microrelats boníssims. Amb una ironia fina i elegant, amb coneixement de l'ànima humana, amb un humor tendre que és com balsàmic, que pretén curar la ferida més que ficar el dit a la nafra.
    Moltíssimes gràcies per penjar-los aquí.
    Que vagi bé!
    ginebre

    (no acostumo a posar nota, però és que et trobo infravalorat!)

  • Siset,[Ofensiu]
    ciosauri | 06-12-2007 | Valoració: 10

    tu tampoc tens dades biogràfiques a la teva fitxa d'autor. Una mica sospitós, no? (je).

  • Amb les paraules justes...[Ofensiu]
    copernic | 03-12-2007 | Valoració: 10



    Un relat amb força i contundència, com les poesies d'un autor maleït, que odia Foix i que amb una cigarreta als llavis li flueixen millor els adjectius (suposo que això és una referència clara a Josep Pla, no?) Realment tens una gran capacitat per al resum i la síntesi. A part de ésser elements necessaris per al microrelat també ho són per a l'article periodístic o literari. Pot ésser algun dia també t'ho plantejaràs. Llavors tindré encara més competència en el Diari de Girona, haha! Que vagi bé i bona nit! I felicitats pel premi!

  • El millor per combatre[Ofensiu]
    RATUIX | 30-11-2007 | Valoració: 9

    un diumenge a la tarda (esgarrifós de per si), es crear-se un món com aquest. Quina il.lusió anar al llit sabent que comences una nova vida i que la rutina de sempre ja s'ha acabat!! I si dilluns matí t'atabala... Sempre tens on agafar-te.

Valoració mitja: 9.9

l´Autor

Siset Devesa

53 Relats

193 Comentaris

65969 Lectures

Valoració de l'autor: 9.94

Biografia:
"Dins es món que m'he inventat tot se mou a total realitat."

Multicinemes (Antònia Font)