Desnonament

Un relat de: pixa-pins
El funcionari del jutjat tenia
un paper escrit, on clarament hi deia
que des d’aquell moment aquella casa
esdevenia propietat del banc.
Tancada a dins estava la família,
tota criatures i gemecs.
L’escala
va omplir-se de veïns que mormolaven
mentre el manyà desballestava el pany
i dos mossos d’esquadra procedien
al desallotjament. No era agradable
i tots tenien el posat seriós
de qui acompleix amb una tasca amarga.
Que bé guarda les formes la injustícia!
La llei és implacable, però solemne.

Comentaris

  • gràcies[Ofensiu]
    pixa-pins | 06-09-2012

    Gràcies, Atlàntida.

    encara que es permeti com a llicència, crec que faré el canvi que tu em seuggereixes.

    Però no sé com corregir-ho en aquesta pàgina!!!

    Salut!

  • de pronoms[Ofensiu]
    Atlantis | 06-09-2012

    Referent a la indicació de brins dels dos pronoms "on clarament hi deia", una vegada em van fer la mateixa explicació en uns versos meus però consultant-t’ho em van dir que podia ser una llicància doncs col•loquialment ho fem servir.

    De totes maneres si ho vols canviar podries posar "on clarament posava", que no se't va de métrica.

    Si?

  • Gràcies, Brins.[Ofensiu]
    pixa-pins | 02-09-2012

    Gràcies, Brins, pel teu comentari. Tens raó, i hauré de corregir-ho, encara que no n'hi ha prou amb suprimir el "hi", ja que llavors el vers deixaria de ser decasíl·lab i es trencaria el ritme del poema.

    Hauré de pensar una altra solució (s'admeten suggeriments) però torno a agrair-te que m'assenyalis l'error. A força d'errors és com vaig aprenent.

  • Punyent i bo[Ofensiu]
    brins | 02-09-2012 | Valoració: 10

    Hola pixa-pins,

    Avui t'he llegit fora del Nanorepte i m'ha agradat molt la mestria amb què descrius aquest instant, aquest penós instant que és reflex del moment actual.
    Per mitjà de paraules, has sabut fotografiar imatges i sentiments. Et felicito molt sincerament.

    Em permets, però, una observació? En un dels versos dius " en un paper escrit on clarament hi deia" fixa't que utilitzes dos pronoms, "on" i "hi" que tenen el mateix antecedent, i això no és correcte. Hauries de suprimir el pronom "hi" i dir "en un paper escrit on clarament deia".

    Una abraçada,

    Pilar

  • Bona imatge!![Ofensiu]
    Atlantis | 02-09-2012

    És dificil escriure poesia social, però aquest poema m'ha agradat des de la senzillesa de les paraules plasmant molt bé la imatge.

    Una abraçada