deU anYS

Un relat de: AnNna

DEU ANYS

(poema escrit l'estiu de 2003, quan em queda sols un any per marxar de l'escola on he passat 9 anys de la meva vida i per separar-me de molta gent a la que estimo, dedicat a tots i cada un dels meus companys de 4t, sapigueu que mai us oblidaré)



M'estiro al llit i recordo,

Com érem tots de petits

També quan ens vam conèixer
Uns als tres, altres als sis.



És quan hi penses que ho notes

que ràpid que passa el temps!

Si sembla que fos ahir

Quan començàvem primer.



I aquí ja portem deu anys

En què hem après, llegit i escrit

Però el que és més important

És el temps que hem compartit



Hi ha hagut males temporades

Baralles i discussions

Però tots sabíem sempre

Que ens estimem en el fons.



Ara toca separar-nos

Només ens queda un any junts

Al juny ens direm adéu,

Però ens recordarem segur.



Que deu anys són molts de mesos

Tants de records del passat,

Per molta distància que hi hagi

Al cor us duré gravats.



Jo us voldria dir una cosa

Segur que no us ve de nou

A tots vosaltres companys:

Gràcies per ser com sou.



Gràcies per tot aquest temps

Compartint el dia a dia

Gràcies per fer molt millors

Deu anys de la meva vida.



I com que sóc a Anglaterra

També ho escric en anglès,

Els bons amics no s'obliden

Friendship never ends.



Anna Amat Altés
Canterbury, 13 de juliol de 2003

Comentaris

  • La setmana de...[Ofensiu]
    Llibre | 03-02-2005

    COMENT breu.

    Ens trobem aquí amb un altre poema on se'ns parla del pas del temps. Però el tractament que s'hi dóna és ben diferent del poema comentat fa una estona ("Vells temps").

    Aquesta vegada el pas del temps no desprèn tristor. Sí una melangia per tot allò que queda enrere, que no es podrà viure de nou, sinó tot just recordar. Però repeteixo: no hi ha la tristor impregnada en les seves paraules.

    Són uns versos que fan balanç d'una època i que la valoren com una etapa a punt de finir, però agradable de recordar. Tant, que la poetessa es desfà en agraïments.

    "Gràcies per ser com sou."

    "Gràcies per tot aquest temps"

    "Gràcies per fer molt millors / Deu anys de la meva vida"

    I potser ens caldria afegir: gràcies, AnNna, per regalar-nos els teus poemes.

    Salut!

    LLIBRE

  • Ina | 17-07-2004 | Valoració: 9

    Hola Annna!!

    Jo també deixo l'escola aquest any, (de fet, ja l'he deixat.) Ara, al setembre, començaré una nova etapa: la ESO.

    Segueix escrivint, Annna!!!

    Ina.

  • moltes gracies[Ofensiu]
    AnNna | 07-07-2004

    mai em cansaré de repetir que moltes gràcies per fer que la meva vida segueixi endavant, per donar-me forces per a seguir lluitant, per fer que no hagi escrit encara el meu últim relat. i és que viure amb gent com vosaltres a la terra dóna gust. gracies, amics.

  • QUINA FAMILIA MES BONICA[Ofensiu]
    Manuel de Lino | 06-07-2004

    T'EN ADONES ANNA QUINA FAMILIA MES GRAN QUE HI SOM, SOM LA GENT DE CATALUNYA, QUE ESTIMEM I SENTIM , QUE LLUITAREM I HENS FAREM RESPECTA.
    TU I LA TEVA GENERACIO SOU EL FUTUR NOSTRE. ANDAVANT.
    LLESTIMA QUE NO ENS POGUESIM TROBAR TOTS UN DIA JUNTS.
    TAL VEGADA SIA POSIBLE GRACIES A TOTS I A TOTES.
    I A TU ANNA.

  • Endavant pistufolia![Ofensiu]

    M'han agadat molt els teus versos.

    Segueix així i no tinguis pressa a fer-te gran.

    Ah, tingues compte amb les faltes d'ortografia: són uns animalons impertinents que surten quan menys t'ho penses per fer-te la punyeta.

    Jo tinc una filla que també es diu Anna. Té tretze anys i, com a tu, també li agrada molt llegir i escriure, i xerrar i xatejar, i ..

    La meva filla gran, la Laura, corre per RC amb el nom de Tiamat.

    Nosaltres vivim en un poble a prop de Girona que té les mateixes vocals que el teu (Sant ......)




  • i tan q si...[Ofensiu]
    AnNna | 06-07-2004

    malegro q tagradi... gracies x tot.

  • TU TAMBE PORTES LA FELICITAT[Ofensiu]
    Manuel de Lino | 06-07-2004

    JO TINC ALGUNS ANYS MES, PERO EL QUE TINC ES UN FILL DE LA TEVA MATEIJA EDAT I EN LES MATEIXOS GUSTOS.
    GRACIES PER LA ILUSIO QUE DESPRENS I ME HE COMPROMES ESTA SETMANA A ESCRIURET UNA COSA QUE ESPERO QUE TE AGRADI SEGUIREM ESTAN EN CONTACTE SI ET PAREIX BE.
    REPETEIXO MOLTES GRACIES I VISCA CATALUNYA.
    FINS AVIAT.