D'eternitat... -per la Lilith-

Un relat de: onatge

D'eternitat...

De vegades
respirem
i no som
conscients
que l'alè
de la vida
ens fa un
nus a la gola
i ens ofega
i no ens deixa
respirar
i morim
amb la rosa
de la vida
als llavis.

La lluna
s'ha aturat
al teu horitzó
i el rellotge
de sorra ha
escampat
la sorra del temps
a la teva platja.

En els teus poemes
hi ha les roses
i les espines.

En el coixí
de les teves paraules
hi ha el bressol
dels teus records.

Avui una brisa
freda infla la
vella del gran
viatge i tot
és fred i esgarrifança.

I vindrà el mes
d'abril i les roses
tindran la
teva rosada...

Ets flama i foc.
Potser el poema
només és testament
d'absència,
però no, hi ha
les flors de
la teva presència
que només es
pot veure amb
els ulls del cor.

Les paraules
tenen fred
i els mots
accent de gel.

Tot és passatger
fins que ens
trobem tots al
camí ral,
llavors rellegirem
vells poemes
i beurem aigua
d'eternitat...


onatge, 5 setembre 2007



Comentaris

  • Onatge...[Ofensiu]
    Ze Pequeño | 27-09-2007 | Valoració: 10

    quina meravella de poema!

    Poques coses puc dir-te. És d'aquells poemes que se't queden clavats. Que et canvien la cara i la mirada que mida que avances vers a vers.

    Excel·lent l'elecció del vers tan breu. Si més no, a mi em fan pensar en la fugacitat de la vida, del temps. Potser sense voler, m'arriben a transmetre la idea que tot passa, tad o d'hora. Les imatges són una altra meravella. Els ulls del cor, els mots amb accent de gel... perfecte.

    Em sap greu per l'origen del poema. Tan de bo no l'haguessis hagut d'escriure mai. Però és realment una preciositat.

    Poques coses puc dir-te tret d'entregar-te un barret, per la bellesa dels teus mots, ple de roses fresques i infinites.


    Abraçadotes.


    Salz.

  • Per més que les paraules[Ofensiu]
    Vicenç Ambrós i Besa | 27-09-2007 | Valoració: 10

    siguin fredes i tinguin accent de gel, perduren i fan perdurar allò que les havia creat, ideat, rejuntat, somiat i escrit. I no em refereixo només a la musa: també vull incloure-hi l'autor o l'autora.

    Sovint he parlat dels versos breus. Fan que el poema sigui àgil, i per això és relativament "fàcil" escriure'ls quan el tema és alegre, dinàmic o festiu, més apropiat per a un ritme àgil.

    El tema, però, és ben profund, i per tant el mèrit afegit és aquest: dinamisme en les formes, profunditat en els continguts. Un èxit, sens dubte!!!

    Tot ell és un constant anar i venir: ara més optimista, ara més pessimista. Una estrofa vull destacar, perquè al meu entendre sintetiza el missatge, la raó d'ésser de tot el poema. I sobretot perquè, també tot ell, és sensacional.

    "Ets flama i foc.
    Potser el poema
    només és testament
    d'absència,
    però no, hi ha
    les flors de
    la teva presència
    que només es
    pot veure amb
    els ulls del cor."

    La Lilith perviurà en les paraules que ens ha llegat.

    Gràcies per intervenir al blog de la Sandra Llabrés amb motiu del programa!! No cal dir que totes les paraules ajuden.

    Una abraçada,

    V.

  • Has fet un poema...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 23-09-2007 | Valoració: 10

    que m'arriba bell, sincer, tendre i ple d'esperança en un futur desconegut però desitjat per aquell dia que el nostre rellotge de sorra decideixi desfer-se i ens retrobem per tornar a llegir tots els versos en veu alta.
    Hi has posat molta emoció, i es nota.
    Una abraçada

  • gypsy | 12-09-2007 | Valoració: 10

    és genial. No sé si la coneixies a l'Olga però els teus versos la retraten amb fidelitat.
    Gràcies per escriure aquests versos tan bells.

    ;-)

  • Molt bo[Ofensiu]
    blaiv74 | 11-09-2007 | Valoració: 10

    M' agradat molt, de lo millor que he trobat per aqui. Felicitats! Et mereixes la millor nota.

  • Realment[Ofensiu]
    meral | 10-09-2007

    tot és passatger i llegir poemes ens retorna a la realitat i a cops a la nostàlgia de que el temps passat no torna.
    Petons

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de onatge

onatge

462 Relats

846 Comentaris

394257 Lectures

Valoració de l'autor: 9.83

Biografia:
Sóc nascut mortal amb data de caducitat, però mentre tant navego a rem per la vida i estimo i sóc feliç, no ho digueu a ningú em prendrien per boig...
Escriure és com respirar, aigua per la set, és el far que sempre em duu a la meva platja...
Abans el meu cos no sigui un eco de foc i cendra... VISC.


No ajornis el viure. Viu i estima en grandesa i en profunditat. Estimar no té sinònim.


(la data de publicació dels poemes no es correspont amb la que foren escrits)

GRÀCIES PELS VOSTRES COMENTARIS. EL GUST ÉS MEU I LA PACIÈNCIA ÉS VOSTRA.

Per al que convingui, no mossego.

onatge@gmail.com

onatges.blogspot.com