Deixaré una marca a la platja

Un relat de: Illadestany
Deixaré una marca a la platja


Com descriure´t els solcs de la sorra dins l’aigua? Record de les ones, que dansen amb el sol d’or de les partícules , allà, al fons de la mar.
I com parlar-te dels ingràvids peixets, lents i tranquils, mancats de preguntes, dins del seu calmat àmbit?
Deixaré una marca a la platja per a quan tu arribis, la deixaré per a tu, i per a tenir un referent d’aquest fútil temps que fuig.
La deixaré per a saber si tinc dret a viure així, i si és verament això, el que vull, i si és cert que el paradís és avorrit.
La deixaré per a saber perquè el cor no em sobta amb els salts de joia que feia, a voltes, adés.
Deixaré la marca a la sorra per a explicar-te que ets la meva llum, però que també he de trobar la meva , de llum, i que no sé si l’excés de caliu d’aquest tòrrid estiu m’ha col.lapsat certs moviments, o si es tracta de què , a aquestes alçades, encara no he après a viure.
La deixaré per a parlar-te de com t’enyoro ara, al capvespre, immersa en el blau del cel i en el blau del mar. I com sento aquest enyor en un indret de la gola, i a la mà deserta.
La deixaré per a dir tantes coses que no sé dir-te ni dir-me...
Quan tornis, passejarem junts al capvespre, vora la mar, i parlarem de tot i de res, com tantes voltes, curulls l’un de l’altre i alhora, tanmateix, mancats sempre no sé de què. D’ allò que ens manca sempre, als humans, i que no podem dir: la fusió, l’eternitat del dos, l’ancestral tribu, tot el que no té nom, l’arbre, el núvol, el vol de l’àliga daurada.


Comentaris

  • Màgia[Ofensiu]
    Ness | 19-04-2020 | Valoració: 10

    "Com descriure´t els solcs de la sorra dins l’aigua?" Que bonic! M'ha semblat màgic "Deixaré una marca a la platja". Felicitats per l'escrit, tot i que el descobreixo ara...
    I moltes gràcies pel comentari al relat de "Peücs".

  • Fugacitat[Ofensiu]
    Victre | 16-09-2016

    Felicitats per l'escrit,
    que es fon a la boca, fugaç com la marca a la platja de la que ens parla.

    Victor

  • Quina petjada[Ofensiu]
    nadàlia | 15-09-2016

    M'han semblat gotes de perles d'una pluja fina, que, et porta tot el record, del més estimat. I aquesta petjada sobre la sorra, que el mar dilueix i se l'emporta, com s'emporta la vida els qui estimem. M'ha semblat un text poètic tendre i ple d'amor, i l'enyorança que destil.la es càlida, resta pregona al fons de l'ànima...Un meravellós text en un dia assenyalat...
    Et tornaré a llegir, he estat absent.

  • Quina petjada[Ofensiu]
    nadàlia | 15-09-2016

    M'han semblat gotes de perles d'una pluja fina, que, et porta tot el record, del més estimat. I aquesta petjada sobre la sorra, que el mar dilueix i se l'emporta, com s'emporta la vida els qui estimem. M'ha semblat un text poètic tendre i ple d'amor, i l'enyorança que destil.la es càlida, resta pregona al fons de l'ànima...Un meravellós text en un dia assenyalat...
    Et tornaré a llegir, he estat absent.

  • El poder de la mar[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 15-09-2016 | Valoració: 10

    renoi, quin instant més màgic, quina descripció més acurada, quin sentiment més pur, més salat, més viu! Felicitats per la teva prosa poètica! Una abraçada.

    Aleix

  • Precios[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 14-09-2016 | Valoració: 10

    Més' agrada molt com escrius

  • Tal vegada[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 13-09-2016

    les ones s'enduguin les marques a la sorra però les que deixen els records a l'ànima mai s'esborraran.

    Una abraçada.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Illadestany

Illadestany

41 Relats

149 Comentaris

45566 Lectures

Valoració de l'autor: 9.96

Biografia:
M'allunyo dels embruixos de ponent,
esvento les recances i les cendres
i de l'antiga troca tallo el fil.
Pasturen per la nit roques i cabres,
el riu encès es precipita al mar,
l'espai vermell s'omple de llamps com sabres;
domini màgic, regne sublunar.

Joan Vinyoli