De mà a mà; de boca a orella

Un relat de: rnbonet

En principi,
mormolaré paraules llepolia
perquè m'escoltes.
Paraules de flor de taronger
al sol de l'ardent migdia.

Després, si vols,
si així ho desitges,
mots d'aclariment.
Tots els que calguen.

Al món nocturn,
de tan insomne
et diré paraules rostre.

I si et tanques
en silencis gàbia
et cridaré ben fort
paraules eriçó
perquè despertes.

I si passes de llarg,
paraules brutes, fins i tot;
abans d'emprendre el vol.

Comptat i debatut,
hi ha dies -dins els tremolors
de la memòria-
que les coses no ens surten
tan bé com tots voldríem.

Comentaris

  • Nítid i perfecte[Ofensiu]
    Bonhomia | 10-05-2009 | Valoració: 10

    Poesia escrita amb molta nitidesa a cada detall. I molt bona!


    Sergi

  • Poema cofre[Ofensiu]
    Unaquimera | 29-04-2009

    No m'estranya gens que la jutgessa hagi declarat guanyador aquest poema deliciós d'assaborir!

    L'he anat llepant sense pressa i és realment saborós... i jo sóc una mica llèpola!

    T'envio una abraçada missatge,
    Unaquimera

  • de la mar vestirs de sal[Ofensiu]
    lluis perealbert | 25-04-2009

    paraules de flor de taronger. precios ,amic relataire.

    tururu... que es fotinnnnnnnn, aquets ximplets.

  • Substantius...[Ofensiu]
    brins | 25-04-2009 | Valoració: 10

    acompanyats d´altres substantius que els defineixen...Innovadora combinació, que dóna originalitat, força i bellesa al poema.

    Felicitats!

    Una abraçada

    Pilar

  • paraules llepolia[Ofensiu]
    Xantalam | 21-04-2009

    paraules de flor de taronger
    paraules rostre
    paraules eriçó...
    silencis gàbia

    S'ha de ser un artista per inventar-se aquestes combinacions.
    Amb la més profunda admiració, et felicito.

    Una abraçada,

    Xantalam

  • magnífic poema[Ofensiu]
    Fidel | 18-04-2009

    Magnífic poema !. Està molt ben escrit i realment arriba a la fibra. Felicitats !

  • Amic Ramon![Ofensiu]
    F. Arnau | 16-04-2009

    Em va passar una cosa semblant a la Sílvia (allan lee) quan vaig veure la foto del Repte Poètic, i per això encara valore més el teu magnífic poema... Les teues paraules llepolia, paraules flor de taronger, paraules rostre, paraules eriçó, etc.... que tant li van sobtar a la jutgessa, a mi també m'han trasbalsat, i admire el partit que li has tret a una imatge tan surrealista com aquella.
    Enhorabona mestre!
    Una forta abraçada!
    ... I molta salut!
    FRANCESC

  • De mestra a mestre[Ofensiu]
    nuriagau | 16-04-2009 | Valoració: 10

    Hauré d'anar llegint els teus poemes per tal d'aprendre, d'un mestre, l'art de la poesia.

    Sí, un poema que conté una moralitat (es diu així en català, oi?) que cal tenir-la ben present en tot moment.

    Felicitats pel poema!
    Felicitat per haver guanyat el repte!

    Núria

  • Curiosa manera d'utilitzar les paraules![Ofensiu]
    Lechatnoir.. | 16-04-2009 | Valoració: 10

    M'ha agradat molt el que diu la Gemma (comentari anterior). Utilitzes les paraules com et convé i aconsegueixes un efecte realment bo i trencador.

    M'agrada! Enhorabona!

    Nat.

  • jajajajajaja[Ofensiu]
    kispar fidu | 15-04-2009

    m'ha fet molta gràcia la teva introducció!

    "li ha agradat la juganera combinació de mot+mot com adjectiu; i pel final que tanca amb 'moraleja' "

    (s'entén lo de mot+mot com adjectiu? jiji, és que em va impactar gratament el veure-ho vàries vegades, i vaig trobar que quedava molt bé. Li donava un sentit divertit i elegant).

    "Moraleja", me'n van dir la traducció pel fòrum fa un temps, però l'he tornat a oblidar...! mai he sabut traduir-la!


    Veus, un acte d'amistat et va portar a guanyar el Repte! el companyerisme és màgic :)

    Molt suggeridora també la teva imatge! i acolorida amb el teu toc de gràcia!

    i deixaré el meu poètic entre les seves pinzellades!

    un petonet,
    Gemma

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de rnbonet

rnbonet

272 Relats

1588 Comentaris

356289 Lectures

Valoració de l'autor: 9.76

Biografia:
Tururú, turrruuuurrúrúrúrú!
ES FA SABER
A TOTHOOOM
QU' AQUEST RELATAIREEE
NO S'ENFADA NI ES CABREEJAAA
PELS COMENTARIS
ADVERSOOOS
ENCARA QUEEEE
ESTIGUEN FEEEETS
AMB MALA BAVAAAA.
Tururúu!Turrurú!

*********

rnbonet ha tingut fills i ha plantat arbres. Ara, entre altres assumptes i dèries, es torba escrivint. Punt i apart. Format en llengua forastera, "por justo derecho de conquista" i "por el imperio hacia Dios" -com tots els seus congèneres a la mateixa època-, utilitza sempre per escriure aquella que li era pròpia, -és a dir, la present- per allò de la identitat i els orígens. I possiblement -caldria un psicoanàlisi seriós- per fer la guitza a la "classe dominant" del seu País. Potser. Punt i apart. Es considera agnòstic i crític, còmic i tètric, dàtil i fútil, pràctic i teòric, bàquic i anàrquic... i tots els mots plans amb titlla que vulguen vostés, i algun que altre d'esdrúixol. Quan es posa filosòfic -cosa que sol ocórrer si li toquen els testets o les barjoles- busca amb un cresol el trellat perdut per tanta gent del país, per tal de retornant-lo al seu poble -abans de fer catúfols totalment-, i veure si aquest esdevé d'una punyetera vegada un poble normal, en un país normal. S'hi cansa aviat, però. I abandona fins l'altra tocamenta. Mentrestant, ritme, paisatge i mesura. Amb qualque excès escaient, oportú. Què li anem a fer! Som de carn! Punt final.

R en Cadena


EmmaThessaM en va 'encadenar' i jo he passat la cadena a "Ada Bruguera Riera" i a "Arbequina". I a "La banyeta del badiu", i a "Biel Martí".

(descobreix què és "R en Cadena")



*¿ I si visitàreu aquest

maridatge?

Un intent de col·laboració amb gent propera. I d'RC!