Dels colors de la vida (I)

Un relat de: rnbonet

HAIKÚS DELS COLORS DE LA VIDA (I)

(Oberts de gom a gom,
tancats de bat a bat.)


Un sol redó:
paradís suportable;
misèries tèrboles.

Roig escarlata.
De la finestra estant
tots a l'ampit.

Balcó cansat
un dia. Un altre jorn
escletxa oberta.

Blau ultramar
a qualsevol capvespre.
Cigales canten.

Els vents i veles
acolliran silencis
de vells herbatges.

Marcida lluna.
Al remor de les nits
groc de cobalt.

Tots dos, al llit,
ens amaguem paraules
blau violaci.

Comentaris

  • Hola bonet!![Ofensiu]
    mjesus | 02-09-2007

    Crec que li has trobat una bona imatge per a cada color, i els que no estan esmentats s'intueixen pel contingut.
    En alguns se sent el jo, el sentiment. No sé si els clàssics ho acceptarien! No hi entenc massa, però, m'agraden.
    Per posar un però, el primer potser no m'acaba de fer el pes.

    Et vaig seguin al fòrum els que penges eh! amb il·lustració inclosa.
    Felicitats i no paris!

    Ps. Gràcies per la proposta de final al meu relat, algú em va comentar quelcom semblant, però, a vegades et capfiques en una idea i no veus més enllà. M'ho rumiaré.
    Una abraçada.
    mjesus

  • bonet[Ofensiu]
    gypsy | 26-07-2007 | Valoració: 10

    com tornis a parlar malament de la "puesia"...

    "...Els vels i veles
    acolliran silencis
    de vells herbatges..."

    aquest, a mi em toca molt endins.

    Són bells i nets, com han de ser.
    No és fàcil fer haikus.

    gypsy

  • ANEROL | 26-07-2007

    moltes gràcies pel comentari. Em costa entendre algun dels teus haikús, encara que m'agrada la sonoritat

  • ets MOLT generós...[Ofensiu]

    la teva dona és preciosa...i tu, "un tio legal"

    M'ho crec, si dius que et va agradar conèixer-me i m'omple d'alegria veure que no espanto com tinc por, sempre, d'espantar...

    Per ser que no escrius puemes" déu n'hi do!

    una abraáda,................IMMENSAAAAA

  • La llum[Ofensiu]
    angie | 21-07-2007

    Quins aikús! (o com punyetes s'escrigui, perquè ho he vist escrit de mil i una maneres, pff).
    M'agrada molt el que inclou el color cobalt, inclús pel so de la paraula, hermètic i alhora insinuant (sembla una bajenada però és el que m'ha "pintat" el tercet.

    I tancats de bat a bat, espero acabos de batre els propers...

    angie

  • quetzcoatl | 20-07-2007 | Valoració: 10

    i em smebla que també és la primera vegada que et llegeixo haikús (o la memòria dels joves...hehehe).

    Són preciosos. Quines imatges, totes amarades de color i olor de mar!

    felicitats i una abraçadassa,

    m

  • Hola amic![Ofensiu]
    brumari | 19-07-2007

    Magnífics aikús. L'art de dir tant, amb tan pocs mots. Et felicito.

    Una forta abraçada,

    Joan

  • Amic Ramon![Ofensiu]
    F. Arnau | 15-07-2007 | Valoració: 10

    Molt bons els haikús...
    Els colors de la vida: El roig, el blau, el groc...
    Espere impacient la segona entrega!

    Una forta abraçada!
    ... i molta salut!

    FRANCESC

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de rnbonet

rnbonet

272 Relats

1589 Comentaris

356963 Lectures

Valoració de l'autor: 9.76

Biografia:
Tururú, turrruuuurrúrúrúrú!
ES FA SABER
A TOTHOOOM
QU' AQUEST RELATAIREEE
NO S'ENFADA NI ES CABREEJAAA
PELS COMENTARIS
ADVERSOOOS
ENCARA QUEEEE
ESTIGUEN FEEEETS
AMB MALA BAVAAAA.
Tururúu!Turrurú!

*********

rnbonet ha tingut fills i ha plantat arbres. Ara, entre altres assumptes i dèries, es torba escrivint. Punt i apart. Format en llengua forastera, "por justo derecho de conquista" i "por el imperio hacia Dios" -com tots els seus congèneres a la mateixa època-, utilitza sempre per escriure aquella que li era pròpia, -és a dir, la present- per allò de la identitat i els orígens. I possiblement -caldria un psicoanàlisi seriós- per fer la guitza a la "classe dominant" del seu País. Potser. Punt i apart. Es considera agnòstic i crític, còmic i tètric, dàtil i fútil, pràctic i teòric, bàquic i anàrquic... i tots els mots plans amb titlla que vulguen vostés, i algun que altre d'esdrúixol. Quan es posa filosòfic -cosa que sol ocórrer si li toquen els testets o les barjoles- busca amb un cresol el trellat perdut per tanta gent del país, per tal de retornant-lo al seu poble -abans de fer catúfols totalment-, i veure si aquest esdevé d'una punyetera vegada un poble normal, en un país normal. S'hi cansa aviat, però. I abandona fins l'altra tocamenta. Mentrestant, ritme, paisatge i mesura. Amb qualque excès escaient, oportú. Què li anem a fer! Som de carn! Punt final.

R en Cadena


EmmaThessaM en va 'encadenar' i jo he passat la cadena a "Ada Bruguera Riera" i a "Arbequina". I a "La banyeta del badiu", i a "Biel Martí".

(descobreix què és "R en Cadena")



*¿ I si visitàreu aquest

maridatge?

Un intent de col·laboració amb gent propera. I d'RC!