De dins a fora

Un relat de: Joan G. Pons
- Joan què escrius ?
- Hola, bon amic Follet, escric unes idees sobre l’Amor.
- Per què ?
- Participo al REPTE CLÀSSIC.
- Veig que ja has escrit.... ho llegeixo.
- Ben lliure ets !
- M’agraden aquestes idees que semblen definitòries.

• L’Amor és una emoció, per tant quelcom intern a la Persona
• L’Amor és una resposta un estímul que reps.
• Aquest estímul té moltes variables. Físiques, Psíquiques, Barreges...
• Qüestiona la teva llibertat de sentiments i provoca una certa renuncia.
• Enganxa i pot bloquejar una certa capacitat de decisió.
• Engresca i obre unes dimensions de felicitat sensacionals.

- Stop, Joan, dius moltes coses i algunes per sucar-hi pa !
- I altres ?
- Per sucar-hi melindros !!!
- Amic Follet, la sensació de l’estimació, en la doble vessant: Estimes i et Sents Estimat, té una riquesa molt forta, però...
- Segueix, si us plau.
- Però... és una riquesa en temps present.
- Què vols dir ?
- Que contínuament l’has de sentir i reviure i re-sensacionar. No és un fet, sensació, amb un final... no té final.... contínuament cal seguir ESTIMANT.
- Vols dir, Joan, que l’Amor, és de Present ?
- Sí i Sí.
- Sempre s’ha escrit que l’Amor és etern.
- Jo crec i m’adhereixo a que l’Amor és una EMOCIÓ DE PRESENT.
- I...?
- El Present viscut és immortal.
- Reflexiono !
- Amic, Follet, més que reflexionar, és sentir...
- T’estimo, Joan.
- Jo també, Follet.

El bon amic, Follet, ja no hi era. I jo vaig connectar de nou amb l’Amor. I el vaig sentir per tot el meu cos. Suaument. Dolçament. I lliurament una paraula vaig expressar en veu alta... gràcies per aquesta sensació, gràcies per aquesta emoció, gràcies AMOR.

Comentaris

  • gràcies mestre[Ofensiu]
    magalo | 10-09-2011

    He trobat aquest relat de dins a fora i es titula com el consell que em dones al meu poema” la pell que duc damunt”. Dius que escric de fora a dins i que provi de fer-ho de dins a fora. No ho acabo d’entendre. Em pots posar un exemple escrivint alguna cosa?

    gràcies Joan
    una abraçada
    Marta

  • Aquest follet...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 24-05-2011 | Valoració: 10

    Aquest follet, algun dia te’l faré servir. De la mateixa manera que el meu nét Arnau —uanra a RC—de tant en tant m’agafa algun personatge i en fa el que vol... Això sí... contant amb el teu permís.
    —Joan—

  • gràcies joan...[Ofensiu]
    joandemataro | 13-05-2011 | Valoració: 10

    per la teva reflexió al meu poema cadenes rovellades, tens totaa la raó
    una abraçada
    joan

  • ai, els contes!![Ofensiu]
    teresa serramia | 13-05-2011

    amaguen tants tresors disn seu que, es fa difícil ennumerar-los tots, Joan..(opstres, aquí els "joans" arrasseu...) Tenen un valor catàrtic imoressionant, els contes..Una gran abraçada de felicitació per ser "contista" i amic dels contes...

  • Ja trobava a faltar...[Ofensiu]
    nuriagau | 11-05-2011

    ... el teu amic follet. Font d'inspiració de molts dels teus diàlegs, com ara aquest que ens parla de l'amor.

    Ens seguim llegint,

    Núria

  • El present,[Ofensiu]
    free sound | 07-05-2011 | Valoració: 10

    l'amor, sentiments del cor...
    Avui, sortir, treure tot allò més viu de mi.
    Gràcies pels mots...
    i a seguir parlant amb el follet tu que pots!!!
    Una abraçada "de dins a fora"

  • joan fas tantes reflexions...[Ofensiu]
    joandemataro | 03-05-2011 | Valoració: 10

    en un sol text que cal rellegir-lo per treure-li tot el suc. Estic d'acord en què l'amor és un sentiment viu i que cal cuidar i alimentar i compartir, donar i rebre....
    felicitats i dóna records al teu follet

    Avui et convido a llegir l'últim poema, inèdit, que he penjat recentment al meu blog, que tot just començo a crear. El blog es diu “ ESQUITXOS D’UNA VIDA”.

    El nou poema : TÈBIA PRIMAVERA

    Espero que t’agradi
    Una abraçada ben gran
    joan

Valoració mitja: 10