DÉU DIRÀ

Un relat de: aurora marco arbonés
DÉU DIRÀ!

A punt d’infantar
la Verge s’inquieta.
On s’allotjarà?
On hi haurà aixopluc
per al seu nadó?
Qui li oferirà
un bressol eixut
i un xic d’escalfor?
Mes ella confia
i segueix l’espòs.
Després, Déu dirà!

Aurora Marco –Nadal 2015

Comentaris

  • Nadala de fe i esperança [Ofensiu]
    rautortor | 10-01-2016


    O també podia haver dit, cercant l’amor en temps convulsos, plens d’injustícia i mancats de compassió? Una nadala autèntica escrita oportunament, atesos els moments que ens ha tocat de viure. Els mots i les imatges que fas servir ajuden a fer efectiva la denúncia -bressol eixut (infants que moren ofegats al mar), aixopluc i escalfor (camps de refugiats), ella confia (tots esperen trobar comprensió i futur), segueix l’espòs (famílies senceres fugen de la guerra)...
    D’altra banda, m’ha plagut que tractis explícitament allò que omple de significat el Nadal, allò que la tradició ens ha ensenyat –sovint ens fa vergonya escriure sobre el tema (qüestions de respecte multicultural?). De totes maneres, només caldria treure la majúscula del mot “Verge” perquè tot resultés políticament correcte. Això no obstant, a mi em sembla molt més autèntic que ho hagis escrit en majúscula.

    Fa molt de temps que no comento res. No et sabria explicar el perquè. Coses que passen, que van i vénen, vet aquí. Ara mateix, amb aquest comentari acabo de trencar el lapse.

    Que tinguis/tingueu/tinguem un bon any.

  • Preciós[Ofensiu]
    brins | 09-01-2016 | Valoració: 10

    És difícil provocar la reflexió del lector amb un poema tan curt com aquest, Aurora, però tu ho has aconseguit gràcies a la teva mestria i a la teva gran sensibilitat.
    Moltes felicitats, poetessa, que tinguis un 2016 molt feliç.

    Pilar

  • Una joia[Ofensiu]
    Naiade | 22-12-2015 | Valoració: 10

    Una poesia-felicitació de Nadal que sembla talment que la puguis veure.
    Com sempre, ple de tendresa.
    Una forta abraçada i Bones Festes!

  • Poetessa[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 21-12-2015 | Valoració: 10

    Aurora, quina postal de Nadal més reeixida, més poética, més adient! Que passis unes molt bones festes, amb salut i molta literatura! Una forta abraçada.

    Aleix

  • Bellíssim[Ofensiu]
    brins | 20-12-2015 | Valoració: 10

    Un poema preciós, Aurora; preguntes de l'ànima amb una resposta que surt del cor: l'amor.

    Bon Nadal!

    Pilar

  • bones festes[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 20-12-2015 | Valoració: 10

    Uns versos bellissims. Bones festes per tu
    Montse

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de aurora marco arbonés

aurora marco arbonés

215 Relats

1941 Comentaris

251661 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Diuen que tinc sentit de l'humor. No cal que m'ho diguin, ho sé. I no és pas una qüestió de genètica, ans al contrari, ja de bon principi vaig mamar l'unamunià sentiment tràgic de la vida. Però vaig desenvolupar el sentit de l'humor com a mecanisme de defensa. És el meu as guardat dins de la màniga. He passat la major part de la meva vida en les aules bregant amb adolescents, i no he pogut practicar massa aquesta qualitat, tot i que n'he practicat d'altres, tant o més importants.
Un mal dia vaig caure a l'infern i m'hi vaig passar una temporadeta però no em va agradar gens ni mica i no penso tornar-hi ni de visita.
Les meves millors amigues són les paraules, elles i jo ens ho passem força bé, riem, deixem caure unes llagrimetes si cal i ens sentim agermanades per un interès comú: explicar històries, en prosa o en vers.