Després de la batalla

Un relat de: Shaudin Melgar-Foraster

Acabada la batalla i morts molts combatents una lluna rodona i grossa sembla aturada dalt del cel. Els cossos resten apilotats, vestits de blanc o de vermell, cossos que eren homes, alguns només vailets; els uns plens d'esperances i d'altres de passió. Ha estat fort el clamor de la batalla i han estat terribles els crits i els gemecs, i ara tot és silenci sota la lluna dalt del cel.

Qui eren aquells homes? Qui eren els vailets? Deu mil morts diran, potser, algun dia. Qui va guanyar? Quan va passar? Però algú sabrà què sentien aquells combatents? A qui estimaven? Quins somnis tenien? Algú s'ho preguntarà? Iŀlusions, inquietuds, afectes, tot allò que eren s'ha dissipat i ara només són una pila de cossos amuntegats.

Després de la batalla per arreu hi ha morts molts combatents. L'aldarull de la lluita és lluny i sota la lluna clara tot és molt quiet. Aquells que foren homes i vailets resten immòbils envoltats de foscor, ben perduts són ara els seus amors, desitjos i pors. Oblidats per sempre més al camp de batalla, ai, què sols s'han quedat aquells combatents.

Comentaris

  • Tens rao[Ofensiu]
    ,hv,hb,jvjhjhl | 26-06-2011 | Valoració: 9

    Els morts en una guerra semblen insignificants als ulls de molts comandants, pero aquesta gent s,ha perdut I la familia ha quedat desmembrada i els amics hi han perdut molt. Perque, doncs, les batalles i els conflictes no s,aturen i els caps segueixen enviant gent a la mort per no res? ah, pel poder i la set de venjanca. Doncs mal fet!

  • Hola Shaudin![Ofensiu]
    Nonna_Carme | 06-06-2011

    Pensa de mí que sóc molt bleda però he passejat moltes vegades per la teva web i no trobo la adreça de correu electrònic. M'agradaria comentar-te una mica Més enllà del somni " i no vull fer-ho a Relats.
    Si poguessis dir-me on la puc trobar t'ho agrairia.
    Una abraçada.

  • Una prosa poètica perfecta[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 09-11-2010

    Crec que la lluna preferiria amagar-se rere un núvol i no haver de il-luminar tanta desgràcia.
    Tens raó,Shaudin i com deia el poeta : Dios mío, qué solos se quedan los muertos.
    Espero que la teva salut estigui totalment recuperada.
    Una carinyosa abraçada, benvolguda Shaudin.

  • Terrible panorama[Ofensiu]
    Unaquimera | 21-09-2010 | Valoració: 10

    Tancat el parèntesi de les vacances ( al meu pesar, ai! ;-) ), he decidit avui dedicar una estona a la lectura de les darreres creacions dels meus autors predilectes; per tant, he vingut de seguida fins el teu espai, i he tingut la gran alegria de veure que hi havia no una, sinó dues de noves per assaborir, ja que a més de la recentment publicada, havia quedat aquesta per llegir: pot ser no l'havia descobert perquè quan podia connectar-me, em dedicava a votar... ;-))
    Començo. doncs, seguint l'ordre temporal en què vas enviar-les, i amb ganes de menjar-me una bona amanida, camino sota la lluna rodona i grossa després de la batalla...

    El panorama que es pot contemplar sota l'astre nocturn és terrible, però ho has descrit molt equilibradament.
    Resulta evident el ritme i la rima interna, que fan d'aquest relat un autèntic poema en prosa.
    I el sentiment vessa des de les línies, mot a mot.

    Esperant que l'estiu hagi estat bo per a tu, t'envio una abraçada,
    Unaquimera

  • M'ha agradat[Ofensiu]
    copernic | 31-08-2010


    aquesta estructura de poesia que li has donat al relat, un text esfereïdor que retrata amb dolor la pèrdua de qualsevol vida humana, el truncament de les il.lusions i el terrible sotrac que suposa la mort. Bon relat!

  • ja estàs votada...[Ofensiu]
    joandemataro | 26-07-2010

    una abraçada des de la teva terra
    joan

  • gràcies pels teus comentaris i...[Ofensiu]
    joandemataro | 25-07-2010

    seguim llegint-nos, al final no faig vacances, de poeta vull dir, ho necessito sino se m'omple el cap i és pitjor..
    una abraçadota ben gran
    l'aixalabrat de mataró
    joan

  • un relat curt però...[Ofensiu]
    joandemataro | 19-07-2010 | Valoració: 10

    intens, colpidor i suggeridor... a mi m'ha agradat de debò
    rep una abraçada marinada des de mataró
    joande

Valoració mitja: 9.67