Diari del Marroc. Tànger (I)

Un relat de: Giser

Tànger, 9 d'agost de 2003
Si hagués de definir el meu estat, la paraula que em ve primer al car és EMBRIAGAT.
Embriagat per les olors, per la gent, pel contrast cultural i intercultural, per l'arquitectura i la desorganització del cosmos cívic.

Tot just fa dos dies que em trobo a l'entrada d'Àfrica i ja he pogut notar el sentit de la paraula globalització; el capitalisme s'introdueix silenciosament amb cerelitat a les vides d'aquestes persones. Només hi ha ulls per a Europa; la roba, els pentinats, les llengües, etc. Tot va dirigit al vell continent.

La corrupció de voler ser més que els altres es barreja amb una cultura mil·lenària ben lligada a les tradicions. Xocant!

La veritat és que no és gaire diferent al que podem trobar a les nostres ciutats, i sense voler ser etnocèntric, considero que estem fent molt de mal només pel fet de ser turistes. Em plantejo constantment tot el que faig, fins i tot si he fet bé en venir.

Això ja es veurà.

Comentaris

  • doncs no sé...[Ofensiu]
    neret | 18-06-2005

    ...que dir-te, vols dir q no idealitzes una mica massa la societat marroquí? aquest afany per imitar els occidentals és només afany de superar els altres o és que no es troben a gust amb el que tenen? Jo sincerament no ho sé.

    De tota manera està bé plantejar aquestes preguntes, és un bon punt de partida.

  • La porta d'Àfrica[Ofensiu]
    Alícia Gataxica | 17-06-2005

    M'agrada... inspires la primera anelada d'aire de Tanger i captes unes altres olors. La influència d'occident coorromp però es innebitable, ells també ens correompent a nosaltres amb les seves olors, cants, idiomes i colors a les nostres ciutats.

    Bona narrativa, simple però atraient, que com diuen per aqui abaix convida a llegir més.

    Et desitjo una bona setmana de coment. T'he conegut a través d'ell i espero seguir llegin-te.

  • No sé...[Ofensiu]
    rnbonet | 09-05-2005

    ... si serà "globalització", o eixes altres coses que -diuen- mouen l'economia... I em sembla que el "turisme" iguala països, en compte de diferenciar-los...
    Seguirem la lectura.

  • Incògnita...[Ofensiu]
    brideshead | 27-04-2005

    m'has deixat encuriosida.... tindrem Tànger II, i III, i IV i..... ?
    Suposo que respon a un viatge fet al 2003... de moment, només dir-te que m'agrada el començament... i el final d'aquest començament: "em pregunto si he fet bé de venir..."
    Tens raó, els "turistes" normalment "maten" l'essència dels països...

    Un petó Sergi, espero seguir llegint Tànger o Marroc, o.... però llegir-te !


l´Autor

Foto de perfil de Giser

Giser

28 Relats

137 Comentaris

62292 Lectures

Valoració de l'autor: 9.33

Biografia:
ABRAÇADA DE GUERRA

No jugaré a tirar de la guerra
Millor jugaré a l'abraçada de veritat,
on totes i tots s'abracin
en comptes de lluitar,
on tothom riu
i per la catifa rodolen,
on tothom es patoneja,
I tothom somriu,
I tothom s'escolta.
I tots i totes guanyen.

Shel Silverstein