Departament de Noms, 10 h.

Un relat de: Sergi Yagüe Garcia

Hola, bon dia.
-Bon dia.
-Vostè dirà.
-Veurà, venia a buscar un nom.
-Molt bé. Per aconseguir un nom ha d'omplir aquest formulari.
-Perdoni, però aquí demana el nom...
-Efectivament.
-Però és que jo no en tinc.
-Bé, s'ha de tenir una identitat, per demanar un nom. És indispensable.
-Però, jo no tinc identitat, no tinc nom.
-Aleshores ha d'aconseguir primer una identitat.
-I què haig de fer?
-Ha d'anar al Departament d'Identitats. Allà li'n donaran una. Després vingui aquí i li donarem un nom.
-I quant de temps es triga a tenir identitat?
-Aproximadament sis mesos.
-Però és que jo necessito existir urgentment...
-Em sap greu, però és el procediment.
-I mentrestant?
-Mentrestant vostè no existeix, és així de simple.
-I si vaig vivint mentre no existeixo?
-Aleshores estarà incorrent en un greu delicte. Mentre no existeixi, no té dret a res.
-Doncs jo he estat vivint fins ara... no sabia que fos il·legal...
-Molt malament, doncs. El desconeixement de les lleis no eximeix del seu acompliment!
-Ho sento.
-Estem davant d'un cas d'existència irregular. Vostè haurà de pagar una multa!
-Però, quina multa? Si jo...
-Silenci! A veure, doni'm el seu nom...




Comentaris

  • Comentari a l'autobombo, jeje[Ofensiu]
    angie | 29-12-2007

    Sí, noi!, molt semblant al nanorepte del ricard. M'hi agrada el punt desesperant del diàleg (ben dut) i del títol en podria fer fins i tot un de paral.lel i amb força ironia : Departament d'Objectes Perduts o d'Afers Exteriors, jeje.

    Una abraçada, artista! (he llegit el teu poema relacionat amb el quadre del salt i l'he trobat molt bo, tot i que un dels parèntesi no rimen com la resta i em tallen el ritme constant de la resta... és una opinió només...)

    angie

  • Molt bo![Ofensiu]
    Autobahn | 29-12-2007 | Valoració: 10

    Està molt ben trobat. No ha hagut cap rèplica que m'hagi grinyolat (potser, només una miiiica el "és així de simple" del funcionari perquè m'ha semblat com una valoració que ell mateix fa del sistema, tot i que també queda molt bé per acabar la frase d'una manera contundent). De fet, m'ha fet tanta gràcia que he fet l'experiment de llegir-li als meus nens -exagerant una mica els papers de cada personatge- i, tot i perdre's la dura realitat kafkiana que s'hi amaga -suposo, tampoc estic dins del seu cap i aquesta canalla és més cargolada del que sembla- s'han petat de riure.

    M'ha agradat molt.


    Florenci

  • Això sí que és un bucle![Ofensiu]
    Nubada | 29-12-2007

    Hola, company de nanorelats!

    Es veritat, el tema papers és un peix que es mossega la cua. Molt bon relat, amb un diàleg molt ben portat que es fa molt amè i divertit de llegir. En broma en broma, és una gran veritat.

    Endant amb els reptes, Sergi... estàs arrassant!

  • Burocràcia[Ofensiu]
    pèrdix | 20-07-2004

    Mentre llegia pensava que la solució "lògica" a aquesta conversa que descrius podria haver estat:

    "no té identitat, el condemno a desaparèixer. Pot fer-ho vosté mateix o, si ho prefereix, disposem de sistemes higiènics i indolors que li ajudaran a fer el trànsit còmodament"

    Però es clar, aquesta solució no és "Humana". Molt millor, on vas a parar, fer un cercle viciós, marejar al personal i el matar-lo lentament d'avorriment.

    La política d'immigració d'aquest país és així: la nena no ta!, et tapes els ulls i el problema desapareix...

    M'ha agradat força el relat.Dona que pensar.

    Una abraçada

Valoració mitja: 9.67