Descriu-me

Un relat de: Vicenç Ambrós i Besa

Descriu-me l'espai des d'una mirada
que foguegi l'anhel d'esdevenir.
La veuràs a redós d'alguna albada
mandrejant mentre avança l'avenir.

La reticència dels ulls és força
vana. El cos avança, l'aire es fragmenta
i l'avui no existeix. Tot és escorça
d'un mot incert -el destí- que ens turmenta.

Frivolitat narrada amb lletres blanques
que s'encavalquen i mosseguen l'aire
conjunyint frisors opaques i estanques.

El reguard a no veure esmola el caire
de l'abisme. Les ones, mai prou franques,
bressaran l'alba amb llur encís dansaire.

Comentaris

  • La perfecció d'un sonet...[Ofensiu]
    deòmises | 23-02-2010

    ...és tan cristal·lina que no hi ha mots suficients per descriure les sensacions que arriba a provocar. El teu sonet, a més, emociona i entendreix, Vicenç!

    Retrobat company, salutacions, d.

  • Descripció d'una descoberta[Ofensiu]
    Unaquimera | 10-12-2008 | Valoració: 10

    Com descriure una mirada que torna incandescents els desitjos, que penetra les fronteres entre el present i el futur i avança amb pas encisador, de puntetes salta de lletra a lletra i salva el precipici aferrada a la barana fràgil d'un esguard que observa l'invisible?
    Podria dir que és una mirada poètica... o una mirada valenta... o una mirada viva... o...

    Ja sé que la teva demanda inicial era una altra, però és la mirada qui descobreix l'espai que no existeix si ella no el veu, no el recorre ni el conquereix.
    Un cop descobert, ja pot rebre les paraules que li donaran forma i mides, com qualsevol poema.

    T'envio una abraçada dansaire i franca, com una ona,
    Unaquimera

  • Acurat sonet[Ofensiu]
    joanalvol | 16-07-2008 | Valoració: 10

    És un cant que s'eleva per percebre de prop la poesia.
    Més tard, ajustaràs les paraules, el ritme, la música i la rima. No et conformes amb menys, saps que tot sempre ens empeny a millorar el que fem. La perfecció és un imant que ens atrau, ens crida.

    Llegint-te el comentari surt sol
    Joanalvol

  • Descriu-me l'espai des d'una mirada[Ofensiu]
    Naiade | 04-11-2007 | Valoració: 10

    Poesia de gran bellesa, que ha fet que la llegís i rellegís per pur plaer.
    M'has descrit una obra d'art, des de la teva mirada.
    Una abraçada

  • Poesia acurada de paraules dolces[Ofensiu]
    pseudo | 23-11-2006 | Valoració: 10

    Com sempre, fas gala del teu vocabulari excel·lent, donant lloc a una bona poesia que et deixa un regust dolç quan l'has acabat de llegir.

    Salut!

  • El destí en imatges[Ofensiu]
    Frèdia | 10-11-2006 | Valoració: 10

    Escriure un sonet ja és un atreviment, esquitxar-lo d'imatges belles és un privilegi a l'abast d'uns quants afortunats i parlar del destí amb tan enginy és una proesa. El teu estil m'agrada i m'atrapa. Segur que no me'n podré estar i em llegiré tots els teus poemes.

  • Els mots[Ofensiu]
    Lady_shalott | 08-10-2006

    precisos, com un vestit fet a mida. Tens una poesia com ho diria... completa.
    Apareix un incentiu sorprenent que connecta a l'instant amb els meus sentits. Sempre he pensat que el contacte entre el lector i la obra, aquest moment inicial és el més important, que com diu Dolors Oller, prové de tipus de paraula utilitzada en el poema i que ens indica ja des de l'inici, l'experiència que s'hi formula.
    Uns moments profunds de gran consistència. Domines el llenguatge i el fas planar amb una mena d'encant gràcil pels versos.

    "Frivolitat narrada amb lletres blanques
    que s'encavalquen i mosseguen l'aire
    conjunyint frisors opaques i estanques"

    Excel·lent lectura!!



Valoració mitja: 10