dentitat

Un relat de: teresa serramia

com sé que jo sóc jo que sóc un jo

potser algú ho va voler i vaig néixer -neixo-
a causa de l’amor -es veu- d’algú
d’això que tots anomenem amor
d’això voluble cec irracional
semblant a aquest amor de sol que salva
i evapora mentre llepa la sal
de l’ona revoltada -aigua pell nua-

-perquè m’han dit ets tu sé que sóc jo-

Comentaris

  • I - dentitat[Ofensiu]
    Gemma Matas Gustems | 06-02-2012 | Valoració: 10



    Un poema fantàstic, m'agrada't molt el joc de paraules que fas servir en tot ell.

    Naixem de l'amor, bé, així hauria de ser, arribem al món amb dentitat, la I li anem afegint a base d'anar vivint un dia darrera l'altra.

    El teu poema certament fa reflexionar.

    M'agradat molt, t'he descobert i no deixaré de llegir-te.

    Gemma

  • Magnífic poema[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 17-09-2011 | Valoració: 10

    Tots naixem d'allò que se'n diu amor i que, com tu molt bé dius, és cec i irracional. És la crida de la natura, el parany de la supervivència de l'espècie.
    M'ha encantat el vers final: Perquè algú em diu tu, sé que sóc jo (menys o menys perquè no tinc el text al davant). Només aquest vers, ja val un premi.

  • Nonna_Carme | 06-09-2011 | Valoració: 10

    que tots/es naixem i morim un xic cada dia.
    Malgrat els dies grisos que tots i totes podem tenir , no estàs contenta de ser el fruit de dues persones que s'estimaven ?
    Molts petons, estimada Teresa.

  • Nonna_Carme | 06-09-2011 | Valoració: 10

    que tots/es naixem i morim un xic cada dia.
    Malgrat els dies grisos que tots i totes podem tenir , no estàs contenta de ser el fruit de dues persones que s'estimaven ?
    Molts petons, estimada Teresa.

  • perquè m’han dit ets tu sé que sóc jo[Ofensiu]
    Xunxi | 01-09-2011 | Valoració: 10

    Immens Teresa, menys mal que he entrat a llegir-lo, perquè m’he dit que l’he llegit que tu ets qui ets tu ¡
    Felicitats,felicitats,felicitats¡

  • Boníssim![Ofensiu]
    Bonhomia | 24-07-2011 | Valoració: 10

    Molt bon atac al flux ronyós generacional i fètid que són les tradicions dels prejudicis, Teresa! Felicitats!

    Sóc el abans Sergi Elias Bandres, m'he passat al pseudònim Xirigau.


    Sergi

  • REFOT!!!...[Ofensiu]
    Jaume VINAIXA SOLÁ | 15-07-2011 | Valoració: 10

    ... quins 71 anys!!! I, quin descobriment!!! I, quina biografia!!! I, quina sort tenir
    72 relats per endavant!!! Paraula que et llegiré i et comentaré.
    Una abraçada ben esbojarrada d´un que va en camir de ser avi per primera vegada.
    Jaume

  • UN GRAN JOC DE PARAULES TERESA...[Ofensiu]
    joandemataro | 10-07-2011 | Valoració: 10

    que duu a una gran reflexió guarnida amb bells mots i metàfores.

    felicitats

    pd.- perdona si no et vaig contestar al teu últim comentari al blog estic una mica despistat i acalorat últimament
    un petó ben sincer

    i abraçadetes

    joan

  • Ja soc aqui!!![Ofensiu]
    Marc Freixas | 07-07-2011 | Valoració: 10

    Com pots veure, ara que tinc una mica de temps
    ja he fet acte de presència al teu espai.
    Ho sento molt si t'has pres quelcom malament amb mi, però no era la meva intenció.

    Anant al poema, podriem dir que tens raó amb allò de dir que nosaltres som perquè a algú li ha interessat que hi fóssim.-ara no sé si m'he explicat bé-
    Res, només que com sempre m'ha agradat molt de llegir-te, de tornar a comentar-te i espero no tardar tant de temps la pròxima vegada.
    Una abraçada ben literària apreciada Teresa.

    No sé, potser hauries d'entendre que de vegades es passen èpoques dolentes a nivell psicològic personal -parlo per mi- i que no sempre tot ens és tan fàcil com sembla.I mira que quan puc m'hi passo hores a rc eh!!

    I perquè vegis que aprecio el teu art poètic, doncs ara mateix et poso entre els meus preferits.

  • Hola Teresa[Ofensiu]
    magalo | 28-06-2011

    Un joc de paraules que m'ha deixat bocabadada. Fa poc que soc pels Relats i mica a mica us vaig trovant. Fins aviat Teresa.
    un petó
    Marta

  • Trasbalsat[Ofensiu]
    panxample | 25-06-2011 | Valoració: 10

    Si, trasbalsat i meditatiu,'intel·lecte i natura.
    Un jo profund fruit de l'amor,de la sal de l’ona revoltada.
    Preciós
    Avant

  • el ressò del jo[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 22-06-2011 | Valoració: 10

    Magnífica reflexió del jo i la mare que el va parir. Eco de paraules en una vall profunda, en una cala profunda (Cala Pedrosa, a Tamariu, et va bé?), que et qüestiona qui sóc, on vaig, d'on vinc? La repetició de paraules les afirma i juga amb la seva música i com que la poesia és música de paraules, objectiu acomplert. Una meravella Teresa. Abraçades d'un altre jo.

    aleix

Valoració mitja: 10

l´Autor

teresa serramia

86 Relats

397 Comentaris

82735 Lectures

Valoració de l'autor: 9.95

Biografia:
Sóc una iai atípica, de 71 anys.., només...(què és això comparat amb l'eternitat...???)

Sóc de Barcelona, del barri de Sants. I sóc tan rebel i esgarriacries, que no caso amb cap dels esquemes de. DONA, MARE, IAIA...ortodoxos...En fi, que "esguerro els patrons i els clixés" que dóna gust..(més aviat dóna disgust..a molts)

Felíç d'exercir de mestre...37 anys...M'enamoren els nens, la poesia i passejar-me per aquest espai fascinant de Relats.. M'omple de joia i "bon rotllo" trobar-vos per sorpresa, en el meu passeig atípic i desenfadat, NO propi d'una iaia que hauria d'estar pasant el rosari i fent "mea culpa" pels seus pecats...

Aquesta és la 1ª part de la meva, arrebatadora, impactant -és broma, eh?-, vida.