Desencant

Un relat de: agonia

Desencant, bonica paraula que comença amb negació d'un encant, paraula bella, preciosa, amb glamour...

En sí, desencant no és res més que la negació de tot això, però no entendrem clar si no vivim el que és un desencant, amb experiències personals, tangibles i perquè no, una mica empiristes.

En el nostre vocabulari utilitzem la paraula desencantat com una desgràcia. Per exemple, quan tot va malament diem : Estic desencantat de la vida....

Com s'interpreta això ? Doncs que tens mala sort en la vida, potser caldria dir dissortat, no creieu ? Però no, diem desencantat. Has perdut encant.

Si és en l'amor, s'hauria de dir desenamorat, no ? Per fer-ho més suau diem desencantat. Per exemple, desencantat de l'amor, llavors seria que no es creu en sí en l'amor, però fixeu-vos que tornem a utilitzar la paraula encant, i no amor.

I quan és econòmic....qui no pensa doncs en el desencant econòmic quan t'arriba l'hipoteca, el gas, el llum i l'aigua al mateix mes ? El desencantat econòmic a més fa molta gràcia perquè la persona que el té es creu a sobre que la sensació d'ofec que l'arrossega a tot arreu no li pot treure ningú i el pes de l'economia mundial (que és molt) no se'l podrà treure de sobre fins que cobri la paga doble (si és que té ja la gran sort de treballar i si és que té paga doble, és clar).

Nois i noies, de desencants en la nostra societat n'hi ha molts i els encants s'han de buscar, així que intenteu passar els moments bons de la vostra vida plena d'"encants" i intenteu anar sempre cap al camí de la felicitat

Comentaris

  • Aniversari[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 11-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • Benvingut, en aquest cas benvingut[Ofensiu]
    agonia | 11-11-2008

    i si....posaré més grans de sorra...

  • Benvingut, en aquest cas benvingut[Ofensiu]
    agonia | 11-11-2008

    i si....posaré més grans de sorra...

  • Clar que sí![Ofensiu]
    Bonhomia | 02-05-2006 | Valoració: 10

    Jo estic enamorat de la vida, per molt que em faci sofrir. Sóc jo, i per molt que no hagi triat venir aquí, lluïtava, lluïto i lluïtaré. Vull arribar molt amunt i, encara que costa, ho faré.

  • Doncs jo...[Ofensiu]
    AVERROIS | 19-04-2006 | Valoració: 10

    ...estic "encantat" de llegir-te. Benvingut/uda a relats i una abraçada.

  • Bon relat...[Ofensiu]
    Sol_ixent | 17-03-2006

    i bon inici en el "món RC". T'animo a que continuïs publicant i escrivint, i llegint a altres autors, que t'asseguro que hi ha autèntiques joies penjades en aquesta web!

    Petons!

l´Autor

Foto de perfil de agonia

agonia

2 Relats

8 Comentaris

1676 Lectures

Valoració de l'autor: 9.67

Últims relats de l'autor