Des de molt endins

Un relat de: brins
Li explico que després de tant de temps d’estimació no és just que ara em rebutgi i li demano desesperadament que no m’abandoni, però ell és incapaç de comprendre’ m, resta arrapat a la dura decisió que ha pres, s’endinsa en un paisatge de gebre que el meu amor no aconsegueix fondre. En arribar prop d’unes bardisses que formen franges a banda i banda del camí atura el cotxe, i els laments llastimosos que se senten darrere d’una porta espessa de tristesa se’m claven al cor, però ell fa que no els sent...

I és en aquest moment en què tota esperança se m’estimba, quan intento descobrir camins de comunicació amagats entre els replecs de la ment, viaranys que puguin fer-li arribar el que sento, i malgrat que no sé pronunciar el nom just de cada cosa, aconsegueixo fer-me entendre! El meu amo em pot escoltar des de molt endins...

“Sí, Cora”, em contesta avergonyit mentre m’acaricia el llom, “tot el que em dius és cert; ja no ets aquella joguina de felpa i cotó que anys enrere provocava somriures i rialles als meus fills, però no mereixes que t’abandoni pel sol fet d’haver-te fet gran.”

---------------------



I mentre tornem a casa junts, sento que les bardisses del camí han esdevingut boix marí i ginesta groga…

Comentaris

  • Invitació "Comuniquem-nos!"[Ofensiu]

    Benvolgut / benvolguda

    Com a finalista del VI Concurs ARC de Microrelats a la Ràdio
    ens complau convidar-te a la II Trobada ARC de Literatura en Català
    i a l'acte de lliurament de premis i presentació del llibre "Comuniquem-nos",
    on es faran públics els premis principals del concurs.

    Invitació

    Associació de Relataires en Català (ARC)

  • Directe al cor[Ofensiu]
    jovincdunsilenci | 02-03-2016 | Valoració: 10

    Felicitats brins, pel teu relat tan bell i colpidor. He sentit una gran alegria quan t'he vist finalista.

  • Poesia[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 01-03-2016

    Ho dius tot amb tanta poesia, Brins! Malgrat la tristor del relat li has reservat un final feliç.
    Ens anem llegint

  • Enhorabona![Ofensiu]

    Benvolgut / benvolguda relataire:

    Enhorabona! El teu relat ha estat seleccionat, pel jurat d’autors i d'autores de l'Associació de Relataires en Català, com a finalista del Concurs ARC de Microrelats a la Ràdio “Comuniquem-nos!” i per formar part del volum recopilatori amb totes les obres finalistes.

    És per això que, en haver quedat seleccionat/ada en la convocatòria, i per tal d’avançar feina, t’agrairíem que ens fessis arribar l’autorització perquè sigui inclòs al recull.

    Només cal que ens enviïs per correu electrònic a l'adreça: concursos.arc@gmail.com el text que adjuntem al final d’aquest comentari amb l’assumpte AUTORITZACIÓ PUBLICACIÓ COMUNIQUEM-NOS!, tot fent un copiar i enganxar, i complimentant les teves dades personals.

    Cordialment,

    Comissió Concursos


    TEXT AUTORITZACIÓ

    En/na .........................................................................................................

    amb DNI. número ......................................................................................

    i nick relataire ............................................................................................

    AUTORITZO a l’Associació de Relataires en Català (ARC) a incloure el microrelat ...................................................................................................

    seleccionat del mes de ..............................................................................,

    del qual en sóc autor/a, en el recull de microrelats “Comuniquem-nos!” que s’editarà a finals de 2016 mitjançant una plataforma digital de publicació.

    on vull constar amb el nom d'autor/a ...............................................................

    Així mateix també atorgo el meu consentiment per incloure qualsevol altre microrelat seleccionat al llarg de la present convocatòria i del qual jo en sigui l’autor/a i a difondre el seu contingut (en part o totalitat) pels mitjans habituals de l’ARC.

    Data .......................................

  • Polidesa[Ofensiu]
    Vicent Terol | 25-02-2016 | Valoració: 9

    Un relat bonic, escrit amb la teua polidesa habitual, i emprant un llenguatge poètic i emotiu.

    Mira que, just abans de completar el quadre del conte, pensava que la cosa anava a anar per camins de relacions de dominació i submissió entre persones ("amo"), però m'estranyava...

  • Sentiments[Ofensiu]
    Materile | 22-02-2016 | Valoració: 10

    Oh, quina meravella!! Amb poques paraules despertes sentiments amagats. Sovint dotem de vida éssers inanimats perquè hem compartit una història, una vida... i quan arriben al final, com els éssers animats, no volem desprendre'ns d'ells ni ells de nosaltres perquè els hem dotat de vida.

    Un relat molt tendre i original, amb una prosa poètica que crea un ambient de tristesa i enyor per allò que va ser i que ara se n'ha de desprendre.
    Felicitats i una abraçada, Pilar,

    Materile

  • Meravellosa història[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 18-02-2016 | Valoració: 10

    plena de sensibilitat i talent literari. Ens has transmès, en poques paraules, tota la història de la Cora, joguina de felpa pels infants, acompanyant inesgotable i afectuosa de tots i, sobretot, el seu desesper davant la possibilitat de ser abandonada per un amo només pel fet d' haver-se fet gran.
    És una situació extrapolable als humans que veuen com, després d'una vida de treball i sacrifici, son reclosos en residències on reben un afecte mercenari. Ja sé que és inevitable, que a les cases no hi ha ningú que els pugui atendre, però fa mal al cor.
    Petonets

  • Magistral![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 14-02-2016

    Una història preciosa que m'ha arribat molt endins. M'has fet visualitzar aquesta escena tan tendra entre el pensament de l'animal davant el seu amo i m'has fet emocionar, brins! Una situació molt real, que, malauradament, no acaba sempre bé.
    Ets una gran mestra transmetent sentiments, Pilar.
    Una abraçada plena d'admiració.

  • Quanta tendresa traspua[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 13-02-2016

    aquest entranyable relat!!!
    Una forta abraçada, estimada Pilar.

  • Els sentiments...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 09-02-2016 | Valoració: 10

    Els sentiments sempre afloren en els teus escrits. Una vegada més ens mostres la teva sensibilitat i ens deixes veure la teva preferència vers els animalons de companyia.
    Senzill, quotidià, emotiu...
    —Joan—

  • Com ens tens acostumats, estimada brins,...[Ofensiu]
    deòmises | 04-02-2016

    ...un relat ple de delicadesa i matisos, amb poques paraules.

    Bell.


    d.

  • Excel·lent[Ofensiu]
    Sol_ixent | 03-02-2016 | Valoració: 10

    Realment preciós i colpidor.

    Crec que hauria de passejar-me més per RC ;)

  • Realment, molt endins[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 03-02-2016 | Valoració: 10

    Ostres, aquest relat està escrit des de molt endins, amb totes les petites sensacions a flor de pell, a flor de pell de gos i amo que dubta i pensa i actua. Ahir vam tornar a saludar en Glop, un gosset que sempre que ens veu salta de content, valorant la seva felicitat quan els seus antics amos el volien sacrificar. Una abraçada i felicitats de nou per la teva sensibilitat.

    Aleix



  • Que bonic[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 03-02-2016 | Valoració: 10

    Jo tambe tinc gossos i al mirar-los se el que em volen dir. Es un relat magnific
    Montse

Valoració mitja: 9.89