Demà.....

Un relat de: Nonna_Carme

Fa fred. El vent
grogueja les arbredes.
Demà esdevindran verdor.


Neu i glaç
esberlen primaveres.
demà esdevindran calor.


La pluja
colpeja les finestres
Demà esdevindrà cançó.


La boira
amaga les dreceres.
Demà esdevindrà. claror..

Comentaris

  • Nonna[Ofensiu]
    Ze Pequeño | 19-09-2011


    Moltes gràcies pel teu comentari a Teatre. Anima molt que et diguin coses així.

    He estat fent una ullada pel teu raconet que pràcticament desconeixia,i quina sorpresa! Tindré feina en revisar el que tens escrit!

    M'he decidit, però, per aquest. Per què? Pel títol primer de tot. Demà... fa mesos que somnio en un demà millor que mai no arriba. Hi ha moments en què necessitem una petita empenta, algú que ens digui que no tot és tan negre com imaginem. Penso que he arribat a aquest poema perquè el necessitava.

    Me'l miro, mel regelleixo, i no puc evitar que lentament, mot a mot, un petit somriure comenci a prendre forma en el meu rostre, perquè tens raó, perquè arribarà un demà que serà verdor, i calor i cançó. Perquè hem de creure que arribarà, encara que d'entrada no ho sembli.

    Nonna, jo també et felicito per aquest poema, no només pel poema en si; també pel que dóna, pel que regala. Per aquest petit somrís que pren forma lentament a mida que es llegeix.

    Moltes gràcies Nonna!

    Abraçadotes.


    Salz.

  • poesia ...[Ofensiu]

    a mi no m'agrada la poesia. És una mancança meva. Davant d'un poema soc com un cec davant dels colors.

    No hi entenc en poesies boniques ni ben fetes. Si les he de comentar ho passo molt malament.

    Les llegeixo i si el text em diu alguna cosa, si el missatge m'arriba, el rebo com si fos prosa i en gaudeixo la lectura.
    Com he gaudit llegint aquesta.

  • És clar[Ofensiu]
    Bonhomia | 29-03-2011 | Valoració: 10

    Ah doncs Nonna, és clar que és per a tu, el relat que em van publicar fa tant pocs dies. Crec que tens una força suprema i no és broma. Llegint aquest poema i molts d'altres que n'he llegit acostumo a estar-ne més que convençut, per descomptat.


    Sergi

  • Bell poema[Ofensiu]
    elenam | 18-03-2011


    Bell poema, ple d'optimisme i de llum. Gràcies pel teu comentari

    Felicitats!

  • I el demà de l'avui...[Ofensiu]
    Marc Freixas | 13-02-2011

    I el demà de l'avui
    farà camí en el vers
    tornant-me present dins de tu i el teu poema.
    Enhorabona Nonna per aquest bell record
    que deixes dins de rc.

  • PRECIÓS!![Ofensiu]
    teresa serramia | 30-01-2011

    La vida és un pur contrast!

    Una gran abraçada..............

  • Un poema ...[Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 23-01-2011 | Valoració: 10

    de quatre estrofes encisadores, en les que utilitzant destrament uns mots ben escollits esdevenen quatre situacions impactants als nostres sentits, el color, el fred o l’escalfor del clima, el so de la música, i la claror de la llum.
    Novament una encantadora poesia que fins ara no havia pogut llegir i comentar.
    Una abraçada Carme,
    Lluís

  • anversos i reversos[Ofensiu]
    sigbar | 20-01-2011

    No és dolent el fred,
    fa més dolç el caliu.

    No és freda la neu,
    fa més calides festes.

    No em detura la pluja,
    només mulla els cabells.

    Car és un xic confusa
    em fa pensar la boira.


    Molt dolç el poema, felicitats Carme!!

  • Demà esdevindrà emoció[Ofensiu]
    Xunxi | 10-11-2010

    Com sempre transmets una sensació de llum i tendresa.
    Una abraçada

  • És tan bonic[Ofensiu]
    Shaudin Melgar-Foraster | 21-10-2010 | Valoració: 10

    Uns versos que expressen d'allò més bé l'esperança, que amb les paraules justes ens indiquen que tot va canviant i es renova; només cal esperar a demà i tot tornarà a ser bonic. És a més un poema que pot agradar igual als grans que als petits. Un bonic poema per a tothom.
    No t'amoïnis per mi. Tinc un problema amb la salut que quan venen els freds (ja són aquí) i estic molt cansada (n'estic moltíssim darrerament, massa feina) s'agreuja. Però no és res greu i, com tu ens recordes, demà tot esdevindrà millor.
    Una forta abraçada,
    Shaudin

  • gràcies nonna pels teus comentaris...[Ofensiu]
    joandemataro | 16-10-2010

    és veritat crec que estic millor, però estic a una muntanya russa de vertígen!!!! Encara em sento dèbil però tinc clar que vull lluitar sobre tot pels que m'estimen, per això dic que sóc egoista en el meu poema...
    una abraçadota
    fins aviat
    joan

  • Una proposta plena de respecte[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 09-10-2010 | Valoració: 10

    Un Relat de DEMÀ molt positiu.
    I jo reflexiono i em suggereixo un canvi.... enlloc de DEMÀ.... AVUI.

  • M'han agradat[Ofensiu]
    jos monts | 07-10-2010

    Curts però concisos.

  • Fermesa davant dels obstacles[Ofensiu]
    Lilàs | 03-10-2010 | Valoració: 8

    Un poema curt, però precís. L'ús de versos curts ha aportat al poema rapidesa i, amb ella, musicalitat. A més a més, el fet de recórrer a les anàfores ha reforçat el sentit del poema (en el "demà" es veurà d'una altra manera el que "avui" ens aclapara) i li ha donat simetria.

    Una cordial salutació

  • Nonna-Carme,[Ofensiu]

    Ja t'he comentat el poema, però ara et volia donar les gràcies pel deliciós comentari del meu "Sense avisar". Potser perquè m'és molt íntim, et teu comentari m'ha arribat al cor. Gràcies mil.

  • Ara...[Ofensiu]
    onatge | 28-09-2010

    Acabo d'arribar als teus haikús, m'agraden tots, però aquest:

    La boira
    amaga les dreceres.
    Demà esdevindrà. claror..

    Donaria per escriure'n un poema.

    Des del far, una abraçada.
    onatge

  • Un poema deliciós![Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 28-09-2010 | Valoració: 10

    En el que l'estructura, simètrica, aporta una musicalitat que li dóna una gran bellesa.
    Feia temps que no ens feies gaudir dels teus poemes, però veig que la font torna a brollar i espero, que després dels problemes ja superats (suposo), ens tornis a deleitar amb la teva obra

    Una abraçada ben forta

  • Uns 'renglons...[Ofensiu]
    rnbonet | 27-09-2010

    curts' plens d'esperança, d'il·lusió, de serenor, de 'vida viscuda'. Un bell poema, xicona!

    Salut i rebolica!

  • Malgrat les dificultats d'avui, demà...[Ofensiu]
    Unaquimera | 21-09-2010

    Un cop acabades les vacances, i per tant la desconnexió de la xarxa que comporta l'estiu que ara acaba, he decidit regalar-me una estona de lectura, de manera que he vingut fins a RC i he decidit començar pels meus autors preferits: aquí em tens!

    Em reconforta d'una manera especial el teu darrer poema, que reconeix la presència dels dies difícils en el continuum del nostre trajecte vital, però que no s'ensorra, que no es deixa vèncer per les dificultats.

    És cert que el vent i el fred ens rodegen en determinats moments, que la neu i el glaç poden gelar el nostre voltant, que la pluja ( que avui cau per aquí amb f0rça, per cert! ) pot destorbar el nostre quefer, i la boira amagar possibles camins... però sempre, sempre arribarà el demà i mentre hi hagi vida, tornarem a gaudir de la calor i la llum.

    Esperant que l'estiu hagi estat bo per a tu, bo de debò, t'envio una abraçada,
    Unaquimera

  • gràcies nonna...[Ofensiu]
    joandemataro | 16-09-2010

    per les teves amables paraules i el teu contacte tan proper, i em fa il.lusió saber que tens records del meu poble veí, del Masnou, on jo vaig passar també molts bons moments sobre tot d'adolescència, a la festa major, a la platja, a l'institut, a les discos...
    en fi, ara cal viure el present oi
    una abraçada de mataró
    joan

  • Un poema[Ofensiu]
    Cendra de flor | 16-09-2010 | Valoració: 10

    ple de llum i esperança.
    Felicitats

    Cendra de Flor

  • Preciós poema.[Ofensiu]
    Núria Niubó | 14-09-2010 | Valoració: 10

    Bells, senzills, i harmoniosos versos que van evolucionant amb el desig d'un temps millor.
    Ni el glaç, ni la neu, ni la pluja, ni la boira poden quedar en el teu poema, tot és aigua, aigua que tu transformes en un demà proper ple de llum i vida.
    Nonna, m'ha agradat tornar a tenir el plaer de llegir-te.
    Una càlida abraçada,
    Núria

  • gypsy | 13-09-2010

    Sento els teus versos com un cant a la natura i al goig de viure intensament cada minut dels que disposem.

    Un plaer, com sempre, llegir-te amb aquesta sensibilitat a flor de pell, amb les paraules justes i l'emoció sostinguda.

    Un petó molt fort, estimada Carme!

  • Rere...[Ofensiu]
    natasha | 13-09-2010

    ... dies freds i grisos sempre en venen de clars i assolellats... que mai falti l'ànim per poder veure'ls i gaudir-los.
    Una abraçada molt forta

  • sempre nous horitzons[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 12-09-2010

    això em sembla llegir, i la força de l'esperança, perquè tot ho hem de buscar per veure-ho de la part positiva, com quan diem; ara plou però demà farà bo.

    Una abraçada Nonna

    Ferran

  • Un bell poema [Ofensiu]
    Fada del bosc | 12-09-2010

    La veu de l'experiència
    avesada a veure molts hiverns, estius...
    arbres despullats de fulles
    que es revesteixen d'esplendor...
    llàgrimes que es transformaran en somriures...
    dolor que es vestirà de bons records...
    Paraules escrites per qui sap que tot passa
    Paraules plenes d'esperança i consol.

    La Fada.

  • Preciós![Ofensiu]
    brins | 11-09-2010 | Valoració: 10

    Un cant a l'esperança elegant i sensible. Preciosos versos on el teu esperit es mostra ferm, obert i coratjós.

    Et desitjo, Nonna, que tots els dies et siguin com aquest "demà" que somnies, plens de verdor, calor, cançó i claror.

    Una abraçada molt forta,

    Pilar


    PS. Podrem gaudir de la teva tendresa en un conte infantil? Seria fantàstic!!!

  • me n'alegro...[Ofensiu]
    joandemataro | 11-09-2010

    de tornar-te a llegir i veure que ho fas amb uns versos que desprenen esperança... hi ha un demà..
    una abraçada de mataró nonna
    fins aviat
    joan

  • Quatre paraules[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 11-09-2010 | Valoració: 10

    Un demà que per mi ja és avui.
    Conservo les teves quatre paraules motivadores:
    VERDOR-CALOR-CANÇÓ-CLAROR.

  • Uns versos preciosos![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 11-09-2010

    Et serveixes dels elements més adversos de la natura ( el vent, la neu, el glaç, la pluja i la boira) per deixar constància dels moments difícils que tots passem ( com bé dius a la presentació). Alhora no hi falta, al final de cada estrofa, un cant a l'esperança que farà acte de presència molt aviat: demà. Ser optimista o positiva és una de les teves grans virtuts que transmets amb una
    senzillesa i elegància sorprenents.
    Desitjo que et recuperis del tot. Si pot ser demà mateix, millor.
    Una abraçada molt i molt forta, estimada Nonna.

    Mercè

    PS- Estic molt contenta de que hagis publicat. No t'aturis, d'acord?

Valoració mitja: 9.67

l´Autor

Nonna_Carme

70 Relats

1566 Comentaris

157698 Lectures

Valoració de l'autor: 9.94

Biografia:
El meu nom : Carme Olivé. Nonna m'ho diuen els meus 5 fills, 9 nets i dues besnétes. Visc a Sant Boi del Llobregat d'ençà que em vaig casar només fa 52 anys. Com podeu veure en tinc molts però, no us enganyeu, no soc vella i mentre m'agradi tant aprendre coses noves, penso que no me'n sentiré. De fet , estic superant dos reptes: escriure en català i entendre'm amb l'ordinador. M'agrada plasmar en un paper, els meus sentiments i les meves vivències. Aficions? Llegir , la música moderna o clàssica, depèn del moment. Una de les meves cançons preferides és Imagine, de Jhon Lennon , tal vegada perquè parla de pau (soc pacifista al 100%). He fet teatre molts anys com afeccionada i doblatge.

M'afegeixo a la llista de relataires que demanen no ser valorats però rebré, encantada ,els vostres comentaris i les vostres correccions. Gràcies per tot el que estic aprenent de vosaltres.