De futbol no entenc res

Un relat de: Jacques Adolphe

- De futbol no entenc res. Però et voldria fer una pregunta. Es pot jugar un partit de futbol sencer, des de el començament fins que es xiuli l’acabament, amb una pilota de ping-pong? O una bala de llançament de pes?

- Xeic! Estàs boig? Que has fumat? Que t’has fotut a les venes?


- No m’he pres res ni he fumat res. Contesta’m la pregunta que t’he fet! Si us plau!

- No diguis disbarats ni ximpleries. Que no ho veus que no tenen res a veure?


- Si que tenen a veure. Tots tres son esports, i tots tres utilitzen boles.

- A tu que et passa? No saps distingir una bola d’una pilota?


- Escolta’m! Una pilota no deixa de ser una bola que bota.

- Es que em treus de polleguera!


- No et sufoquis! Em pots contestar la pregunta raonadament?

- Es que no se... No entenc... Que esperes que respongui? Son tres esports que no tenen res a veure. Cada un d’ells te el seu propi reglament i aquest marca les dimensions, la forma, el pes de la pilota o bola com tu dius.


- Per que em quedi clar; Al ping-pong no es pot jugar amb pilota de futbol i al futbol no es pot jugar amb pilota de ping-pong. Perquè es regeixen per unes altres normes, una altra disciplina.

- Si! Crec que esta prou clar!


- Llavors, per que los feixistes participen de la democràcia? O be la Monarquia?

- Xeic! No barregem coses.


- El feixisme és un Moviment polític i social de caràcter totalitari, autoritari, antiliberalisme i antidemocràtic.
A la monarquia la sobirania resideix en una persona, un rei o una reina, càrrec habitualment vitalici a què s'accedeix per dret i de forma hereditària.
La Democràcia és un sistema polític en el qual la sobirania està en el poble i els governants són triats pels ciutadans.
En les monarquies no existeixen els ciutadans, si no els súbdits.

- Xeic! Vols fotre un polvo o no?
Si és que no, apaga la llum, dono mitja volta i a dormir.

- Recapacita, reflexiona, i ...


- Bona nit!


Comentaris

  • Gràcies, wynelland.[Ofensiu]
    Jacques Adolphe | 01-05-2020


    Moltes gràcies! wynelland.

    Pel comentari i per la valoració.

    Salut !
    Jacques Adolphe

  • Moltes gràcies Nil[Ofensiu]
    Jacques Adolphe | 03-03-2020

    Gràcies per la teva valoració sobre el relat
    De futbol no entenc res

  • Joc de pilotes[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 02-03-2020 | Valoració: 10

    Jo de futbol no entenc ni un borrall ni m'agrada gens! les pilotes si de cas a l'olla. Però això no treu que m'hagi animat a llegir aquest original relat que es bifurca en diferents temes que sense tenir en aparença gaire a veure, s'entrellacen per a transmetre un missatge de caire humanístic i també polític. Al final... tant de barrinar fa destrempar i s'esvaeix la possibilitat de fotre un clau, s'apaga el llum...

l´Autor

Foto de perfil de Jacques Adolphe

Jacques Adolphe

30 Relats

41 Comentaris

15389 Lectures

Valoració de l'autor: 9.65

Biografia:
Jaume (Jacques Adolphe) Llorens Domènech. Va nàixer a Carcassonne, va créixer a el Lloar i actualment viu a la Torre de l’Espanyol.



Te publicat “Sota l’ombra dels pins”.