Del mar a la muntanya

Un relat de: Ri Ribó Soma
Tinc presa. Agraeixo pagar el bitllet al tren, perquè no disposo de temps per fer cua a les taquilles. Corro esperitat. Tothom em mira, com si fós un ésser estrany.
Arribo al tren amb el temps just. Gairebé no hi ha lloc, però aconsegueixo trobar un seient lliure al costat de la finestra. Tothom em mira.
—Quanta gent, oi?— li dic a la noia del meu costat.—Pensava que no arribava.
No surt del shock. El vagó sencer està en silenci, i les mirades que em llançen oscil·len entre l'estupor i l'espant.
El tren ja s'ha possat en marxa. Per trencar el silenci, li pregunto a la noia si li agrada la muntanya. Ella no em contesta. No gosa fer-ho.
—Disculpi— el revisor.
Ell també em mira una mica espantat. Preferiria fer com la resta i observar-me en silenci, però ell es veu obligat a actuar.
—Em... "senyor"...
—Octavi.— L'ajudo.
—"Senyor" Octavi... els pops no poden viatjar en tren.

Comentaris

  • Gràcies...[Ofensiu]
    Lecram | 18-06-2018 | Valoració: 10

    gràcies per arrencar-me un somriure, això es el que m'ha passat un cop he acabat de llegir el teu relat...i només per això he decidit valorar amb la màxima puntuació. Novament moltes gràcies per el teu breu, però divertit relat.

    Una abraçada

  • Endevina'm | 19-12-2016

    de surrealista, certament.

    A la fi, ni en el tren podrà pagar.

  • Molt ocurrent[Ofensiu]
    unicorn_gris | 10-12-2016 | Valoració: 9

    Com si fós el monstre de Frankenstein, tothom està astorat davant aquest passatger inaudit. Al final resulta que és un pop. Un pop anfibi, s'entén.

    Al final, l'home de llei, vull dir el revisor, és l'únic que s'atreveix a dir-li alguna cosa i l'avisa que legalment les criatures de la seva espècie no poden circular en tren... potser si anés engabiat...

    En fi, un bon relat. Salut.

  • Bon començament[Ofensiu]
    Illadestany | 07-12-2016 | Valoració: 10

    Genial. Curt, humorístic, ben portada la trama i, al final, de la manera més natural, un bon toc de surrealisme .
    Benvinguda a relats

  • molt bo[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 07-12-2016 | Valoració: 10

    Un final bonissin, et llegiré

Valoració mitja: 9.8

l´Autor

Foto de perfil de Ri Ribó Soma

Ri Ribó Soma

3 Relats

7 Comentaris

3559 Lectures

Valoració de l'autor: 9.80