Destral Blanca

Un relat de: gypsy

Et trobaré en el cercle de foc,
voltat de sons i música,
d'amor secret a la poesia,
com illa deserta en mar obert,

descobriré el teu desencís inexplorat,
la teva força amagada en trista devoció,
els teus miratges de somnis blaus,
la teva llum eterna,
il.luminant mots i paraules.

Trobaré la destral blanca
que esquartera silencis
i ens pren l'ànima oculta,
darrera la teva mirada de gel.

gypsy.

Comentaris

  • L'he llegit…[Ofensiu]
    mjesus | 06-07-2007

    moltes vegades aquest poema. No sé que té que m'atreu
    ... és aquest desig que tenim de connectar amb els altres…, trobar la manera (aquesta destral blanca) que travessa la ignorancia. Perquè destral blanca… per la puressa del material o la puressa del sentiment? profund i suggerent.
    Gràcies pels poemes i també pel comentari.
    mjesus

  • místic[Ofensiu]
    Xitus | 04-10-2006 | Valoració: 10

    Hola:-)
    Déu n'hi dó gypsy,
    per fi he tingut temps de remenar entre els teus poemes. Aquest em recorda un esperit semblant a l'altre que et vaig comentar. Hi veig una voluntat de puresa (potser m'equivoco), també admiració, i voluntat de comunicació. Tot plegat lligat amb versos molt bonics, especialment "descobriré el teu desencís inexplorat","els teus miratges de somnis blaus" i "trobaré la destral blanca/ que esquartera silencis" (te la demanaria, però la vull trobar jo, i després usar-la i usar-la).

    De moment la destral m'ha tret per uns moments de la meva mirada de gel i m'ha fet trencar el meu silenci.

    Un petó fort.

    Aleix.

  • Encara...[Ofensiu]
    rnbonet | 02-09-2006

    ...que els poemes no són "el meu fort" també n'he escrit algun. I de vegades en llig d'altres, com aquest mateix, que arriben a l'ànima.

    PS. No tinc res en contra de la poesia -ni dels poetes, per suposat!-. No sóc massa partidari però, d'escriure amb "renglons curts"(massa trascendental) El meu és l'humor, la ironia, mesclat amb l'erotisme.

    Molta salut i molta rebolica!

  • Sublim...[Ofensiu]
    ESPIRAL | 26-07-2006 | Valoració: 10

    com tot el que escrius. Tots voldriem esquarterar el silenci...quan es torna un mal company...
    Gràcies per les teves paraules i per escriure tan bé. 1petó. ESPIRAL.

  • Impresionant[Ofensiu]
    plomaipunt | 12-07-2006 | Valoració: 10

    Trobar la destral blanca q esquartera silencis....

    De veritat es magnific el q escrius... moltes felicitats...

    Gracies per les teves paraules..
    Una abraçada...

  • Et poso 1 deu...[Ofensiu]
    cassigall blau | 11-07-2006 | Valoració: 10

    ...perke escrius molt bonic!!!

    Et segueixo llegint
    pere

  • destral blanca...[Ofensiu]
    Capdelin | 11-07-2006 | Valoració: 10

    que esquartera però no mata... que obre camins en la selva, que talla temors, obertura de llum i pors, que traspassa horitzons massa assequibles, que transgredeix línies divisòries massa prudents, que rebenta pàtries i idiomes sagrats i concrets, que dibuixa noves geografies sense mapa, que talla venes de rutina i traspassa el so de veus covardes...
    Ets una DESTRAL BLANCA, esmolada, amb llavis de petons quasi mortals de DAMA de la poesia!
    Una abraçada!

  • Mon Pons | 08-07-2006

    Els teus escrits i les teves "intervencions" al fòrum poden tenir doble o més lectures: per una banda, hi ha seducció implícita i per l'altra costat, s'amaguen petits fragments de veritat -o no-, personal i intransferible, darrera de l'artifici i el truc. De totes maneres la meva "visió" és subjectiva i oberta a corregir-se; si m'ho permets dir-te, hi ha un component -crític- de pervers fetitxisme social, implícit... al final, però, entreveig una ironia sobre la pèrdua d'innocència en una societat on diversos arquetips són acceptats sense plantejar-se una possible revisió. Discorres entre un esteticisme i un sentit de l'humor més proper al sarcàstic que a l'irònic i al romàntic, encara que sense eludir en cap moment la consciència crítica i feminista de la qual, suposo, provenen.

    Dubtaria molt que no trobessis la "Destral Blanca..."

    Felicitats i fins un altra,

    Mon Pons



  • jaumesb | 06-07-2006 | Valoració: 10

    teves claus besades volaran cap a mi

  • fosca | 06-07-2006 | Valoració: 10

    No t'havia llegit mai encara i he descobert un poema ple d'imatges i sentiment que m'ha agradat moltíssim. Et seguiré llegint!

    gràcies per comentar-me

    Besets

    Anna

  • destral blanca....[Ofensiu]
    Becari | 05-07-2006 | Valoració: 10

    .....que esquartera silencis...aclaparadora imatge. fantàstic

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de gypsy

gypsy

377 Relats

2797 Comentaris

449977 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:

Hem viscut per salvar-vos els mots,
per retornar-vos el nom de cada cosa.

Salvador Espriu