De la mar plena

Un relat de: Xantalam
Despullem-nos fins i tot
de la pell, d’aquests límits
epidèrmics que ens contenen.
Abriguem-nos amb vellut
de mans plenes en indrets
de carn blanca, bes molsut
i carenes, cal·ligrama
foll i erecte, sense pauta,
més enllà de remors
penetrants i de llengües
viatgeres, més ençà
de l’escalf de l’alè
ofegat per la boca

entreoberta.

Tots els ventres, tots els llavis,
ben endins de la mar

plena.

Comentaris

  • Tots els llavis, tot l’amor[Ofensiu]
    rautortor | 07-05-2014


    Poema apassionadament sensual. Tots els ventres, tots els llavis, / ben endins de la mar / plena. El clímax final ve precedit de tot un seguit d’imatges d’una voluptuositat esclatant. Despullem-nos de la pell perquè ens limita; mans plenes en indrets de carn blanca, bes molsut, cal·ligrama foll i erecte, remors penetrants, llengües viatgeres... Imatges que es clouen en tres versos de factura exquisida, més ençà / de l’escalf de l’alè / ofegat per la boca / entreoberta. I si no n’hi havia prou amb la bellesa dels mots, hi afegeixes un toc formal, una pausa serena i carnal, entreoberta, plena, que ens ajuda a ascendir fins a la culminació d’aquest instant irrepetible en la plenitud del plaer.

    Un poema digne de figurar en una antologia de poesia eròtica.
    No és gens fàcil saber exposar aquests moments de passió amb les paraules justes i suficients, tan belles i plenes d’inspiració.

    Gràcies per confegir un poema tan exquisit.

    Raül

  • Enhorabona ![Ofensiu]

    Benvolgut/uda relataire:

    Enhorabona! El teu poema ha estat seleccionat, pel jurat d'autors i autores del Concurs ARC de Poesia Eròtica «Traços de desig», per formar part del volum recopilatori amb totes les obres finalistes.

    És per això que ens facis arribar, al més aviat possible, l'autorització perquè sigui inclòs al recull.

    Només cal que ens enviïs per correu electrònic, a l'adreça (concursos.arc@gmail.com), el text que adjuntem al final d'aquest comentari amb l'assumpte AUTORITZACIÓ PUBLICACIÓ TRAÇOS DE DESIG, tot fent un copiar i enganxar, i complimentant les teves dades personals.

    Cordialment,

    Comissió Concursos

    - - - - - - - - - -

    AUTORITZACIÓ PUBLICACIÓ TRAÇOS DE DESIG

    En/na .........................................................................................................
    amb DNI. número ......................................................................................
    data de naixement ........................................................
    i nick relataire ............................................................................................
    AUTORITZO a l'Associació de Relataires en Català (ARC) a incloure el POEMA ...................................................................................................
    del qual en sóc autor/a, en el recull "Traços de desig".

    En el llibre vull constar amb el nom d'autor/a: .............................................

    Així mateix també atorgo el meu consentiment per difondre el seu contingut (en part o totalitat) pels mitjans habituals de l'ARC.

    Data .......................................

    - - - - - - - - - -

    Important: Us recordem que aquesta convocatòria és oberta únicament a persones sòcies de l'ARC.

    Per associar-vos a l'ARC, cal descarregar i emplenar aquest document: Formulari d'inscripció. Una vegada complimentat, cal fer l'ingrés en el compte i enviar-lo juntament per correu postal a l'adreça de l'Associació de Relataires, (Carrer Terra Alta, 11 - 08338 - Premià de Dalt) o bé escanejar-ho tot i enviar-ho per correu electrònic a l'adreça de l'Associació: A/e: associacio.relataires@gmail.com

  • Subtil[Ofensiu]
    Frèdia | 28-01-2014

    Poema de gran bellesa que insinua, que llisca com una gota d'aigua sobre la pell, que acarona i et fa sentir l'alè, la humitat, el tacte de vellut, tot un viatge al món de la sensualitat. Un poema preciós, Empar! D'uns imatges molt ben trobades. Erotisme subtil, que és el millor.

  • LLimits físics en l'amor ...[Ofensiu]
    Annalls | 28-01-2014 | Valoració: 10

    Despullem-nos fins i tot
    de la pell, d’aquests límits ..

    Quantes vegades no voldríem anar més enllà en el nostre desig de fusió , de ser U amb l'altre i deixar de tenir por... o d'experimentar el més alt dels cims, físic , emocional i potser a la recerca de quelcom més !

    Un gran poema !

    Anna

  • Plena[Ofensiu]
    allan lee | 27-01-2014

    Entreoberta.
    Aquestes paraules rodolen entre les imatges de pell i tendresa. Són el desllorigador de l'escena d'ànima i de cos que gronxes tan bé. Quin esplèndid poema.
    Sóc feliç que pengis aquí, estimada Xantalam. Una abraçada molt forta

    a

  • preciòs[Ofensiu]
    Atlantis | 25-01-2014

    Ple d'imatges molt sensuals i poètiques i amb un erotisme que , com molt bé tu dius, va més enllà de la pell.

    He gaudit molt llegint-lo.

    Petons

  • En do major[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 25-01-2014 | Valoració: 10

    redéu, quin poemàs! tot un seguit d'imatges enceses, tota una construcció poètica precisa. M'agradaria molt escoltar de viva veu aquestes lletres. és per a rellegir a poc a poc i gaudir intensament. Quina meravella! Una abraçada Empar.

    Aleix

  • Elegància sensual[Ofensiu]
    Carles Ferran | 24-01-2014

    “Despullem-nos fins i tot de la pell, d’aquests límits epidèrmics que ens contenen...” Quina alegria retrobar-te amb un poema tan profund, tan sensual, tan lluminós. Trobava a faltar el teu llenguatge precís, l’elegància del concepte, el teu toc de naturalesa. Et volem veure més sovint per aquí.
    Una abraçada.

  • genial xantalam...[Ofensiu]
    joandemataro | 24-01-2014 | Valoració: 10

    s'ha de rellegir per gaudir-lo més i més a cada lectura

    un plaer conèixer grans poetes com tu
    records ! ;-)

  • Que bonic![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 24-01-2014

    Tot un conjunt d'imatges plenes, sensuals, passionals expressades amb una delicadesa i elegància admirables. He gaudit molt del teu poema, Xantalam!
    Una forta abraçada, i encantada de tornar-te a veure per aquí!

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Xantalam

Xantalam

100 Relats

591 Comentaris

140646 Lectures

Valoració de l'autor: 9.96

Biografia:
Conservo en aquest web, com la llibreta vella que no tinc, els primers poemes (manquen una bona colla de poemes inèdits de la darrera època). Tots ells m'han dut a la publicació del primer llibre "Dona i ocell" en la col·lecció de Poesia Edicions de la Guerra de l'Editorial Denes.

Aquest llibre ha estat guardonat amb el XXXIè Premi de Poesia Manuel Rodríguez Martínez - Ciutat d'Alcoi . Editorial Denes, 2014.





El meu segon llibre, "Quatre arbres" rep el XXXIXè Premi de Poesia Catalana Josep Maria López Picó dels Premis Literaris Vila de Vallirana el 2015 (Viena Edicions, 2016)




***

Nascuda a França per "accident" i anatomopatòloga de professió, són algunes de les dades més originals. Pel que fa a la resta, bastant més corrent... Potser el meu interès per la poesia, i les arts en general, m'ajuda a deslligar-me del més quotidià en l'intent de crear quelcom bell. La meva professió m'ha deixat poc temps lliure que dedico fonamentalment a la família i a llegir. Aquest és el primer pas per aprendre a escriure, però sospito que puc quedar atrapada en la xarxa dels lletraferits.

Maig, 2008

xantalam@gmail.com


Bloc de poesia Enfilant finestres

Bloc del grup de poesia Reversos Reversos grup poètic